בדקו את עצמכם: פתרון הבגרות בהיסטוריה
שתי יחידות הלימוד שבהן נבחנו כ-200 אלף תיכוניסטים התבססו על ידע של הציונות ועליית הנאציזם. "הבחינה הייתה הוגנת", הודו תלמידים בסופה
יותר מ-200 אלף תלמידי כיתות י'-י"ב ניגשו היום (ב') לבחינת הבגרות בהיסטוריה, מקצוע חובה שבו נבחנים התלמידים בשתי יחידות לימוד.
פתרון הבגרות היסטוריה א' באדיבות רשת החינוך אנקורי
פתרון הבגרות היסטוריה ב' באדיבות רשת החינוך אנקורי
הפתרונות באדיבות רשת החינוך אנקורי
הבחינה בהיסטוריה א' עסקה, בין היתר, בתנועה הציונית ובהרצל. התלמידים עיינו בשירו של יורם טהר-לב "הרצל" והתבקשו להציג שלוש פעולות של חוזה המדינה לקידום הרעיון הציוני, ושלושה קשיים שבהם נתקל. הם נשאלו בנוסף גם על העלייה לארץ ישראל בשנים 1914-1881.
הבגרות בהיסטוריה ב' עסקה עליית המשטר הנאצי לשלטון, מלחמת העולם השנייה והקמת מדינת ישראל. התלמידים התבקשו לראשונה לנקוט עמדה על בסיס אירוע שהוצג להם ולפרט על עקרונות האידיאולוגיה הנאצית, על ההתמודדות הפיזית של היהודים בגטאות ועל שיקולי בריטניה להעביר את ההכרעה בשאלת ארץ ישראל לאו"ם.
ים אקילוב, תלמידת כיתה י' בתיכון אחד העם בפתח תקווה, אמרה לאחר המבחן בהיסטוריה א' כי "בהתחלה הייתי מאוד בלחץ בגלל כמות החומר, אבל כשקראתי את השאלות נרגעתי. הבחינה הייתה הוגנת, השאלות היו ברורות אבל כן דרשו חשיבה ברמה קצת יותר גבוהה. אני חושבת שזה טוב שנדרשנו לחשיבה ולא רק לשפוך את החומר. יצאתי בהרגשה טובה".
שרי גרינשפון, תלמידת י"א מתיכון אלדד מנתניה, נבחנה ביחידה ב' ואמרה בתום הבגרות כי "בניגוד לשנה שעברה, היה ממש קל. השאלות היו ברורות, ענייניות, וכללו את כל החומר שלמדנו בכיתה. אני מצפה לקבל ציון גבוה".
שרון סייג, מורה להיסטוריה בתיכון ע"ש יצחק נבון בחולון, הוסיף כי "דרגת הקושי הייתה בינונית. הבחינה לא הייתה קשה וגם לא קלה מדי. בחינה מאוד הוגנת, מעניינת ומאתגרת, שהקיפה את רוב תחומי הלימוד". איתמר קרמר, מנהל תחום בגרויות בקבוצת "קידום", הצטרף לדברים ואמר כי "חלק מהשאלות היו מקוריות. אהבנו לראות שהבחינה דרשה מיומנויות חשיבה וניתוח ולא רק שינון".
אילוסטרציה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים