שתף קטע נבחר
 

צ'יינה הראבור רוצה לבנות את הנמל באשדוד

החברה הסינית הגישה בקשה רשמית להקמת הנמל החדש באשדוד. לפי חברת נמלי ישראל, עלות הקמת הנמל החדש באשדוד תגיע ל-3.3 מיליארד שקל. המתמודדות האחרות במרוץ - קבוצת שפיר אשטרום וקבוצת שיכון ובינוי עם יאן-דה-נול הבלגית - יתמודדו על בניית נמל חיפה החדש

חברת צ'יינה הארבור (China Harbour Engineering) הסינית הגישה בקשה רשמית להקמת הנמל החדש באשדוד. הבקשה של הסינים מאששת למעשה פרסומים קודמים שסימנו את החברה הסינית כמובילה במירוץ להקמת הנמלים החדשים. 

 

 

לפי חברת נמלי ישראל, עלות הקמת הנמל החדש באשדוד תגיע ל-3.3 מיליארד שקל, כאשר העבודות כוללות הקמת רציף עבודה, הארכת שובר גלים ראשי קיים ב-600 מטרים, הקמת שוברי גלים משניים באורך 1,500 מטרים, הקמת רציפים, בהם רציף ראשי באורך של 800 מטרים ובעומק מים של 17.3 מטרים, הקמת שטחי אחסון ותפעול וביצוע עבודות חפירה ימית.

 

בחודש האחרון אמד בנק ישראל את כלל העבודות לבניית הנמל - כולל כבישי גישה, מסילות ברזל ורכישת ציוד - בעד 5.8 מיליארד שקל.

 

שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ סיכם את ההליך ואמר ש"מדובר בבשורה חשובה מאוד. בדיוק כפי שהבטחתי יקומו שני נמלים חדשים שיובילו לתחרות ולהורדת יוקר המחיה. למרות האיומים והלחצים הרפורמה מתקדמת במלא התנופה" 

 

שפיר ושיכון בינוי יתחרו על נמל חיפה

על פי ההערכות, החברה הסינית הגישה הצעה בשווי של כ-3 מיליארד שקל לבניית הנמל, כאשר הפער בין המתמודדות האחרות נע בין 1.5 ל-2 מיליארד שקל. לפי תנאי המכרז, המתמודדות האחרות במירוץ - קבוצת שפיר אשטרום וקבוצת שיכון ובינוי עם יאן-דה-נול הבלגית - יתמודדו על בניית נמל חיפה החדש, כאשר התנאי הוא השוואת ההצעה של הסינים.

 

למרות הבשורות הטובות, בענף הספנות נרשם היום (ב') מירמור רב על ההליך המכרזי משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא טענות כאילו חברת נמלי ישראל הצמידה את תנאי המכרז למדד המחירים לצרכן במקום למדד תשומות הבנייה, מהלך שיעניק לכאורה יתרון לחברות זרות בעיקר בהליך רכש חומרי הגלם. הטענה השנייה קשורה לעצם התמודדותה של חברה סינית שמסוגלת פיננסית להוריד מחירים ("דאמפינג") בצורה חדה, כאשר מי שנשאר במירוץ יצטרך להציג עלויות לא ריאליות רק כדי להשאר בתמונת המכרז

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים