שתף קטע נבחר

 

2010: המשטרה מתחייבת לאפשר פנייה למוקד 100 במסרון; 2014: האופציה עדיין לא קיימת

בזמן שבכנסת עובדים על הצעת חוק שתאפשר לאזרחים להתלונן במשטרה גם באמצעות SMS, מתברר כי המשטרה הבטיחה את השירות כבר ב-2010. שלוש שנים וחצי חלפו מאז, ודבר לא נעשה

ביום ראשון פורסם כי שלושה חברי כנסת מיהדות התורה - אורי מקלב, משה גפני ויעקב אשר - מבקשים להנגיש את שירותי המוקדים, בהם משטרת ישראל, ולחייב אותם לקבל פניות גם באמצעות מסרונים או דואר אלקטרוני. אך מתברר כי ניתן היה לוותר על הצעת החוק, אילו משטרת ישראל הייתה עומדת בהתחייבויותיה לציבור. כבר לפני שלוש שנים וחצי הבטיחה המשטרה לספק את השירות, אך עד היום הוא אינו קיים.

 

בהודעה לתקשורת שהפיץ משרד התקשורת ב-26 בדצמבר 2010 נכתב כי "משטרת ישראל הודיעה לאחרונה למשרד התקשורת כי היא נערכת לקבל ולשלוח מסרונים באמצעות מערכת חדישה שבכוונתה להטמיע במוקדיה".

 

עוד נכתב כי "מערכת זו תיתן מענה לקושי של אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות שמיעה לפנות למוקדי החירום וכן לכל הציבור במוקדי חירום שבהם לא ניתן לערוך פנייה למוקדי חירום באמצעות שיחה טלפונית". את ההודעה גילה ופרסם עידו קינן בבלוג שלו "חדר 404".

 

בהצעת החוק החדשה נכתב כי "במהלך החטיפה הנערים יצרו קשר עם משטרת ישראל, אך ככל הנראה בשל מצוקתם והמצב שבו נמצאו הם לא יכלו להבהיר בצורה ברורה את הסיטואציה שאליה נקלעו. לכן גם לא הייתה להם אפשרות לקבל הנחיות כיצד עליהם לפעול. לאור מקרי מצוקה נוספים, כגון אדם שמסתתר בזמן אירוע אלים במקום שבו אין לו אפשרות לשוחח עם מוקד המשטרה, מוצע לחייב את משטרת ישראל לאפשר פנייה אליה באמצעות מסרון או בדואר האלקטרוני".

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: "השירות לאזרח עומד במרכז הקשב הארגוני, בדגש על הנגשת שירותי המשטרה לכלל הציבור על פי חוק. לראיה - בימים אלה משטרת ישראל עומדת לקראת סיום עבודת מטה סדורה בתחום הנגשת מוקדי החירום לאוכלוסיית כבדי השמיעה והחרשים, ובכלל זה הטמעת מערכות טכנולוגיות חדשות להתכתבות, לצד הכשרת שוטרי המוקד למתן מענה מבצעי המותאם לצרכיהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
מוקד 100, ארכיון
צילום: צביקה טישלר
מומלצים