פיז'ו 208GTi חוגגת 30 שנה ל... 205GTi
פיז'ו תציע מהדורה מיוחדת של ה-208GTi הספורטיבית, לזכרה של אחת ממכוניותיה האהובות ביותר בכל הזמנים - ה-205GTi משנת 1984
פיז'ו חשפה מהדורה מיוחדת של ה-208GTi, הגרסה הספורטיבית של מכונית הסופר-מיני. המהדורה החדשה מציינת 30 שנה להצגת ה-205GTi, מהמכוניות הספורטיביות-קטנות הטובות בכל הזמנים ואחד הדגמים האהובים בתולדות המותג.
ה-208GTi "מהדורת 30 שנה" תוצע בצביעת אדום-שחור (כמו בתמונות), לבן פנינה או אדום - בשלוש המקרים עם סבכה קדמית בצבע שחור-מט. יש לה גם גלגלים עם חישוקים גדולים מהדגם הרגיל ("18 במקום "17) וחתך נמוך יותר (40 במקום 45). רוחב הצמיג נותר זהה (205), אך החישוקים רחבים יותר ב-"0.5. היא תציע מפסק סרן קדמי רחב ב-2.2 ס"מ ואחורי רחב ב-1.6 ס"מ, מתלים מונמכים ב-10 מ"מ ומתלים והיגוי מכויילים מחדש - כל זאת בהשוואה ל-GTi רגילה.
דגם ה-30 שנה יצויד גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה, ובגרסה מחוזקת של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו שפיתחה ב.מ.וו: 208 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-30.6 קג"מ ב-1,700 סל"ד, לעומת 200 כ"ס ו-28 קג"מ בדגם הרגיל. זה מספיק בכדי להאיץ את המהדורה המיוחדת ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות (לעומת 6.8 בדגם הרגיל), ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש (לעומת 216). לגרסה החדשה גם תיבת שישה הילוכים ידנית עם יחסי העברה שונים.
ועוד בשינויים: פיז'ו ציידה את הדגם בבלמי ברמבו מוגדלים, בקרת יציבות שמאפשרת יותר חופש פעולה לפני ריסון ההחלקה ושינויי עיצוב קלים, בהם תגי "30 שנה" כדי שתזכרו למה קניתם את הדגם הזה. הופעת הבכורה מתוכננת לתערוכת פאריז באוקטובר, והשיווק יחל באירופה מיד לאחר מכן בחודש נובמבר. לפי שעה עדיין לא ידוע אם גרסה זו תגיע לישראל או כמה תעלה. ה-208GTi הרגילה משווקת אצלנו במחיר של 160 אלף שקל.