שתף קטע נבחר
 

הונדה מזמינה 7,500 מכוניות לתיקון במוסך

אחרי טויוטה ומאזדה, גם הונדה מרחיבה את הקריאה לתיקון עקב כרית אוויר שעלולה לא להפתח כראוי בעת תאונה - הפעם מדובר במספר גדול הרבה יותר

יש לכם מכונית הונדה מדגם ג'אז, סיוויק, אקורד, סטרים או CRV מודל 2001 עד 2003? יש סיכוי טוב שתוזמנו למוסך מורשה של היבואנית בארץ. יבואנית המותג היפני לישראל, חברת מאיר, מודיעה היום (א') כי 7,491 מכוניות ששיווקה בישראל בין השנים 2001 ו-2003 מהדגמים המוזכרים, יוזמנו בתחילת חודש יולי למוסכי היבואנית, כדי להחליף את יחידת הניפוח של כרית הבטיחות בצד הנוסע (ליד הנהג). לדברי מאיר, מדובר ב"ליקויי שהתגלה ביחידת הניפוח של כרית האוויר של הנוסע", והטיפול יארך כשעה. בהונדה אומרים כי מכתבים אישיים יישלחו ללקוחות.

 

 

הונדה ג'אז ()
הונדה ג'אז

 

יש לציין כי בחודש אפריל הודיעה חברת מאיר, יבואנית המותג לישראל, כי תזמין בחודש מאי 3,668 מכוניות מאותן שנות ייצור ואותם דגמים למוסכים, כדי לטפל באותה בעיה. גם מכוניות מתוצרת ניסאן, מאזדה וטויוטה סובלות מאותה בעיה שהתגלתה על-ידי יצרנית אבזרי הבטיחות היפנית טאקאטה (Takata). זו מספקת 15% מכלל כריות אוויר ליצרניות רכב יפניות גדולות, וזיהתה כי בין השנים 2000 ו-2002 סיפקה כריות עם מנגנון ניפוח לקוי, שאינו מאפשר ניפוח מהיר ויעיל של כרית האוויר מול הנוסע.

 

מאוחר יותר הובהר כי הקריאה הנוכחית לתיקון, כמו אלה שקדמו לה בעניין זה - גם אצל יצרניות אחרות - נובעת מכשל אפשרי במנגנון הדואג לניפוח מהיר של כריות האוויר ברכב בתאונה דרכים. למעשה מדובר בכשל שהתגלה במערכת הפירוטכנית המייצרת את הפיצוץ הקל אשר פותח את כרית האוויר, ועשוי במקרים קיצוניים לגרום לשריפה ברכב. עד היום התגלו מקרים בודדים בלבד בו התלקח מושב, אך לא נרשמו נפגעים. עד רגע זה ידוע על כ-2.7 מיליון מכוניות בהן יש לבדוק ולהחליף חלקים, בהן מכוניות שכבר ביצעו אותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים