פורד פוקוס ST מתחדשת - בישראל ב-2015
גרסת הביצועים של המשפחתית הקומפקטית תציע 250 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר טורבו, לצד עיצוב חדש ושיפורים ליכולת הדינמית. בישראל בשנה הבאה
פורד פוקוס ST עוברת מתיחת פנים, ותגיע לישראל בתחילת שנה הבאה. הגרסה הספורטיבית של המשפחתית הקומפקטית, תמשיך להציע מנוע טורבו-בנזין עם 250 כ"ס ו-36.7 קג"מ ותיבת שישה הילוכים ידנית, תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות ועד למהירות מרבית של 248 קמ"ש. תצרוכת הדלק שופרה בכ-6%, תודות להוספת מערכת עצור-סע לחסכון בדלק ברמזורים.
הפוקוס ST המחודשת זוכה לעיצוב חיצוני מעודכן, בדומה לזה שפורד תציע במתיחת הפנים של הפוקוס הרגילה. ובכל זאת, עדיין יש הבדלים - בהם פגושים שונים עם פתח מפלט כפול מאחור במרכז הפגוש. יש גם ספוילר אחורי בולט, ולראשונה חישוקי "19 שיוצעו עם צמיגים ספורטיביים של מישלן.
פורד מבטיחה גם שורה של שיפורים ליכולת הדינמית. ה-ST מקבלת קפיצים ובולמים חדשים וספורטיביים יותר, שינויי כיול לבקרת היציבות ולדיפרנציאל האלקטרוני לצמצום לוחמת ההגה ביציאה מפניות והיגוי משופר.
בתא הנוסעים ה-ST תוסיף להציע מושבי ספורט של רקארו, ומוסיפה מסך מולטימדיה חדש בגודל "8, עם תאימות משופרת לטלפונים סלולריים חכמים. האבזור יכלול כעת בין היתר מערכת להתראה מפני תאונה עירונית (עד 50 קמ"ש) שגם יודעת לבלום אם הנהג לא מגיב מהר מספיק. אליה מצטרפת התראה לתנועה חוצה וסיוע אקטיבי לשמירת נתיב. כן תוצע תאורה אדפטיבית שמשנה את זווית התאורה ועוצמתה לפי כיוון ההגה, מרחק מהעצם מלפנים ומהירות הנסיעה.
פורד תציע את ה-ST גם בגרסת דיזל, בדומה ליריבותיה האירופיות. זו תציע מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 185 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד, תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.1 שניות ולמהירות מרבית של 217 קמ"ש. לגרסה זו תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 22.7 ק"מ לליטר. היא אינה צפויה להגיע לישראל.
אלינו תמשיך להגיע פורד פוקוס ST עם מנוע בנזין. המכונית המחודשת, שמחירה כיום 222 אלף שקל, צפויה להגיע לישראל בתחילת שנה הבאה - במקביל למתיחת הפנים של הגרסאות הרגילות. לפי שעה לא ידוע מה יהיה תג-המחיר של ה-ST המחודשת.