פורד מקדימה את מרצדס וטויוטה בנאמנות מותג
64% מבעלי פורד בארה"ב רוכשים רכב נוסף מהיצרנית - נתון המבטא נאמנות גבוהה במיוחד למותג בארה"ב, לפני מרצדס וטויוטה
האמריקאים שקונים פורד מאוד מרוצים - אחרת קשה להסביר מדוע הם בוחרים לשוב ולרכוש מכונית נוספת של המותג. כך עולה ממחקר שביצעה חברת IHS, בלא פחות מ-1.8 מיליון רכישות שביצעו האמריקנים ברבעון הראשון של 2014.
מהנתונים עולה כי 64% מבעלי פורד רוכשים מכונית נוספת של המותג (במקום הרכב שבבעלותם), לעומת ממוצע של 51% בלבד בין כל 35 המותגים שנבדקו. מדובר בנאמנות הגבוהה ביותר למותג רכב באמריקה, לפני מרצדס וטויוטה שהציגו 57.8% נאמנות וממוקמות במקום השני, לפני ניסאן, שברולט, סובארו והונדה.
מנתוני IHS שפורסמו ב"אוטומוטיב ניוז" עולה כי מותגי לינקולן (מותג היוקרה של פורד), ג'יפ, מיצובישי, פיאט וסמארט, רשמו השנה את העלייה הגדולה ביותר בנאמנות המותג. החוקרים מייחסים זאת בין היתר להשקת דגמים חדשים ומתקדמים יותר. אחוז הנאמנות הכללי אגב, 51%, מסמן מגמת ירידה בנאמנות הצרכנים למותג מסוים.
לנאמנות למותג יש חשיבות אדירה ליצרניות הרכב. בעוד "גניבת" לקוחות ממותגים אחרים היא מלאכה קשה יחסית, שמירה על לקוחות נחשבת לאחד הבסיסים להשקה מוצלחת של דגמים חדשים. לקוחות חוזרים גם בדרך-כלל משמיעים את קולם בפורומים שונים בעד המותג בו הם נוהגים, וקל יותר לשכנעם לרכוש מכונית נוספת.