מאזדה MX-5 תוצג בספטמבר ותגיע גם לישראל
הדור הרביעי של מכונית הרודסטר המצליחה בכל הזמנים, יושק בחודש ספטמבר הקרוב - וישוב גם לישראל בשנה הבאה אחרי היעדרות מושכת
מאזדה MX-5 חוזרת בדור רביעי. הרודסטר היפנית - מכונית הספורט הדו-מושבית, הנעה אחורית ופתוחת-גג המצליחה בכל הזמנים, תחזור בחודש ספטמבר בדור רביעי - 25 שנים אחרי שהדגם המקורי יצא דרך. ואחרי הפוגה ממושכת בשיווק בישראל, גם אנחנו נקבל אותה לקראת אמצע שנה הבאה.
מאזדה לא מפרסמת מידע כלשהו לגבי הדגם החדש, ששמועות רבות בנוגע למפרט הטכני שלו מסתובבות כבר כשנתיים בתעשיית הרכב - החל בהפחתה משמעותית במשקל העצמי, דרך מנועי טורבו ועד למנועי הסקאיאקטיב המודרניים של היצרנית, 1.5 ו-2.0 ליטר, שמוצעים ב-3 וב-6 החדשות.
דבר אחד בטוח - ה-MX-5 הבאה תציע שני מושבים והנעה אחורית, ותשווק בגרסאות גג בד מתקפל או גג קשיח מתקפל חשמלית. שתיהן צפויות למצוא דרכן לישראל. על-פי יבואנית המותג, דלק מוטורס, מועד שיווק סופי עדיין לא נקבע - אך להערכת היבואנית זה יקרה באמצע שנה הבאה, חודשים ספורים אחרי תחילת השיווק באירופה. בכיר ביבואנית ששוחח עם ynet ציין כי עיצוב הדגם החדש צפוי להוות אבולוציה לזה של הדור השלישי.
ה-MX-5 החדשה תהווה בסיס גם למכונית חדשה של קונצרן פיאט, ככל הנראה תחת מותג אלפא רומיאו (אם כי למרות הצהרות רשמיות, בנושא זה היו כמה שמועות סותרות - לפיהן הרודסטר תשווק כפיאט או אבארט). מכונית זו תתוכנן ותיוצר עבור פיאט ביפן, לצד ה-MX-5, אך תציע מנועים איטלקיים וכפי הנראה כיול מתלים לפי הטעם של פיאט.
מאזדה MX-5, ששווקה בעבר גם תחת השם מיאטה (Miata), הוצגה לראשונה ב-1989. היא הציגה אז נוסחה קלאסית של מכונית רודסטר דו-מושבית, קטנה וקלה, במיטב המסורת שאיפיינה את דגמי הרודסטר הבריטיים - טריומף, MG, אוסטין ומותגים אחרים. היא זכתה מיד להצלחה מרשימה, ובשנת הדגם 1995 החל שיווקה גם בישראל, עם מנוע 1.8 ליטר ותיבת הילוכים ידנית.
השיווק אצלנו הופסק בשנת 1998, וחודש לאחר השקת הדור השני, ששווק במלואו עד להחלפתו על-ידי השלישי בשנת הדגם 2006. דור זה, שמכונה בשם הקוד NC, שווק אצלנו עד לשנת 2011, וירידה בביקוש לצד הזינוק בשער הין הובילה לכך שהיבואנית חדלה משיווק הדגם לחלוטין. לפי שעה לא ידוע כמה תעלה בישראל ה-MX-5 החדשה. מחיר ה-NC האחרונות ששווקו כאן עמד על כ-200 אלף שקל לגרסת גג הבד.