האם יישלל אישור הפעלת אצטדיון סמי עופר?
עיריית חיפה ביקשה לא לבנות גשר להולכי רגל החוצה את כביש 4, אלא להציב את תחנת המטרונית בתוך מתחם האצטדיון. מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, לא התרשם מהחלופה והבהיר: "החלטנו להגיש התנגדות כתנאי הכרחי להפעלת האצטדיון. מדובר בפרוייקט עתיר ממון וחבל שאנשים ייפגעו בגלל כמה מיליונים"
האם במכבי חיפה צריכים להתחיל לדאוג? אישור הפעלת אצטדיון סמי עופר, בו הירוקים ונבחרת ישראל אמורים לשחק החל מהעונה הבאה, עשוי להישלל, כפי שנחשף אתמול (ה') ב"ידיעות אחרונות".
חגיגת מונדיאל ב-ynet ספורט:
- הצצה נדירה: כאן גדל ניימאר הבא
- נבחרת אלג'יריה למען הפלסטינים
- שומרי הרשת: השוערים שבאו קטנים ויצאו גדולים
- והכוכב שנתפס מעשן במחנה של נבחרתו
הסיבה: בקשת עיריית חיפה לא לבנות גשר להולכי רגל החוצה את כביש 4 כפי שמופיע בתוכניות המקוריות, אלא הצבת תחנת המטרונית בתוך מתחם האצטדיון ולא מחוצה לו, כך שאוהדים שיגיעו באמצעות המטרונית יוכלו להיכנס ישירות לאצטדיון. הבקשה כבר יצרה גל של התנגדויות והסערה הובילה את מבקר המדינה להעמיד את חקירתו בנושא ולבדוק את ההיתרים הנוגעים בתחבורה, נגישות וחניה. כלומר: בין היתר את ההקלה הקבועה לאי-בניית גשר.
מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, אמר: "החלטנו להגיש התנגדות לאי-ביצוע בניית הגשר החוצה את כביש 4 כתנאי הכרחי להפעלת אצטדיון סמי עופר. משרד התחבורה, כסמכות המקצועית והלאומית, מחוייב למנוע מתן היתר פתיחת האצטדיון, מאחר וללא גשר הולכי הרגל - אין תנאים בסיסיים שאלפי האוהדים יגיעו בצורה הבטוחה ביותר, ואני כבר לא מדבר על הנוחה ביותר. אנשים יכולים להיות בסכנה של ממש, חייבים למצוא הפרדה בין רכבים להולכי הרגל וזה הגשר בלבד. מדובר בפרוייקט עתיר ממון וחבל שבגלל כמה מיליונים, חיי אדם ייפגעו".
במשרד הפנים מעבירים את האש לוועדה המקומית שתתכנס בעוד כעשרה ימים לקבל החלטה בנושא. חברי מועצת העיר ביקרו את ההתנהלות ועתה מתברר כי ישנה התארגנות של מועדונים, בעקבות פנייה של אוהדים, לבחון את אופן הבטיחות לאלו שלא מגיעים מחיפה. המועדונים כבר אמרו שיפנו למנהלת הליגה.
גורם המעורה בחקירה בעניין אמר: "יש ממצאים מעניינים ומשמעותיים מאוד. צריך לבדוק כיצד העירייה שקיבלה הקלה של שלוש שנים, עוד לא ביצעה כלום בעניין הגשר באצטדיון שהוא מתוקצב, ועתה דורשת לבטלו באופן קבוע. בוא נגיד שאנחנו מכירים את הנושא הזה היטב".
בעירייה מסרו כי "על פי הנחייתה העדכנית של הוועדה המחוזית, אנו מפרסמים שוב הקלה קבועה לאי ביצוע גשר, וזאת כל עוד קיימת ופעילה תחנת מטרונית בחזית האצטדיון", אולם פנייה למשרד הפנים הובילה לתגובה הבאה, שסותרת את עמדת העירייה בנוגע להחלטת הוועדה המחוזית בעניין: "מתן היתרים הינו באחריות הוועדה המוקמית לתכנון ובניה, אנא פנה אליהם ישירות".
גורמים במשרד הפנים הוסיפו ואמרו רק אם יושג שיפור בטיחותי בעצם האלטרנטיבה החדשה של בניית תחנה מטרונית בתחומי האצטדיון, כולל רמת שירות לעשרות אלפי אוהדים שיגיעו למשחקים - רק אז יכולים לאשר זאת בוועדה המקומית. עוד הוסבר כי האלטרנטיבה תצטרך להיות בהסכמת משרד התחבורה.
באתר של מכבי חיפה בנוגע לאצטדיון, צוין בין היתר בדרכי הגעה לגבי המטרונית כי "קו מספר 1 מכיוון צפון מגיע עד לצומת קניון חיפה ומשם נמצא האצטדיון במרחק הליכה קצר (4 דקות הליכה)", כשלא צוין כי המטרונית תגיע לשם, ובכל מקרה התחנה טרם נבנתה.
בעירייה ממשיכים לגלות אופטימיות וטוענים כי הכל מגובה מול משרד הפנים, משרד התחבורה והמשטרה וכי מדובר באלטרנטיבה שתשפר את העניין הבטיחותי והם לא צופים התנגדויות למהלך זה. "99 אחוז שהוועדה המקומית תאשר זאת בעוד עשרה ימים, ואז נוכל להפעיל את האצטדיון", אמרו שם.
עוד ב-ynet ספורט:
צפו באוהד ה''נכה'' שפרץ למגרש במשחק של ארצות הברית ובלגיה
ככה חגגו בבואנוס איירס את עליית ארגנטינה לרבע הגמר צפו בסיוט שעברה ברונה מרקזין, חברתו של ניימאר במשחק של ברזיל נגד צ'ילה