רצו למרחב מוגן וקיבלו הארכת זמן בבגרות
תלמידים שניגשו למועד ב' באנגלית נבהלו מהאזעקה בבאר שבע: "אח"כ לא יכולתי להתרכז". מנהלת: "תוספת זמן היא לא הפתרון". נבחנתם? בדקו את הפתרונות
ירי הרקטות מרצועת עזה ליישובי הדרום ממשיך לשבש את בחינות בגרות של תלמידי תיכון: הנבחנים במועד ב' בבגרות באנגלית בבאר שבע נאלצו לקטוע הבוקר (ב') את הבחינה ולרוץ למרחבים המוגנים בשל שיגור רקטה לעבר העיר. על פי הנחיות משרד החינוך אמנם ניתנה תוספת זמן של חצי שעה לבחינה, אבל ספק אם הדבר ניחם את התלמידים שחזרו מבוהלים כדי לסיים את השאלונים. הרקטה שנורתה לאזור התפוצצה בשטח פתוח ולא היו נפגעים. במקרה של תוצאות נמוכות במיוחד בבחינה עשויים במשרד החינוך לשקול חישוב פקטור או מתן משקל שונה לבחינת המגן.
מועד ב' באנגלית - הפתרונות באדיבות רשת החינוך "אנקורי":
הצעת פתרון לשאלון A - לחצו כאן
הצעת פתרון לשאלון B - לחצו כאן
הצעת פתרון לשאלון C - לחצו כאן
הצעת פתרון לשאלון D - לחצו כאן
הצעת פתרון לשאלון E - לחצו כאן
הצעת פתרון לשאלון F - לחצו כאן
הצעת פתרון לשאלון G - לחצו כאן
חמאס מאיים על באר שבע בסרטון תעמולה:
הבחינה החלה ב-9:00 והייתה אמורה להסתיים ב-11:00, אלא שהאזעקה נשמעה עוד לפני תום המועד. "כשחזרנו מהמקלט פשוט לא יכולתי
להתרכז", סיפרה ל-ynet תלמידה שנבחנה באחד המוסדות בעיר. "לא מצאתי את עצמי, איבדתי את הכיוון, רעדתי".
מנהלת בית הספר שלה הוסיפה: "הייתה פה קבוצה של תלמידות שהגיעו משדרות לעשות את הבחינה אחרי לילה מאוד קשה, והן נאלצו לחוות את האזעקה גם בזמן הבחינה. הייתה היסטריה מאוד גדולה. הן בכו והתקשו לסיים את הבחינה. הן היו מאוד מבולבלות. אם הילדה רועדת או בוכה, מה תעזור לה תוספת זמן? היא לא מסוגלת להמשיך את הבחינה. תוספת זמן היא לא פתרון. צריך להפסיק את הבחינה ואולי לתת תוספת לציון".
צבי חזן, סגן ראש ישיבת אמי"ת בעיר, שגם בה התקיימה בחינה, דווקא נשמע רגוע יותר. "לא הופתענו כי כבר היו אזעקות בעיר בשבת", אמר. "כל התלמידים מכירים את תרגולת האזעקה ומכירים את המרחב המוגן.
עצרנו את הבחינה ואחר כך התלמידים חזרו להשלים את הבחינה".
דניאל, תלמיד בישיבה, הוסיף: "זה לא נעים וקצת מלחיץ, אבל למזלנו האזעקה נשמעה לקראת סוף המבחן,
כך שהיא לא הרסה לנו הכול".
ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מגלה גמישות בכל הנוגע לתנאי ההיבחנות של התלמידים בשעת הסלמה. בהמשך, בשיתוף המחוז וגורמי המקצוע, יתכנס אגף הבחינות לחשיבה ולקבלת החלטות בהתאם לתוצאות הבחינה. אשר למצב הרגשי יצוין כי תלמידים המבטאים מצוקה רגשית או חרדה מועברים להמשך טיפול מקצועי".
טלי גונן-טרייסטמן, רכזת מקצוע האנגלית ברשת החינוך אנקורי, התייחסה לרמת הבחינה: "כל השאלונים היו הוגנים. שאלוני D ו-F, שעסקו בספרות אנגלית, היו שאלות יותר מאתגרות שדרשו חשיבה ברמה גבוהה. בשאלון D השאלות בחלקן היו מאתגרות ביחס לאוכלוסייה שנבחנת בשאלון הזה, אבל בסה"כ הבחינות היו בסדר גמור. מי שלמד - הצליח".