שיא מדהים לטויוטה פריוס - 247 ק"מ לליטר
מכונית הכלאיים של טויוטה שברה את שיא תצרוכת הדלק בנורבורגרינג - עם 247 ק"מ לליטר, טוב פי 4 מהנתון הרשמי. איך זה קרה?
הנה שיא שעוד לא חשבו עליו, ואולי מסיבות טובות: מהי המכונית החסכונית ביותר בדלק בנורבורגרינג. אז התשובה, אם תהיתם, היא טויוטה פריוס פלאג-אין, גרסת הכלאיים הנטענת משקע של הפריוס - שנמכרת גם בישראל לצד הפריוס הרגילה. למכונית טווח נסיעה חשמלי רשמי של בין 16 ל-24 ק"מ, והיא רשמה במסלול שאורכו 20.8 ק"מ תצרוכת דלק של 247 ק"מ לליטר - שיא חדש על הנורבורגרינג בתצרוכת בנזין.
איך זה קרה? בטויוטה טענו את מצברי המכונית לפני הנסיעה, וציידו אותה בערכת עיצוב של TRD (מחלקת המירוץ של טויוטה). לערכה אין משמעות מלבד העיצוב, כך על-פי היצרנית, והיא אינה משפרת את תצרוכת הדלק. מלבד זאת המכונית הייתה סטנדרטית, ממש כמו זו הנמכרת בישראל. לפריוס פלאג-אין, אגב, נתון תצרוכת דלק ממוצע רשמי של 56.8 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה - פחות מרבע מההישג שנרשם על המסלול.
מאחורי ההגה הופקד על שבירת השיא העיתונאי ג'ו קליפורד, והניסיון לשבירת שיא נערך - בניגוד לשיאי שבירת מהירות - במהלך יום נהיגה פתוח במסלול, ולא בתנאים סטריליים. משמעות הדבר שהמכונית נדרשה לא לרדת ממהירות ממוצעת של 60 ק"מ לשעה, בהתאם לתקנות הנורבורגרינג. זה גם אומר שמסביבה נעו מכוניות אחרות שהשתמשו במסלול.
על-פי טויוטה, הפריוס הזדקקה לבנזין רק פעם אחת - בעלייה ארוכה. מסלול הנורבורגרינג מתאפיין בעליות וירידות רבות, עם שינויי גובה של כ-300 מטרים.
וכמה זמן לקח לשבור את השיא? 20 דקות ו-59 שניות, מה שאומר שלחסוך בדלק זה אולי מרשים, אבל לבטח לא מהיר.