חוזרים לקרב: Call Of Duty או Battlefield?
גם ב-2014, כמו בשנה שלפניה, סוף השנה במשחקים יוגדר בחלקו הגדול על ידי קרב בין שני מותגי הענק הצבאיים. למעשה, למרות ש-EA בשלב זה מסרבת להגדיר את באטלפילד כסדרה שנתית, יכול להיות שזה יהיה המצב כל שנה, לפחות בחציו הראשון של דור הגיימינג הנוכחי.
למרות שבחוגים מסוימים קול אוף דיוטי נחשבת סוס מת, בגלל יכולת התחדשות לא מספקת מאז הפיכתה לסדרת שנתית ב-2007, תהילתה עדיין עומדת בעינה בשוק המיינסטרים, שם היא שיאנית מכירות שרק כותרי GTA יכולים לקוות לעבור אותה.
המשחק של השנה שעברה, Call of Duty Ghosts, הציג מצב שיתופי חדש בו ארבעה שחקנים נלחמים באויב חדש לסדרה שהיה מרגיש יותר בבית בסרט הנוסע השמיני. חלק זה של המשחק נחשב מרענן ואיכותי, בעוד שאר ההבטחות של Ghosts, ובהן הסיפור החדש, מפות פתוחות יותר במערכה העלילתית, גרפיקה מתקדמת והכלב, לא נשכח את הכלב, לא הותירו רושם עמוק על המוצר הסופי והצורה בה התקבל בשוק. המולטיפלייר נחשב על ידי רבים לצעד לאחור בהשוואה לזה של Black Ops 2, ועל המשחק של השנה, CoD: Advanced Warfare, מוטלת המשימה הלא פשוטה להשיב את ציוני הסדרה לאזור ה-85-90, לאחר שנפלו לאזור ה-70-80.
באטלפילד 4 המשיך להרשים גרפית ולשפר את צד המולטיפלייר המרכזי של המשחק, אבל נכשל קשות בשתי נקודות: אף אחד עדיין לא השתכנע שכדאי לרכוש משחק באטלפילד בעבור המערכה העלילתית שלו, וההשקה הייתה מלאה בעיות טכניות ובאגים, שחלקם לא נפתרו עד עצם היום הזה. הקדימות הראשונה עבור EA השנה היא לדאוג להשקה חלקה של Battlefield: Hardline.
המפתחים
דבר אחד מעניין לגבי המאבק השנה הוא העובדה ששני המשחקים מפותחים על ידי אולפנים חדשים לסדרות. משחק קול אוף דיוטי מפותח על ידי Sledgehammer Games, שתמכו באולפן Infinity Ward כאשר זה יצר את Modern Warfare 3, אבל עכשיו קיבלו לראשונה מאקטיביז'ן את המפתחות לעיצוב ופיתוח סדרת CoD חדשה. משחק באטלפילד מפותח על ידי אולפן Visceral, בעוד כל משחקי הסדרה עד כה פותחו ב-Dice. אולפן Visceral ידוע בעיקר ביצירת טרילוגיית משחקי הפעולה-אימה Dead Space.
אם הצוותים החדשים לא מספיקים כדי ליצור איזושהי הקבלה בין באטלפילד ו-CoD של 2014, הרי שאולפן Sledgehammer נוסד על ידי מפתחים שפרשו מ-Visceral ו-EA לפני מספר שנים - כך שחלק מבכירי הפיתוח של המשחקים המתחרים - חלקם ב-EA וחלקם באקטיביז'ן היום - עבדו ביחד על דד ספייס המקורי. שני האולפנים ימדדו על יכולתם לעמוד בסטנדרטים של המשחקים הנחשבים בכל סדרה - תוך יציקת אישיות משלהם וקידום או הרחבת תכני המותג והפורמט שלו.
סיפור הרקע
סדרת באטלפילד לוקחת ב-Hardline תפנית מאוד חדה - מעולם הצבא לזה של המשטרה. לא עוד נגלם נחתים או אנשי כוחות מיוחדים בקונפליקטים מסביב לעולם, אלא לוחמי יחידה משטרתית למאבק בפשע מזוין - כאלה שיש להם רישיון להרוס שכונות שלמות כדי לתפוס את הפושעים, אז אל תצפו לחקירות ופשיטות משטרתיות ריאליסטיות. גיבור העלילה יהיה איש משטרה שנלחם בפושעים וגם בעמיתיו המושחתים בו זמנית.
CoD: Advanced Warfare הוא יותר כמו הקצנה של Black Ops 2, גרסה עתידנית של מודרן וורפר. אלא שבעוד Black Ops 2 התרחש עשור בעתיד, המשחק החדש לוקח אותנו ארבעה עשורים קדימה, אל עולם אפילו שונה יותר, כזה שבו הצבאות החזקים ביותר בעולם הם לא של מדינות, אלא של תאגידים. ג'ונת'ן איירונס, המגולם על ידי קווין ספייסי, הוא מנהל תאגיד אטלס, חברת השירותים הצבאיים המתקדמת בעולם. איירונס והחברה שלו נכנסים לקונפליקט עם צבא ארצות הברית מאחר ואיירונס דוגל במדיניות חוץ שונה ואגרסיבית יותר מזו שלדעתו הכשילה את המערב בחצי הראשון של המאה ה-21, והשחקן יגלם לוחם נחתים שמעורב בלחימה הזו.
הציוד
השינויים הכי משמעותיים למשחקים השנה כנראה יגיעו לא מצד ה-AI, או מבנה המפות (למרות ששני המשחקים מבטיחים מפות פתוחות יותר, כרגיל), או רמת האינטראקטיביות של הסביבה, אלא מהציוד שיעמוד לרשותנו בקרב.
כמשחק שמתרחש בשנת 2054, קול אוף דיוטי מציג חליפת לחימה שקרובה יותר לחליפת הננו הסופר משוכללת של סדרת קרייסיס מאשר לשריון הגוף של ימינו. היא תפתח בפני השחקן, אנשי צוותו, ואולי גם חלק מחיילי הבינה המלאכותית המצוידים יותר, יכולות על אנושיות כמו הטלת אנשים באוויר כבובות סמרטוטים, תלישת דלתות ומקלעים כבדים מציריהם, קפיצה לגובה שלוש קומות וריצה במהירות של מכונית. החליפה כוללת גם סילוני ריחוף שיאפשרו לנו לבצע קפיצות-רחיפה נשלטות למרחקים של עשרות מטרים, כפפות טיפוס מגנטיות, והסוואה אופטית פעילה.
הנשקים והאביזרים יהיו גרסאות מתקדמות של טכנולוגיות צבאיות קיימות או כאלה שנמצאות בפיתוח, ובהם רימונים שניתן להעביר אותם בין מספר מצבי פעולה, לייזר לטווח קצר ומחסה נייד.
קטגוריית ציוד נוספת היא הרכבים, שכנראה ישחקו חלק אפילו חשוב יותר במשחק מאשר ב-Ghosts, שם היו מספר שלבים שאפשרו תנועה ולחימה חופשית בטנק ובמסוק. הרכבים היבשתיים של Advanced Warfare, ובהם אופנועים וטנקים, לא נעים על גלגלים או זחלים אלא מבוססים על עקרון דומה לרחפת, כך שניתן יהיה לדהור איתם על פני רוב המפה, לא רק בשטחים חלקים יחסית.
אם הארסנל של קול אוף דיוטי יגרום לו להיראות יותר כמו קרייסיס מאשר כמו מודרן וורפר, אז זה של באטלפילד החדש יגרום לו להיראות יותר כמו GTA. הסביבה העירונית וההקשר המשטרתי בו יתרחש Battlefield: Hardline יחליפו נשקים צבאיים בנשקי SWAT, ורכבים כמו מטוסים, נגמ"שים וטנקים במסוקי משטרה, ניידות ואופנועים.
המולטיפלייר
אם יצליחו ואם לא יצליחו להפוך את הסיפור לחלק מעניין יותר של החבילה השנה, המולטיפלייר היה וישאר החלק המרכזי בשתי הסדרות. עם המעבר של באטלפילד לז'אנר המשטרתי, מבטיחים המפתחים ב-Visceral מצבי משחק שונים מהותית מהמוכרים בתחום הצבאי, והדומים יותר למצבי המשחק המקוריים שהיו בכותרי פשע כמו Kane & Lynch 2.
סוגי המשחק שנחשפו עד כה ל-Battlfield: Hardline כוללים אחד בו השוטרים צריכים להציל חטופים והפושעים למנוע זאת מהם; מצב בו הפושעים צריכים לפוצץ כספת ולברוח עם השלל והשוטרים צריכים לעצור אותם; ומצב מרדפים, בו הפושעים בורחים והשוטרים דולקים.
לגבי קול אוף דיוטי, רק מצב Capture the Flag הוכרז בינתיים. יכול להיות שמצבי המולטי של Advanced Warfare לא יהיו שונים על פני השטח ממשחקי CoD קודמים, אבל על פי המפתחים, יכולות התנועה והקרב החדשות של השחקנים הופכות את המשחק מרובה המשתתפים לחוויה חדשה לגמרי עבור הסדרה. ספציפית, יכולות הריצה המהירה, הקפיצה והריחוף של חליפת הקרב הופכות את תנועה על המפה לחופשית יותר, דומה יותר לזו ששחקנים חוו ב-Titanfall מאשר לקול אוף דיוטי המסורתי.
Battlefield: Hardline יגיע למחשב, לקונסולות החדשות והישנות בסוף אוקטובר, בעוד Call of Duty: Advanced Warfare יצא לאותן פלטפורמות שבוע לאחר מכן, בתחילת נובמבר. איזה מהם אתם חושבים שירשים יותר, או שאתם ספקנים לגבי שניהם?