שתף קטע נבחר
 

מבחן אופניים: ברגמונט קונטרייל LTD

מותג גרמני נוסף עושה מאמצי חדירה מחודשים לשוק שלנו, ומנסה לעשות זאת גם עם אופני שבילים מעניינים. קבלו התרשמות ראשונה

לא הספיקו לכם שלושה מותגי אופני-שטח גרמניים - קיוב, גוסט ופוקוס? קבלו עוד אחד שהיה נוכח-נפקד עד לאחרונה: ברגמונט, עם היצע המורכב משתי משפחות: זנב קשיח ושיכוך מלא, כאשר בכל אחת מהן שישה דגמים עם ייעודים שונים וגרסאות משנה רבות. הפעם החלטנו לבחון את גרסת ה-LTD של דגם קונטרייל, אופני שיכוך מלא עם 120 מ"מ מהלך, גלגלי "29 ושלדת אלומיניום. אופניים חדשים בארסנל המוצרים של ברגמונט, המיועדים לפי הגדרת היצרן לרכיבת שבילים, XC וסינגלים לא-ממש-טכניים.

 

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

מה זה LTD בכלל

הגרסה שבמבחן היא הבכירה של הדגם הזה עם שלדת אלומיניום. מעליה יש את ה-8.4 שמתהדר בשלדת קרבון ורכיבים ברמה גבוהה (ותג-מחיר יקר) יותר. עם זאת, לא מדובר כאן בגרסת צנע, ההיפך מכך. השלדה מיוצרת משילוב של צינורות אלומיניום שעוצבו בתהליך הידרופורמינג, וחלקים אחרים (כמו משולש המתלה) שעוצבו בחישול בתהליך ייחודי לטענת ברגמונט. קיט המתלה כולל מזלג רוקשוק Reba עם קפיץ אוויר, שיכוך החזרה ונעילה, מאחור יש בולם Fox אבולושן עם CTD. ה-FOX שולט במתלה אחורי עם ארבע זרועות שברגמונט מכנה X-Link, וכמו דומיו, תפקידו להפריד את כוחות הדיווש מהמתלה ולספק לחץ פרוגרסיבי על הבולם.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

העברת הכוח מגיעה כולה משימאנו. שיפטרים SLX פוקדים על מעביר קדמי XT ואחורי XT-שדואו, שלהפתעתי הגיע ללא המצמד ("פלוס"). מערך זה שולט ב-30 הילוכים - קסטה של 10 מאחור (11-36) ושלוש פלטות לפנים, על קראק שימאנו חלול. על הבלימה מופקדים מעצורים הידראוליים של אוויד - אליקסיר 5. בשני הטבורים תמצאו דיסקים בקוטר מכובד של 180 מ"מ, מחוררים ומאווררים כדת וכדין. צמיגי שוולאבה נובי-ניק אגרביסיים למדי מורכבים על סט גלגלים מרשים מאד של מאוויק. זה סט מלא - ויקר - מסדרת קרוסרייד, וכולל נאבות, שפיצים וחישוקים. כפי שגילינו בהמשך המבחן, יש לסט משמעות רבה מאד בתחושה שמעבירים האופניים.

 

האבזור ההיקפי ממותג BGM וכולל מוט מושב, כידון רחב (720 מ"מ), סטם, גריפים ומושב. כולם מאלומיניום, עשויים היטב ובהחלט מיישרים קו עם האיכות הכוללת הטובה מאד של האופניים. המשקל (מידה M, כולל נוזל נוגד תקרים ודוושות SPD) עומד על 14.2 ק"ג. המחיר לצרכן של אופני המבחן עומד על 12.5 אלף שקלים.

 

עושים פאאסים

הסט-אפ של האופניים היה קל ומהיר למדי. כיוון זריז של המושב - פחות זריז מהמתוכנן עקב האופן בו הכסא מתחבר למוט, ומקשה על מפתח האלן. כיוון נוח - בזכות שנתות ייעודיות - של לחצי האוויר בבולמים. בדיקת לחצי אוויר בצמיגים ונשיכת בלמים, ותוך 10 דקות מצאתי עצמי כבר באוויר, מדלג בין סלעי בן שמן.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

זה היה סשן רכיבה ראשון בו גיליתי לאיטי את תכונות האופניים. וראשית חשוב לציין שאי אפשר להתייחס לטיסת סינגלים מהירה, בלי לתת קרדיט לגיאומטריית השלדה והאופן בו היא בנויה. מבט למטה למגלה צומת ציר מרכזי מעובה מאד, מרכיב מרכזי ביצירת עמידות בפיתול, מסמני ההיכר הבעייתיים בשלדות "29. הוסיפו לכך גלגלים מצויינים של מאוויק שמוסיפים לקשיחות לפחות כמו לעין. התוצאה היא אופניים שמתנהגים בחדות ובחדווה, לא מרגישים כבדי-היגוי או סרבני-פניה, ולגמרי מענגים בין עצי ובחגווי הסלע של בן שמן.

 

ולגבי המתלים, מעולם לא הייתי חסיד גדול של דגם Reba מרוקשוק. אלא שהפעם, בגרסתו העדכנית, הגיע בולם זה לבשלות - והוא עושה כאן עבודה נהדרת, עם פיתול מזערי ומאפייני שיכוך מצויינים. המתלה האחורי - בהתאם לתצורה - מאד אקטיבי. יהיה עליכם להשתמש הרבה בבורר CTD שעל הבולם כדי למצות את יכולתו, אך אם תעשו כך בשכל ורגישות, הוא יעניק לכם נוחות רכיבה מצויינת ועקיבה טובה אחר פני הקרקע המשתנים. יכולת הספיגה מצויינת גם תחת בלימה, וגם נחיתות מגובה רב אינן מרגישות כמו התרסקות, אלה מסתיימות בספיגה הדרגתית ומתגברת.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

על שבילים גיליתי מדוע האופניים קיבלו את השם Contrail (פס התאבכות אותו מותיר מטוס בשמיים). הם סופר-מהירים, ומייצרים תחושה של דיוק ומוצקות המוכרת לנהגי מכוניות גרמניות. כמו "29 אחרים, גם כאן הזינוק מהמקום והתאוצות אינם מרשימים במיוחד, אבל מרגע בו תגיעו למהירות שיוט, לא תהיה כל בעיה לשמור על התנע ועל הקצב המהיר. חלוקת יחסי ההעברה בקסטה מצויינת, ותקל עליכם לשמור על קצב נכון ברגליים. פשוט להוריד את הראש ולראות באיזו מהירות אתם צוברים קילומטרים - מרשים.

 

ואפרופו מהירות, זה הזמן להזכיר כי המעצורים של אוויד תמיד זכו לביקורות מעורבות, וכך יקרה גם הפעם. בעוד שהמעצור הקדמי תפקד נהדר וסיפק עוצמה, מינון ומשוב מעולים. האחורי שזהה לו בכל סבל מספוגיות במנוף, עוצמת בלימה חלשה מדי וחוסר עקביות. הוא השתפר במהלך המבחן, אבל לא הגיע לרמה של הקדמי. זה המקום לציין שמערכות מקבילות משימאנו עושות עבודה טובה יותר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

סיכום

ברגמונט קונטרייל הם אופציה מעניינת מאד לרוכבים עם מנעד רכיבת שבילים רחב. הם יספקו נוחות מצויינת ומהירות ברכיבות למרחקים ארוכים, אבל גם יתגמלו בגיחות הקצרות והאינטנסיביות לסינגלים. בעיקר כל עוד אלה האחרונים לא טכניים מדי. האיכות הכוללת טובה מאד, וכך גם הביצועים, אם כי ראוי היה לצייד אותם במעביר אחורי עם מצמד, אשר היה מונע הצלפות שרשרת, הרעשה מיותרת ודילוג לא רצוי מההילוך. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים