פורד מוסטנג החדשה - עכשיו יש מפרט טכני
פורד מפרסמת נתוני הספק למנועי המוסטנג החדשה, שתציע החל מ-300 כ"ס בדגם הבסיס. השיווק בישראל - בינואר 2015
פורד מפרסמת לראשונה את נתוני ההספק של מנועי המוסטנג החדשה, דור שישי של מכונית הפוני הפופולארית. המכונית, שנחשפה מוקדם יותר השנה, תגיע לישראל בינואר הקרוב בשיווק סדיר. לאורך השנים המכונית זכתה להצלחה נאה בייבוא אישי, ולרגע קט בשנות ה-90 נעשה ניסיון לשווקה באופן סדיר, אך זה נקטע במהרה. הפעם מקווים ביבואנית להצלחה משמעותית יותר.
הדור החדש של המוסטנג יציע 300 כ"ס ו-40.2 קג"מ במנוע הבסיס, יחידת V6 בנפח 3.7 ליטר. מעליו יוצע לראשונה מזה שני עשורים מנוע טורבו-בנזין, יחידת אקובוסט בנפח 2.3 ליטר, ארבעה צילינדרים, שמספקת 310 כ"ס ו-44.4 קג"מ. ובפסגת ההיצע - גרסת GT - עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר שיפיק 435 כ"ס ו-55.5 קג"מ. דגמי המוסטנג יוצעו עם תיבות שישה הילוכים - ידנית או אוטומטית - והנעה אחורית.
נתוני ביצועים רשמיים לא פורסמו (למעט מהירותה המרבית של ה-GT שעומדת על 250 קמ"ש). אלו צפויים להופיע ככל הנראה לקראת השקת הדור החדש באירופה, בגרסאות קופה וקבריולה (גג בד). זו הפעם הראשונה בה המוסטנג מוגדרת כמכונית גלובאלית, הסיבה העיקרית לכך שייתאפשר כעת לשווקה בישראל באופן סדיר.
לפי שעה לא ידוע אילו גרסאות תציע בישראל חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, או מה יהיה מחירן - אך ניתן להעריך כי היבואנית תרצה להציע את המכונית במחיר התחלתי של מעט יותר מ-200 אלף שקלים. אצלנו כפי הנראה יוצעו מנוע הטורבו וגרסת ה-5.0 ליטר, שפורד תציע באירופה כסטנדרט עם ערכת שיפורים הכוללת בין היתר מתלים ובלמים משודרגים, כיול היגוי שונה, תוכנת בקרת יציבות ליברלית יותר ומוט מייצב אחורי עבה מהרגיל.