את זה לא כדאי שתכתבו בקורות החיים
כיצד כיתוב צבעוני יפגע לכם בקורות החיים, איזה מידע לא כדאי לציין בהם ולמה לפני כתיבתם כדאי לכם לעקור את ה-Caps Lock מהמקלדת? אם אתם מחפשים עבודה, כדאי שתקראו היטב
אם אתם מחפשים עבודה, בטח כבר הספקתם לקרוא לא מעט על טעויות בקורות החיים שמהן כדאי להימנע. מדובר לרוב על הדברים הנפוצים: שגיאות כתיב והגהה, מסמך ארוך מדי, סידור לא נכון של הפסקאות ועוד.
כתבות נוספות בערוץ הקריירה :
הגבול שבין חיזור להטרדה מינית במשרד
מדוע כדאי לכם לחפש עבודה שקרובה לבית?
מותר לפטר עובד שהתבטא נגד צה"ל?
אבל, ואת זה לא רבים יודעים - גם דברים הרבה יותר קטנים שאתם מכניסים למסמך ושאולי אתם לא מתעכבים עליהם – יכולים לגרום לכם לנזק ולהפסיד תפקיד נחשק. מה למשל? הנה 7 טעויות קטנות (אבל גם גדולות) שאתם ממש רוצים להימנע מהן במסמך קורות החיים שלכם.
1. מידע שהמעסיק לא צריך לדעת עליכם
TMI (Too much information) מכירים? אז יש כזה גם בקורות החיים. ובקיצור: אם משקל, לאום, העדפות פוליטיות, דת, העדפות מיניות ותחביבים נראים לכם כמו פרטים שרלוונטיים לקורות החיים – כדאי לכם לחשוב על זה שוב. לא רק שהמידע הזה לא רלוונטי למועמדות שלכם לעבודה בשום צורה, אתם גם עלולים להביך את עצמכם, ולהיפסל על המקום.אז מה כן? במילה אחת? מסננים. ובעוד כמה מילים: מקפידים להכניס לקורות החיים אך ורק את מה שחשוב למעסיק לדעת עליכם מבחינה תעסוקתית: ניסיון רלוונטי, השכלה, כישורים ופרטי התקשרות.
2. TOO. MUCH. CAPS. LOCK
יש לכם מסמך קורות חיים בעברית. ואז מגיע השלב בו אתם צריכים לציין את יישומי המחשב בהם אתם מתמצאים, וזה גם הרגע בו אתם כותבים: WORD, POWERPOINT, EXCEL, OUTLOOK. למה זה לא נכון? כי באנגלית, יש להשתמש באות גדולה רק בתחילת משפט או בתחילה של שם. הטעות הזו - לא נראית טוב, ולא עושה לכם טוב.
אז מה כן? קודם כל, מבטלים את כפתור ה-Caps Lock. שנית, מציצים במסמך ומתקנים אותו לפי חוקי האנגלית התקינים. את WORD מחליפים ב-Word, ובאותה הזדמנות מוודאים שהאנגלית (כמו גם העברית) תקינה. אגב, גם אם אתם לא תותחים באנגלית - זו ממש לא בושה להיעזר במישהו שכן.
3. שימוש בכתובת אי-מייל מביכה
כותבת טור זה חולה על חתולים. ובכל זאת - כנראה שלא תמצאו את הכתובת ilovecutecats@gmail.com בקורות החיים שלי. קורות חיים הם כרטיס ביקור לכל דבר, וככאלה – כל אלמנט בהם צריך להיות ייצוגי - וכן, זה כולל גם את כתובת המייל.
אז מה כן? רגע לפני שאתם יוצאים למסע חיפוש העבודה, פרגנו לעצמכם כתובת מייל מכובדת וייצוגית, שלא תבייש את קורות החיים שלכם. רצוי שזו תהיה כתובת שמכילה את השם הפרטי שלכם, ורצוי גם את שם המשפחה. (ואם לא - שלכל הפחות לא תכיל כינויים ומילות מפתח מביכות).
4. שילוב תמונה שלכם במסמך
האם יש קשר בין קורות חיים מקצועיים לתמונה? התשובה לכך היא לא - אלא אם אתם, כמובן, שחקנים, דוגמנים, פרזנטורים או כל מקצוע בו מראה חיצוני הוא קריטריון לתפקיד. בשאר המקרים, את המעסיק לא צריך לעניין המראה החיצוני שלך. להפך, האינטרס שלך הוא שהוא ירצה להעסיק אותך אך ורק על פי הכישורים שלך. אז מה כן? נכנסים למסמך ומוחקים את התמונה.
5. פונט קטן
הכותרת הגדולה מודגשת על רקע צהוב זוהר בגודל 18, ובפונט Miriam. כותרות המשנה כחולות בפונט David ובגודל 14 ואילו הטקסט בכלל ב-Narkisim, שחור ובגודל 8. אתם יודעים, כדי שהכל ייכנס. נכון שקשה לכם לקרוא טקסט כשיש לכם בלאגן בעיניים? תחשבו על מה שמעסיק חושב כשהוא רואה מסמך כזה מול העיניים. סביר להניח שהוא לא יטרח להעיף בו מבט נוסף, ופשוט יעבור למסמך הבא.
אז מה כן? בכל הקשור לעיצוב קורות חיים, הסטנדרט שצריך להוביל אתכם הוא: פונט Arial או David, בגודל 11-12 (וחוץ מהכותרת – לא גדול או קטן מזה). ואלא אם יש לכם מסמך קורות חיים מעוצב, שהולם את התחום שלכם – רצוי לוותר על צבעוניות יתר.
6. קיצורים של עצלנים
"רצ"ב קו"ח וכו'". כן, לדור שלנו יש הפרעת קשב מתמשכת וקושי לקרוא טקסטים ארוכים. אבל קורות חיים הם ממש לא המקום לחסוך במילים ולקצר קיצורים. סביר להניח שמעסיק שייתקל במסמך קורות חיים שעשיר בקיצורים יותר ממילים באורך מלא, יסיק לגביכם כי אתם עצלנים, חפפנים ובאופן כללי לא מאוד רציניים.
אז מה כן? פשוט מאוד: עברו על הקובץ שלכם וודאו שהוא מנוסח היטב, מורכב ממשפטים הגיוניים, מנוקדים ומפוסקים היטב וכן - עם מינימום של קיצורים.
7. אני, עצמי ואנוכי
מכירים את אלו שאוהבים לדבר על עצמם כל הזמן? נכון שאתם לא מתים על זה? יש לזה סיבה טובה. נכון, מסמך קורות חיים הוא פורמט שנועד לשווק את מחפש העבודה ולהלל אותו. אבל כמו בכל דבר בחיים - מידתיות היא שם המשחק, וה"שיווק" שלכם צריך להתבטא בתכלס. וכאשר מעסיק נתקל במסמך קורות חיים שמלא ב"אני" ו"אני" ועוד קצת "אני" – הוא עלול להסיק (בצדק או שלא) שמדובר באדם שבעיקר מרוכז בעצמו.אז מה כן? עושים את מה שבכל מקרה כדאי לכם לעשות, וזה לוותר על גוף ראשון לטובת שם פעולה. לדוגמה: במקום "ביצעתי", לכתוב "ביצוע". ובלי קשר, שווה לעבור על המסמך ולמתן את מינון ה"אני" שבו (אם זה קיים).
הכותבת היא מנהלת תוכן באתר AllJobs