שתף קטע נבחר

למדה את הלקח? טויוטה לספקים: היכונו לאסון

יצרנית הרכב הגדולה בעולם חוששת כי תסבול שוב ממחסור בחלקים ופגיעה בכושר הייצור בעקבות אסון טבע. קוראת לספקי המשנה לאתר נקודות תורפה ולהתכונן לקטסטרופה

שלוש שנים לאחר אסון הטבע שפקד את יפן ופגע קשות ביכולת הייצור של קונצרן הרכב הגדול בעולם, מפיקים לקחים. טויוטה היפנית העבירה דרישה לספקיה בארה"ב להכין עצמם למקרה של אסון טבע, כדי למנוע בעיות אספקה בעתיד.

 

אסונות הטבע שפקדו את היצרנית בראשית העשור והובילו לסגירת פסי ייצור ומפעלי ספקי משנה, גרמו ליצרנית הפסדי עתק - החל בעלויות השיקום ופיצוי העובדים, דרך הצורך להקים מערכי ייצור חדשים ועד לנזקים שנגרמו כתוצאה ממחסור בחלקים. כאשר יצרנית רכב נתקלת במחסור של אפילו רכיב אחד, היא עלולה להידרש להפסיק ייצור במפעל שלם - מהלך שיוצר מחסור באספקת מכוניות ונזקים כספיים ותדמיתיים כבדים.

 

יפן אחרי רעידת האדמה והצונאמי. הנזקים לתעשיית הרכב הובילו לשינוי מחשבתי (צילום: AP) (צילום: AP)
יפן אחרי רעידת האדמה והצונאמי. הנזקים לתעשיית הרכב הובילו לשינוי מחשבתי(צילום: AP)

 

כדי להתגונן מאירוע כזה, נשלחו ל-400 ספקים של היצרנית מכתבים, בהם הם נדרשים לאתר רכיבים "רגישים" - כלומר כאלו שמיוצרים לדוגמה רק במפעל אחד, שהשבתתו תגרום לנזק מיידי לייצור. בנוסף, הספקים הונחו לפתח תוכניות גיבוי למקרה של שבר בשרשרת האספקה כתוצאה מאסון טבע או גורם בלתי צפוי אחר.

 

טויוטה בפרט ויצרניות הרכב היפניות בכלל, מבצעות הערכה מחדש של שרשרת הייצור שלהן מאז אסון רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן בשנת 2011. האסון גרם להפסקת ייצור של יותר מ-1,200 רכיבים, והוביל לכך שטויוטה לא יכלה לייצר מכוניות באף אחד מפסי הייצור שלה ביפן במשך שבועות ארוכים. לפגיעה הקשה ביפן היו השלכות על פסי ייצור בכל רחבי העולם, בהם בארה"ב - שם מייצרת טויוטה חלק נכבד ממכוניותיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה - נזהרת
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים