סלקום איבדה 20 אלף לקוחות ברבעון; הרווח הנקי עלה ב-18%
העלייה ברווח הנקי היא לעומת הרבעון המקביל, בעוד שבהשוואה לרבעון הקודם נרשמה ירידה של 30% ברווח הנקי. הכנסות סלקום ברבעון השני ירדו ב-6.3%. הדירקטוריון החליט שלא לחלק דיבידנד לאור "התחרות המוגברת בשוק"
הכנסות סלקום ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-1.16 מיליארד שקל, ירידה של 6.3% בהשוואה לרבעון המקביל ושל 2.5% ביחס לרבעון הקודם. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה הבוקר (ב'). סלקום איבדה ברבעון השני כ-20 אלף מנויים ורשמה ירידה נוספת בהכנסה הממוצעת החודשית ממנוי שעמדה על 79.7 שקל לעומת 79.6 שקל ברבעון הראשון של השנה ו-75.4 שקל ברבעון השני של 2013.
כתבות נוספות בנושא סלקום בערוץ הכלכלה
סלקום מסבירה כי הירידה בהכנסות נבעה מהמשך השחיקה המתמשכת במחירי שירותי הסלולר כמו גם בירידה בהכנסות משירותי אינטרנט, שיחות בינלאומיות ושירותי אחריות כתוצאה מהתחרות האגרסיבית בשוק. ירידה זו קוזזה על ידי עלייה בהכנסות מאירוח מפעילים אחרים (גולן טלקום).
ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) של סלקום הסתכם ב-314 מיליון שקל, ירידה של 7.4% בהשוואה לרבעון המקביל ולרבעון הקודם. סלקום מדווחת כי הירידה ב-EBITDA הושפעה משמעותית בשל הוצאה חד-פעמית שרשמה החברה בגין תוכנית פרישה מרצון של עובדים בהיקף של 39 מיליון שקל ומביטול חד-פעמי של הפרשה. במסגרת תוכנית הפרישה מרצון עזבו את סלקום 380 עובדים.
סלקום לא מחלקת דיבידנד
"בנטרול ההשפעות החד-פעמיות שתוארו לעיל, הסתכם ה-EBITDA ברבעון השני של 2014 ב-331 מיליון שקל, ירידה של 2.4% בהשוואה לרבעון השני של 2013", כותבת סלקום.
הרווח הנקי של סלקום ברבעון השני עמד על 79 מיליון שקל, גידול של 17.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של 30% בהשוואה לרבעון קודם. דירקטוריון סלקום החליט שלא לחלק דיבידנד לאור "התחרות המוגברת בשוק והשפעתה השלילית על הכנסות החברה ועל מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה".
מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, אמר כי "לצד המשך הפעילות השוטפת, אנו נמצאים בעיצומן של הכנות נרחבות לקראת השקת שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט, כך שיהוו חלופה אטרקטיבית לשירותי הטלוויזיה המסורתיים בכבלים או בלוויין. החברה התקשרה בהסכמים לרכש ציוד, תוכן ושירותים נלווים ונערכת בגזרות השירות, המכירות והתפעול לקראת השקה זו".