"למי יש ראש לקנות מינוי?"
מבצע "צוק איתן" פגע קשות במכירת המינויים של הקבוצות מהדרום, אבל גם במועדונים נוספים מדווחים על האטה. מנכ"ל אשדוד: "היינו בחודש האחרון עיר רפאים, אנשים בקושי יצאו מהבית"
הפגיעה הכלכלית של מבצע "צוק איתן" לא פסחה על הספורט. כמחצית ממועדוני הכדורגל בליגת העל
מדווחים על האטה עד עצירה מוחלטת במכירת המינויים בחודש האחרון. הפגיעה המשמעותית היא בשתי הקבוצות מהדרום: מ.ס אשדוד והפועל באר־שבע, שתושביהן סבלו מירי הטילים.
עוד ב-ynet ספורט:
מכירת המינויים באשדוד נדחתה בגלל המלחמה והחלה רק שלשום. לדברי המנכ"ל רפי נידם, “לאשדוד יש פוטנציאל של בין 800 ל־1,200 מנויים, כולל ועדי עובדים. אשדוד הייתה בחודש האחרון עיר רפאים. אנשים בקושי יצאו מהבית והיו קרובים לממ"ד. הכדורגל לא עניין פה אף אחד. כל יום היו עשרות אזעקות, אז למי היה ראש לקנות מינוי לכדורגל? אם לא הייתה מלחמה, היינו מתחילים למכור כבר לפני שלושה שבועות. המלחמה פגעה בנו קשות, יהיה קשה לעמוד בתחזית מכירת המינויים".
בעונה שעברה נמכרו בבאר־שבע כ־3,000 מינויים, והשנה ציפו במועדון להכפיל את המספר בעקבות הרכש הנוצץ שביצעו. בגלל המשחק במוקדמות הליגה האירופית, באר־שבע הפיצה את המינויים בשלב מוקדם של הקיץ, וזה הוכיח את עצמו: עד לפני כחודש נמכרו 3,700 מינויים. אבל אז הגיעו האזעקות, ומכירה המינויים נעצרה.
באתר האוהדים Kick כבר ביקרתם?
מספר אבישי גור, מנהל משרד "שפע הפקות", האחראי על ההפצה: "בחודש של המלחמה נמכרו בבאר־שבע רק 500 מינויים, וגם הם בשבוע הראשון כשהיו רק הפצצות מהאוויר. אנשים עוד האמינו שזה עניין של כמה ימים עד שהכל יהיה מאחורינו. מאז שהחלה הפעולה הקרקעית, מכירת המינויים נעצרה. המשחק בליגה האירופית נכלל במינוי, וברגע שהעבירו אותו לקפריסין זה פגע במכירות. לפחות היו מתחילים את גביע הטוטו מוקדם יותר, שאנשים ירגישו שיש כדורגל בארץ. היום אני כבר לא אופטימי, הלוואי שנגיע למכירה של 5,000 מינויים".
ההאטה במכירות לא פסחה על בית"ר ירושלים, כפי שמסר יועץ השיווק של המועדון אבנר קופל: “עד כה מכרנו 800 מינויים, מתוכם רק 100 בשלושת השבועות האחרונים. מינוי לכדורגל צריך לקנות בתקופה שיש אווירה טובה, באהבה ומתוך רגש. בחודש האחרון אנשים מסתובבים בלי מצב רוח, ואומרים לי 'מה אתה שואל על מינוי לכדורגל במצב כזה'. ציפינו למכור 3,000 מינויים, אבל אני פסימי. אם המלחמה לא תסתיים מהר ולא נחזור לשגרת חיים, הפגיעה בהכנסות מועדוני הכדורגל תהיה קשה מאוד".
גם העולה החדשה, הפועל פ"ת, נפגעה. המנכ"ל יורם עינב: “בזמן המלחמה מכרנו פחות מ־100 מינויים. בליגה הלאומית מכרנו 1,500 מינויים, כך שהעונה ציפינו למכור 2,500. בהתחלה זה נראה טוב, מכרנו בקצב יפה, אבל מאז שהחלו האזעקות הכל נעצר. אם המלחמה תסתיים בימים הקרובים, נראה התאוששות". הפועל פ"ת מכרה עד כה כ־1,000 מינויים, מתוכם 500 נרכשו ע"י שחקני מחלקת הנוער.
גם במכבי נתניה מרגישים האטה בחודש האחרון. עד כה מכרה הקבוצה כ־2,600 מינויים, רובם עוד בשלהי העונה שעברה, כשהקבוצה הייתה בדרך לליגת העל ולרוכשים הובטח בונוס כרטיס חינם לגמר הגביע. במהלך המלחמה נמכרו כ־300 מינויים בלבד. חבר ההנהלה, רועי דניאל: “ביטלנו מספר אירועי מכירות וקמפיינים שיווקיים בהשתתפות השחקנים. הרגשנו שזה לא הזמן להציע מינויים כשאין אווירה של כדורגל. עכשיו נחדש את זה".
על יתר קבוצות ליגת העל, המלחמה כנראה לא השפיעה. האלופה מכבי ת"א מכרה את כל 11,500 המינויים שהוצעו לאוהדים. מכבי חיפה, בזכות אצטדיון סמי עופר והרכש יוסי בניון, מכרה 13,250 מינויים (מספר שיא, לעומת 6,500 בעונה שעברה). הפועל ת"א מכרה כ־5,000 מינויים, פחות מאשר בעונה שעברה, אבל הירידה מוסברת באי־הוודאות המקצועית. בחודש האחרון נמכרו 1,500 מינויים.
המכירה בסכנין תחל רק בימים הקרובים, בלי קשר למצב הביטחוני. הפועל חיפה מכרה 700 מינויים בשבוע האחרון. במכבי פ"ת מכרו 480 מינויים, ולטענתם לא הייתה ירידה בחודש האחרון. בהפועל עכו החלה מכירת המינויים לפני חמישה שבועות, ועד כה נרכשו 600. הפועל רעננה מכרה 500 מינויים, כולם בחודש האחרון. בקריית־שמונה מכרו עד כ־1,200 מינויים, לעומת 2,000 בעונה שעברה.
יירוט כיפת ברזל
צילום: אנדרס קוניג
מומלצים