שתף קטע נבחר
 

חזרה לעתיד: יגואר תייצר מכוניות מודל 63'

חטיבת המשימות המיוחדות של יגואר מציגה: מכוניות מירוץ חדשות לחלוטין, שנבנות לפי מפרט מדויק של E-טייפ משנת 1963. צפו במכונית בפעולה בסרטון שעושה חשק לשבור את כל החסכונות

זה מה שנקרא להחיות מורשת מוטורית. יגואר חשפה אב-טיפוס של מכונית חדשה, שהיא בעצם יצירה בת 51 שנים: יגואר E-טייפ לייטווייט (Lightweight, קלת-משקל), שיוצרה לפי מפרט מדויק שתוכנן בשנת 1963, ובשיטות הייצור המסורתיות. 

 

 

צפו באב הטיפוס בפעולה:

 

המכונית, שתוכננה למירוצים בראשית שנות ה-60, אמורה הייתה להיבנות ב-18 יחידות, אך מסיבה לא ברורה היצרנית ייצרה לבסוף רק 12, מתוכן 11 שרדו עד היום. כעת החטיבה למשימות מיוחדות של יגואר חושפת אב-טיפוס של הדגם החדש-ישן, לקראת ייצור שש המכוניות ה"חסרות", כולן יימכרו ללקוחות פרטיים וייבנו לפי מפרט קלאסי מדויק. כל-כך מדויק, עד שהפדרציה הבינלאומית למכוניות (FIA) תאשר להן להשתתף במירוצי קלאסיות כדגמים שיוצרו ב-1963.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

הלייטווייט מבוססת על ה-E-טייפ הסדרתית, אך מוקדה למסלול. כפי ששמה מרמז, היא קלה משמעותית מהדגם הרגיל - 114 ק"ג ליתר דיוק - ומציגה משקל עצמי של 1,000 ק"ג בלבד. זאת באמצעות ייצור מרכב המכונית כולו מאלומיניום, כמו גם בלוק המנוע והגג הניתן לפירוק. ביגואר בחרו לעשות זאת באותן שיטות ייצור ידניות בעיקרן שהיו נהוגות בשנות ה-60, במקום בדרך מתקדמת יותר שמשמשת לייצור כיום.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

המכוניות מצוידות במנוע שישה צילינדרים שמבוסס על מפרט שמקורו בשנת 1948, ויוצע בשתי גרסאות - עם שלושה קרבורטורים של וובר, או מערכת הזרקה מכנית של לוקאס - לבחירת הלקוח כמובן. בשני המקרים ההספק עומד על 340 כ"ס ב-6,500 סל"ד והמומנט על 38.7 קג"מ ב-4,500 סל"ד. למכונית תיבת ארבעה הילוכים ידנית מסונכרנת ודיפרנציאל מוגבל החלקה, והכוח עובר לגלגלים האחוריים.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

השינוי היחיד ב-E-טייפ ה"מודרנית" לעומת המקור, נוגע לחיזוקים קלים שבוצעו למרכב, לטובת עמידות טובה יותר ויכולת דינמית משופרת. זאת לאחר שמהנדסי היצרנית יצרו מודל דיגיטלי מדויק של כל חלקי ה-E ובחנו את דרך הייצור המיטבית ואיתרו נקודות חולשה.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

מלבד שינוי זה, ה-E ה-טייפ תציע את אותו כיול מתלים, עיצוב ומידות - אורך של 445 ס"מ, רוחב של 170 ס"מ, גובה של 118 ס"מ בלבד ובסיס גלגלים של 244 ס"מ. יגואר לא מפרסמת תג-מחיר לדגם החדש, וגם לא ברור אם יוצע עם היגוי שמאלי. בכל מקרה, עם שש יחידות בלבד - כולן עם מספרי שלדה החסרים במקור מ-1963 - המכוניות הללו יהפכו במהרה לפריט אספנות יקר-ערך.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים