לשחק במחשב דרך המוח
הדמות במשחק המחשב תתכווץ, תתרחב או תיעלם לפי ההתרגשות שלכם ממה שקורה על המסך - בזכות סטארטאפ שפיתחו שני סטודנטים במסגרת פרויקט הגמר שלהם. איך זה עובד? צפו
במשחק שפיתחו עדי שטיין ויאיר יותם, שבו שתי דמויות צריכות לחסל האחת את השניה, הדמויות מתכווצות וצומחות, או מופיעות ונעלמות בהתאם למידת ההתרגשות והעניין של השחקן. זאת באמצעות קסדה שקוראת את גלי המוח.
השניים, בוגרי תכנית פרה-אקסלרטור של מיקרוסופט ליזמים סטודנטים, פיתחו את הטכנולוגיה בהנחיית ד"ר רמי פוזיס, ד"ר מירב טייב-מימון וד"ר גיא שני. הם נעזרו בחיישני EEG המאפשרים מדידה של פעילות חשמלית במוח ללא צורך בפעולות פולשניות. השניים פיתחו את המשחק כפרויקט גמר בלימודם שלהם באוניברסיטת בן גוריון, והמטרה היא לשפר את ההנאה וחוויית המשחק.
"אני יכול לראות את ההתרגשות של השחקן, וכשהוא לא מתרגש, נשנה את המשחק כדי להלהיב אותו יותר", מסביר יותם.
הטכנולוגיה כבר נמצאת בשימושים רפואיים, מסבירה שטיין. "באוניברסיטת בן גוריון מאפשרים לחולי ALS להפעיל מחשב בכוח המחשבה. ואפשר להפעיל כסא גלגלים או להטיס מסוקים".
חקר המוח וקיאת גלי המוח הפכו בשנים האחרונות לעניין נגיש הרבה יותר למפתחים ולצרכנים. הקסדה של חברת ניורוסקיי, למשל, שעולה כמאה דולר בלבד מתחברת לנקודה במצח, ותופסת את האוזן באטב. הקסדה הזו, וקסדות אחרות מתוחכמות ויקרות יותר, יודעות לנתח את האותות החשמליים שהמוח שלנו מפיק, ולבצע פעולות ופקודות שונות, לפי רמת הריכוז שלנו או לפי מאפיינים אחרים של התרגשות.
בשנה שעברה התקיים בתל אביב כנס מפתחים, שנעזר בקסדות דומות והציגו יישומים מבוססי מוח שונים. בהם ראינו אפשרות להפעיל מכשיר באמצעות חיוך, הצגת גלי המוח בשירה, ייצוג תלת מימדי של גלי המוח ועוד.