שתף קטע נבחר

 

אחרי המחאות: ניצחון לנהגי המוניות באירופה

מאבק של חודשים מצד נהגי המוניות באירופה, שכלל שביתות וכאוס בכבישים, קוצר הישג ראשון: אפליקציית Uber ששברה את השוק תיאסר בבירת גרמניה

נהגי המוניות של ברלין חגגו היום (ה') ניצחון גדול, אחרי שהרשויות אסרו את הפעלתו של שירות שיתוף הנסיעות "אובר" מטעמי בטיחות. בהודעה שפרסמו הרשויות בברלין נמסר שהן לא יאפשרו לאפליקציית "אובר" לסכן לקוחות על-ידי כך שהיא מאפשרת להם לנסוע במכוניות שלא נבדקו ועם נהגים שלא נבדקו או בוטחו כראוי.

 

עוד חדשות בעולם :

 

החלטת הרשויות בברלין תואמת את הטענות שהשמיעו חברות מוניות הטוענות כי שירותי האפליקציה של "אובר", המאפשרים לנהגים פרטיים לתת שירותי לימוזינות והסעות, מתעלמות מתקנות שתחנות מוניות רגילות צריכות לכבד.

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)

"אין לי בעיה עם אף אחד שממלא את אותם החוקים כמו כולם ומוכיח שהוא יכול לעשות זאת בצורה טובה יותר", אמר ריצ'רד לייפולד, ראש התאחדות המוניות של ברלין, "יש שלל אפליקציות בשוק בברלין שעושות בדיוק את זה". פביאן נסטמן, מנכ"ל אובר-גרמניה, אמר כי החברה מתכוונת לנסות לשנות את האיסור.

 

"החלטת ברלין אינה תואמת את המודרנה ומטרתה היא להגביל את מספר האפשרויות העומדות בפני הצרכן מכל הסיבות הלא-נכונות", אמר נסטמן, "כמתחרה חדש בשוק אנחנו מביאים תחרות חשובה לשוק שלא השתנה במשך שנים". חברת "אובר", שמושבה בסן פרנסיסקו ושזכתה לתמיכה כספית מגוגל, אמרה כי היא נכונה לנהל דיאלוג עם הרשויות בברלין ועם המתחרים.

 

במסגרת האיסור שהוכרז מי שיעבור על החוק יסתכן בקנס על סך 25 אלף אירו. האיסור בא אחרי פסיקה אחרת של בית משפט בברלין באפריל, לפיה שירות הלימוזינות של אובר מפר את החוק. התאחדות המוניות של ברלין, שהביאה את הפרשה לדיון משפטי, לא ביקשה מבית המשפט לאכוף את האיסור משום שהיא רוצה להמתין לערעורים אפשריים לדברי לייפולד.

 

ביוני השנה גרמו נהגי מוניות בלונדון, פריז וערי בירה אחרות באירופה לכאוס ברחובות במסגרת שביתה ענקית במחאה על "אובר" ואפליקציות דומות שמאפשרות לצרכנים להזמין מונית אל ביתם בלחיצת כפתור על פי מיקום. האפליקציות האלה טלטלו את ענף המוניות האירופי ויוצרות קשיים עבור נהגי מוניות במקומות אחרים בעולם, כולל ישראל. הנהגים באירופה טוענים כי מכמה סיבות, הן נותנות לנהגים המשתמשים באפליקציה יתרון לא הוגן.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

חברת "אובר" פועלת ב-128 ערים ב-37 מדינות שונות, והשירות שלה הוא הבולט ביותר בגל של שירותי הסעות תלויי סמארטפון. היא מאפשרת ללקוחות להזמין מכוניות ולשלם עבורן באמצעות הטלפון, והאפליקציה מבוססת על טכנולוגיה שמזהה את מיקום הנהג ומיקום הנוסע

ומקשרת את הנוסע לנהג המונית הקרוב ביותר.

 

נהגי המוניות המסורתיים, אלה שפועלים באמצעות מפעיל מרכזי, טוענים כי אפליקציית "אובר" נותנת לנהגים המשתמשים בה והנשכרים באופן פרטי על-ידי הנוסעים יתרון לא הוגן. בלונדון הם טענו בין השאר כי העובדה שהאפליקציה מחשבת את התעריף לפי מרחק הנסיעה והמשך שלה מהווה הפרה, משום שמדובר בשיטה זהה למעשה לזו של המונה המצוי במכוניותיהם של נהגי המוניות המורשים בעיר, מונה שרק להם מותר להשתמש בו. הם גם זעמו על כך שבניגוד לנהגים של "אובר" הנשכרים באופן פרטי, הנהגים המורשים נאלצים לשלם עד 240 אלף אירו בעבור הרישיון שלהם ולעמוד בתקנות שונות הנוגעות להכשרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
קנס של 25 אלף אירו. מוניות בברלין
צילום: רויטרס
מומלצים