שתף קטע נבחר

 

איך מגייסים 2 מיליון דולר בלי מוצר או רעיון

איתי אדם, יזם ישראלי גייס בחודש שעבר 2 מיליון דולר בעזרת מצגת בעלת חמישה שקפים, שלא מציגה מוצר, תוכנית או רעיון כלשהו. כיצד הוא עשה את זה, ואיך תוכלו גם אתם

"40 דקות מצגת עם 5 שקופיות, 2 כוסות קפה, 18 בדיחות, נעלי סניקרס, ג'ינס, טי שירט מת'רדלס וללא מוצר", כך פותח איתי אדם את הפוסט שפרסם באתר שלו, על הגיוס האחרון. בעזרת אותה מצגת קצרה הנפתחת ברפרנס לתוכנית הסיטקום המצליחה סיינפלד, והרבה הומור ותעוזה, מגייס איתי אדם 2 מיליון דולר מחברת השקעות המבוססת בברזיל, לונדון וקולומביה, כך מדווח מגזין פורבס.

 

 

40 דקות של סטנדאפ

אדם יודע שהדרך לליבן של החברות הוא לא תמיד דרך נאום סוחף ומרגש, אלא דווקא בהומור. למרות ניסיונו הרב תחום הסטארטאפים והגיוס, הוא לא השאיר מקום לטעויות, ושכר תסריטאי שיעשה את הקומדיה עבורו. על התסריט הוא התאמן במשך שבוע ואז עלה להופיע בפני החברה. אחרי כמה ימים, החברה חתמה על הגיוס ללא מוצר או אפילו רעיון למוצר. רק קונספט שאולי יביא להם הכנסה בהמשך הדרך.

 

1

"זו מצגת על כלום"
"זו מצגת על כלום"

 

הדבר הגדול הבא

"אף אחד לא יודע מה הדבר הגדול הבא, כולם משערים" כך אומר אדם באתר שלו שלו. ואז עלה לו רעיון. למה לנסות להמציא משהו ואז למכור אותו בתקווה שהוא יהיה הדבר הגדול הבא, כשאפשר לקבץ ביחד מומחים בכל תחום, וביחד לחשוב על הדבר הגדול הבא. בעוד שרוב החברות הסטארטאפ בעולם מורכבות מצעירים בני 20+ חסרי ניסיון שמסוגלים לעבוד סביב השעון, אדם מבקש לנקוט בגישה שונה. "אני מעדיף לשכור אדם מבוגר ומנוסה שיגיע לימי עבודה רגילים של שמונה שעות, ויספיק הרבה יותר בזמן הזה, משבן עשרים יספיק בשבוע". אדם משתמש בדוגמה הקלאסית של אם חד הורית שמגיעה לעבודה בשמונה בבוקר בדיוק, ולא זזה מעמדתה עד 3 בצהריים, כשהיא צריכה ללכת לאסוף את הילדים. באותן שבע שעות היא מספיקה לסיים הרבה יותר עבודה ולו רק כי היא צריכה להיות יותר יעילה עם הזמן שלה.

 

מתוך המצגת
מתוך המצגת

 

יש מאין

לומר שאין כאן רעיון זה לא לגמרי נכון. הרעיון הוא שאין רעיון. אדם מצהיר שהוא עוד לא יודע מה יכבוש את השוק, אך כן יש לו רעיון כיצד למצוא את אותו דבר, וזה עם צוות מצוין. אדם ביקש את המימון כדי לקבץ סביבו 5-6 מומחים בני 35 ומעלה בעלי ניסיון. שביחד יוכלו כולם להמציא את הדבר הגדול הבא. עתה כשהצוות, תחת השם BetaPopcorn הורכב, נותר לנו להמתין ולראות האם הם אכן ימציאו, את הדבר הגדול הבא. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
איך מגייסים 2 מיליון דולר בלי מוצר או רעיון
צילום: shutterstock
מומלצים