
מקלארן מחזירה את ה-GTR - עם 1,000 כ"ס
יצרנית מכוניות הספורט הבריטית חשפה את ה-P1 GTR, גרסת מסלול לנהגים שחיים בין מירוץ למירוץ, וגם לא חסר להם כסף
1,000 כ"ס - זה מה שתציע מקלארן ללקוחות חובבי נהיגת מסלול עם כיסים עמוקים. יצרנית מכוניות הספורט הבריטית חשפה את ה-P1 GTR, גרסת מסלול של מכונית העל ההיברידית.
ה-GTR היא ממשיכת דרכה של ה-F1 GTR, מכונית העל הקודמת של מקלארן שנחשפה בשנת 1995. הפעם כאמור יש הנעת כלאיים - שילוב בין מנוע V8 טווין-טורבו בנפח 3.8 ליטר שצורך בנזין, לבין מנוע עזר חשמלי. במקור זה מספיק ל-916 כ"ס, ב-GTR יוצעו לא פחות מ-1,000 - אם כי הבריטים לא מפרסמים איזה מרכיבי המערכת שודרג - מנוע הבנזין (737 כ"ס ב-P1 רגילה) או מנוע החשמל (179 כ"ס).
גם נתוני הביצועים לא פורסמו, אך אפשר לדמיין שיהיו טובים אפילו מה-P1 הרגילה, שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 6.8 שניות ומעמידה ל-300 קמ"ש בתוך 16.5 שניות. המהירות המרבית? מוגבלת אלקטרונית ל-350 קמ"ש. הדגם הרגיל מציג תצרוכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה, מרשים לרכב מסוג זה.
אז מה שונה? קודם כל, ה-GTR תורשה לנוע על מסלולי מירוץ בלבד, באירועים תחרותיים או בימי מסלול פתוחים. יש לה צמיגי סליקס עם חישוקי "19 ברוחב "10.5 מלפנים ו-"13 מאחור, מפסק קדמי רחב יותר בשמונה ס"מ, מסיט רוח קדמי חדש, פתחי יניקת אוויר קדמיים גדולים יותר ושינויים נוספים - כולם לטובת אווירודינמיות מיטבית ויכולת מסלול משופרת.
במקלארן מציבים כאן יעד שאפתני - להציע את מכונית הנהיגה למסלול הטובה בעולם. עם תג מחיר שיהיה גבוה משמעותית מזה של P1 רגילה (866 אלף פאונד - חמישה מיליון שקלים), היא גם תהיה אחת היקרות שיש.


