משקפי ראייה: לא כל העדשות שוות
למה עדשות המולטי-פוקל המשוכללות עולות הרבה יותר מאלו הזולות יותר ואיזה תהליך תעברו אם תחליטו ללכת על העדשות הטובות אך היקרות יותר. בדיקות הראייה של העתיד נמצאות כבר עכשיו בישראל
היא עגולה או מרובעת, שקופה ומאפשרת לנו לראות טוב יותר. עדשות המשקפיים הם החלק החשוב ביותר במשקפי הראייה, אבל רובנו הגדול לא תמיד מודע להבדלים בין העדשות הזולות לאלו היקרות יותר.
מטרתו של עולם האופטיקה בשנים האחרונות הוא להוזיל את המוצר כמה שיותר. ואמנם, משקפי ראייה וקריאה זולים עכשיו פי כמה ממה שהיו בעבר. המחיר הזול, מסתבר, בא על חשבון האיכות. וכשכל עדשה נראית על פניה אותו דבר – אנשים ימשיכו לקנות את המוצר הזול מבלי לדעת שאיכותו פחותה.
כך למשל, חלה ירידה דרמטית במכירת עדשות מולטי-פוקל – כאלו שמתאימות גם לקריאה וגם לראייה לרחוק. למה? כי ייצור עדשה כזו הינו מורכב מבחינה טכנית, הבדיקה להתאמתו ארוכה ועלותה יקרה יחסית לעלות משקפיים עם עדשות רגילות.
לקראת בחירת עדשות מולטיפוקל ישנם שלושה אלמנטים חשובים שחייבים לשים לב אליהם: ההכשרה של האופטומטריסט שבודק אותך לקראת הזמנת העדשות, הציוד שיש לאותו אופטומטריסט וההתאמה של העדשה למטופל.
ההכשרה של האופטומטריסט היא נקודה קריטית, שכן הוא צריך לתחקר את הנבדק על סגנון החיים שלו כי הוא משפיע על גודל השדות בעדשה – קרוב, בינוני ורחוק. כך למשל, אם אדם כל הזמן עובד מול מחשב ולא נמצא בחוץ, אז הוא צריך שהשדה התחתון יהיה גדול יותר או לחילופין - אם אדם נמצא כל היום בכביש, אז שדה המרחק צריך להיות גדול יותר.
הציוד שיש לאופטומטריסט חשוב לא פחות. לדוגמה, מכשיר ההיי פרופיילר של צייס נותן את הפרופיל הכי מדויק של העין של. ציוד כזה הינו יקר ולכן קיים רק בעשר חנויות אופטיקה בארץ. המכשיר מצליח לאתר פי אלף יותר נקודות בעין מכל מכשיר אחר ובעצם מאפשר לקבל פתרון ראייה אינדיבידואלי. ככל שהבדיקה יותר מתקדמת כך הפתרון יותר משוכלל ובעיקר - מדויק.
ולבסוף, הכי חשוב זה ההתאמה של העדשה למטופל. חשוב להבין שההבדל בין עדשות המתקבלות לאחר בדיקה במכשיר הזה לבין רכישת משקפיים מוכנות, היא כמו ההבדל בין קניית ג'ינס בחנות לבין ללכת לחייט. אלה עדשות "טיילור מייד" – ההתאמה היא כמעט מוחלטת.
עדשות צייס מיוצרות בגרמניה. כלומר, הבדיקה נעשית בארץ ותוצאותיה נכנסות ישירות למחשבי צייס בגרמניה וכך, כשבוע מאוחר יותר הן מגיעות אחר כבוד בטיסה ישיבה מגרמניה לישראל.