שתף קטע נבחר

 

מגגלים בלונדון: המקום שבו נולדים סרטונים

בשנים האחרונות הפך יוטיוב לאחד מהמקומות המרכזיים שבהם צומחים כוכבים, או כוכבים לרגע. אלה שמצליחים לצבור קהל מספיק גדול גם מוזמנים לאולפנים של יוטיוב כדי ללמוד ולקבל שדרוג לציוד. ביקרנו באולפנים שבלונדון וראינו איפה אמור להיוולד הכוכב הבא

רבים מהסרטים הפופולריים ביוטיוב נולדו ברגע ספונטני באמצעות סמארטפון שצילם אותם וגולשים ששיתפו בפייסבוק. ביוטיוב מאמינים שלמרות ההצלחות המקריות הללו, היוצרים רוצים להשתדרג בציוד ובידע. על כן הם הקימו אולפנים בטוקיו, בלוס אנג'לס בניו יורק ובלונדון - שם ביקרנו.

 

צילומים: אהוד קינן, נעמה וייס, באדיבות יוטיוב ומתוך יוטיוב עריכה: אלי סטרול

צילומים: אהוד קינן, נעמה וייס, באדיבות יוטיוב ומתוך יוטיוב עריכה: אלי סטרול

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

המתחם מעוצב בהתאם לרוח הסטארטאפית שגוגל-יוטיוב מנסה לשמור, על אף שהיא הופכת לתאגיד עצום: מגניבות. דלת צהובה עם ידיות שחורות עגולות בדומה לצוללת חושפות מתחם שבו ספות נוחות, מטבחון מאובזר ורובוט טל-נוכחות שמופעל על ידי מישהו ברחבי העולם (או פשוט בקומה למעלה, במקרה שלנו) שמברך אותנו בכניסה.

 

מבט ישיר קדימה חושף לוחות עץ פשוטים, כאילו אנחנו נמצאים מאחורי הקלעים על סט קולנוע או טלוויזיה. על הלוחות האלה מודבקים תמונות פולארויד של יוצרי רשת מוכרים ומוכרים פחות שביקרו באולפנים הללו והשאירו את חותמם ואת חתימתם. עד כה היו כ-10,000 כאלה.

 

ביוטיוב מאמינים שלמרות הצלחות מקריות כמו צ'רלי שנשך את אחיו, או גא'אדסון לייפלי שהראה את אבולוצית הריקוד (כמעט היחידים במאה הנצפים של יוטיוב שאינם קליפ מושקע), אנשים רוצים ללמוד, להתמקצע וליצור לרשת תוכן שהוא לא רק ספונטני.

 

באים בחינם

לאולפנים של יוטיוב מוזמן בחינם כל יוצר שכבר צבר קהל ויש לו 5,000 מנויים או יותר לערוץ שלו. כך מספר לנו דיוויד ריפרט מנהל האולפנים. בדרך כלל אותם גולשים חברים בתוכנית שותפים עם גוגל, שמאפשרת להם לקבל חלק מהרווחים על פרסומות. ההערכות הן שההכנסה השכיחה היא בערך דולר על כל 1,000 צפיות בסרטון. כן, צ'ארלי נשך לי את האצבע תיאורטית יכול להיות שהכניס 750,000 דולר להוריו של צ'ארלי.

 

הגולשים שמתאמים ביקור באולפנים עם יוטיוב, נרשמים בכניסה ונכנסים לחדר המתנה ואיפור. שם מצאנו גם ארגז פרופס - חלק מהציוד הובא על ידי יוטיוב, וחלקו פשוט הושאר על ידי כוכבי רשת אחרים שצילמו סרטונים במתחם.

 

חדר רדוף רוחות ושידר מהחלל

מצד ימין נמצא מסדרון עם דלת רשת, וחדרים עם דלתות צהובות. גם כאן אלמנט המגניבות ממשיך, וכל חדר מקבל שם של מונח עולם הקולנוע והטלוויזיה - Final Cut, Deep Focus, It's a Wrap וכדומה. במתחם מספר חללים קטנים לצילום, ובהם חדר עם רצפה ומסכים ירוקים ליצירת אפקטים. בזמן שאנחנו ביקרנו שם נבנה עליו סט של מחסן רדוף רוחות לצורך צילומים. את המחסן הזה אחר כך ראינו ברקע, בסרטון של ערוץ המדע הפופולרי Vsauce.

 

בחללים הללו אפשר להעזר בציוד התאורה, הסאונד ובמצלמות הקולנוע, הווידאו והטלוויזיה שיוטיוב מציעה או להביא ציוד מהבית. 

 

לצד החללים לאורך המסדרון, יש גם אולפן גדול שהיה בשיפוצים בזמן שביקרנו שם, וכן חדר בקרה ושידור שמיועד לשידורים חיים, או להקלטות אולפן מרובות מצלמות. בין שלל הדברים שצולמו במתחם, ריפרט מציין שנעשה בו שידור חי מהחלל, עם מדען שישב על כדור הארץ בשיתוף פעולה עם נאסא ותחנת החלל הבינלאומית שנמצאת 400 ק"מ מעל כדור הארץ.

 

את התוצרים אפשר להעביר לחדר שבו 6 עמדות עריכה (עם תוכנות כמו פרימייר, פינאל קאט, רד ג'יאנט ועוד), ולעשות שיפוצים בחדר תיקון הצבע - ממש כמו באולפנים גדולים.  שדרוג טכני גדול לעומת הסמארטפון בכיס, או ציוד ביתי מתקדם.

   

הישארו אותנטיים

נוסף על שימוש בציוד יקר ועדכני, האולפנים הם מקום ללמוד על כל תהליכי ההפקה החל מהכתיבה דרך הההפקה והצילום ועד לשיווק הסרטון כדי שגם יהיה לו קהל. המדריכים שלהם הם מומחים מטעם יוטיוב, ואורחים שמגיעים ללמד, אך לא לצלם במקום היוצרים - אלא רק להדריך ולסייע.

 

היוצרים מגיעים גם כדי להפגש עם יוצרים אחרים, קטנים וגדולים. בין השמות המוכרים יותר גם שמות מוכרים כמו ריקי ג'רוויס, בקסטריט בויז והילארי קלינטון שטבעו את חותמתם ועוד רבים.

 

ריפרט מסביר כי המטרה היא לא בהכרח לבקש מהיוצרים לזנוח את האמצעים הביתיים שלהם, אלא להתנסות באמצעים מקצועיים יותר, ללמוד מצוותים מקצועיים ולהחליף רעיונות עם יוצרים אחרים. ועם זאת, "המסר שלנו ליוצרים הוא שיישארו אותנטיים".

 

צ'רלי כוכב עליון

יתכן מאוד שמהאולפנים הללו שבלונדון, יצמחו כוכבי הרשת הבאים, או שהכוכבים הקיימים יהפכו לכוכבים גדולים אפילו יותר בעזרת הידע, הציוד והעזרה שיקבלו, וכמובן ירוויחו חלק מהכסף מהפרסומות שיוטיוב תגזור מזה.

 

אבל לצד הכוכבים הגדולים האלה, עדיין נראה לא מעט יוצרים שלא דרכו מעולם באולפן, ובסך הכל הניחו סמארטפון על השולחן וסיימו ריקוד טווריקנג לא טוב, הקליטו עזים שנשמעות כמו בני אדם או ריגשו עם תינוק בוכה מול אמא שלו. כי תינוקות, כפי שהוכיח לנו צ'רלי, תמיד גונבים את ההצגה. וכמו כן: ריווחיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אהוד קינן
רוצים לייצר ויראליות
צילום: אהוד קינן
מומלצים