בעקבות הפרסום ב-ynet ותלונות נוסעים: "וויזאייר" תשיב החזר מלא בשל ביטול טיסות
התאחדות סוכני הנסיעות פנתה לחברת הצ'רטר ההונגרית "וויזאייר" במכתב חריף, לאחר הפרסום ב-ynet ותלונות נוסעים רבות. החברה השיבה כי תשיב לנוסעים את מלוא הפיצויים
חברת התעופה "וויזאייר" תשיב ללקוחות את מלוא הכספים ששילמו לה עבור טיסות שבוטלו, כמו גם עבור טיסות עתידיות שנרכשו בקווים שהחברה ביטלה מישראל ליעדים שונים באירופה. זאת, לאחר הפרסום ב-ynet בשבוע שעבר, לפיו החברה לא עשתה כן.
לקוחות רבים שטיסתם בוטלה גילו כי החברה קיזזה מהזיכוי את העמלות אותן היא גובה תחת סעיף "דמי ניהול", וכן קיזזה עלויות משלוח מזוודות שנוסעים שילמו.
בעקבות הפרסום ותלונות שהגיעו גם להתאחדות סוכני הנסיעות, פנה מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, במכתב חריף להנהלת החברה ודרש ממנה להשיב לנוסעים את מלוא כספם עבור הטיסות שביטלה, ולא זיכוי חלקי כפי שנעשה: "השבה חלקית של הכספים מהווה לכאורה הפרת חוזה מצד חברת התעופה כלפי הנוסעים", כתב.
בעקבות פניית ההתאחדות הודיעה הנהלת "וויזאייר" הונגריה, כי מדיניותה היא להחזיר את מלוא הכספים ללקוחות המעוניינים בהשבת תמורה עבור כרטיסים שנרכשו לטיסות שהחברה ביטלה, והודעתה הועברה אתמול (א') לכל משרדי הנסיעות, לצד המלצה למסור את ההודעה ללקוחות במקרים שבהם החברה אינה משיבה את כל סכומי הכסף בפועל.
קיזוזים של עשרות אחוזים
כזכור, לפני מספר ימים הודיעה חברת "וויזאייר" כי היא מבטלת את הקווים לוורשה, פראג וקטוביץ' - למרות שלקווים אלה נמכרו אלפי כרטיסים לחודשים הקרובים. ביטול הקווים ייכנס לתוקף מתחילת ספטמבר. נוסעים שביקשו לקבל מהחברה זיכוי גילו כי החברה מקזזת מהזיכוי סכומים שמגיעים לפעמים לעשרות אחוזים מהמחיר שהם שילמו עבור הטיסה.
במקרה אחד שילם נוסע סכום של 2,498 קרונות צ'כיות עבור כרטיס טיסה מפראג לתל-אביב, הלוך ושוב, וקיבל זיכוי של 2,138 קרונות. אשתו, ששילמה סכום של 4,418 קרונות (691 שקלים) זוכתה בסכום של 2,438 קרונות לאחר שהחברה קיזזה את דמי הניהול וגם את המחיר ששילמה עבור מזוודה.