וולוו מתאוששת - זינוק עולמי של 10% במכירות
לאחר מספר שנים לא קלות, מציגה יצרנית הרכב השוודית בבעלות סינית עליה נאה מאד במכירות. במהלך חצי השנה הראשונה נרשמה צמיחה של 9.5%, הצפויה לגדול במעט בחישוב שנתי
נשיא וולוו העולמית מצהיר: "במהלך 2014 נציג עליה של 10% בקירוב במכירות, תודות לזינוק בשווקים חשובים ושיפור בהיצע הדגמים". יצרנית הרכב השוודית, שמתפקדת כיום תחת בעלות סינית, הציגה את נתוני החציון הראשון של השנה הנוכחית, מהם עולה זינוק של 9.5% במכירות - מ-209 ל-229 אלף מכוניות חדשות בשישה חודשים.
- וולוו XC90 החדשה: "המכונית הבטוחה מכולן"
האקאן סמואלסון, נשיא היצרנית אמר עוד כי עד סוף השנה תואץ הצמיחה עוד יותר, עד ל-10% בקירוב או פי 2 מהערכות מוקדמות. גם הרווח הנקי בחצי השנה גדל משמעותית לכ-80 מיליון דולר, לעומת הפסד של 100 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. למעשה, וולוו תשווק ב-2014 יותר מכוניות מכפי שמכרה במהלך שנה אחת בהיסטוריה העשירה של המותג השייך לתאגיד ג'ילי הסיני. לפי הערכות, סך המכירות השנתי ב-2014 יעמוד על 470 אלף מכוניות, לעומת 427 אלף ב-2013.
נתונים מעודדים אלה מגיעים בתגובה לשינויים נרחבים שבוצעו בפעילות וולוו בשנתיים האחרונות, וזמן קצר לפני שהיא מציגה גרסה עדכנית לאחד הדגמים היותר מזוהים עמה - רכב הפנאי הגדול XC90. הפעילות השיווקית של וולוו, הממתגת עצמה בשנים האחרונות לא רק כיצרנית מכוניות בטוחות במיוחד, אלא גם נקיות ומתקדמות טכנולוגית, זינקה בשוק הסיני הסופר חשוב (34.4%), אשר הפך לגדול ביותר עבורה מאז נרכשה על-ידי ג'ילי. שני דגמים - S60L ו-S80L - המיוצרים במיוחד לשוק הסיני, יחד עם הרחבה של רשת הסוכנים, הוזכרו כ"אחראים" לשיפור הדרמטי שם, אשר צפוי להתבטא בסך מכירות של 80 אלף מכוניות חדשות עד סוף השנה.
לדברי סמואלסון, גם בשוק האירופאי עושה וולוו עסקים טובים מבעבר (עליה של כ-9%), ואילו בשוק האמריקאי צפוי שיפור ניכר בתקופה הקרובה. בשוק השוודי חיזקה וולוו את מעמדה במובילת טבלת המכירות, עם זינוק של למעלה מ-20% במהלך חצי השנה הראשונה.