חולה הגה ותפרן? 8 מכוניות חלום ב-50 אלף שקל
מחירי המכוניות החדשות לא יורדים, למרות הבטחת שר התחבורה לקצץ 20% ממחיריהן, ואלה חדשות ממש רעות עבור חובבי הגה. מה עושים אם בכל זאת רוצים ליהנות מנהיגה בזול? מחפשים מכונית משומשת מיוחדת. קבלו רשימה שתוציא לכם את העיניים, אבל לא תביא אתכם לפשיטת רגל
ההבטחות להורדת מחירים דרסטית בשוק הרכב הישראלי לא התממשו לבסוף. מכוניות משפחתיות נותרו יקרות מדי, בזמן שמכוניות מעניינות יותר עדיין רחוקות מהישג ידו של חובב הרכב בעל חשבון הבנק הצנוע. מי שבכל זאת רוצה לנהוג במכונית מיוחדת, חייב לוותר על ריח הניילון ולדלג אל הלוחות, בתקווה למציאה. אלא שבהתאם למדיניות המיסוי הבלתי אפשרית של מדינת ישראל, גם מכוניות משומשות צעירות לא באמת ניתנות לרכישה על-ידי מאותגרי תקציב, ומחירן עומד במקרה הטוב על למעלה מ-100 אלף שקלים. במקרה הרע הן יקרות פי כמה.
פתרון אפשרי הוא לוותר עוד יותר על שנת ייצור וכמובן להגביל את סכום הרכישה. למשל ל-50 אלף שקלים, פחות ממחירה של מכונית מיני סופר-פשוטה, נטולת יכולת וצנועת יומרות. ובמחיר הזה בחרנו מכונית אחת לפחות בכל קטגוריה רלוונטית לשוק הרכב.
לפניכם הרשימה המרשימה, עם מכוניות שבחלק מהמקרים מחירן כחדשות חוצה בקלות את רף מיליון השקלים, אחרות שמזנקות מעמידה ל-100 קמ"ש תוך שש שניות, פתוחות גג, סופר יוקרתיות ומעניינות, כל אחת בדרכה.
מכוניות פאר - מרצדס S500
ברוכים הבאים לקטגוריית הרכב היקרה ביותר בשוק הישראלי. מכוניות יוקרה שמגיעות משלוש היצרניות הגרמניות, ומחיריהן בגרסאות החזקות והמאובזרות עד אימה גולש הרחק מעבר לרף מיליון השקלים. אלא שלתג מהמחיר המפלצתי הזה יש גם נקודה חיובית עבורכם - הן מאבדות סכום עצום מדי שנה. וכך יוצא שתמורת 45 אלף שקל אתם יכולים לשים את ידכם על המכונית הטובה ביותר שהציעה תעשיית הרכב בראשית שנות ה-2000 - מרצדס S קלאס בגרסת 500, מהחזקות והבכירות דאז. השנתון שייכנס בתקציב הוא 2002, והמשמעות היא כנראה שמדובר ברכב מהשנה הקלנדרית 2001. לא נורא, הוא עדיין יציע כמעט כל אופציה שאתם יכולים לדמיין.
כמובן שלא תרכשו במחיר כזה מכונית במצב מושלם, אלא בדרך כלל רכב שעבר מספר ידיים ורק במקרים מאד-מאד נדירים נראה כמו-חדש. וזה אומר שצריך להקפיד (מאד) על היסטוריית טיפולים, לוודא באופן סופר-קפדני מה מצב מערכות הרכב השונות, ועדיף לעשות זאת במוסך מורשה מומחה. ה-S הזו אמנם זולה לרכישה, אך החלפת כל פרט בה תעלה הון. אם הצלחתם לשים את היד על רכב במצב מושלם, עשיתם עסקה מדהימה. יש לכם בחניה מכונית פאר סופר-נוחה, מתוחכמת ומהודרת אפילו בסטנדרטים של היום. זכרו רק את עניין תצרוכת הדלק כמובן, לא משתנה זניח בהתחשב במנוע V8 בנפח 5.0 ליטר (ו-306 כ"ס).
האלטרנטיבה - אודי S8, הגרסה הספורטיבית והמאד מרשימה של המתחרה של מרצדס מבית אודי - A8. מכונית הפאר מאינגולשטאדט תעלה לכם 37 אלף שקלים בלבד בתנאי שמדובר באחת המכוניות הבודדות שנמכרו כאן ב-2001. בתמורה תקבלו פאר והדר וגם ביצועים ברמה מאד גבוהה, שלא יפלו ממכוניות מודרניות. לא מפתיע בהתחשב בהנעה כפולה, מנוע 4.2 ליטר ו-360 כ"ס המזניקים את המרכב הכבד מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות בלבד.
ספורט-קופה - אודי TT
הבחירה הטבעית כאן היא אודי TT. מדובר אמנם במכונית שמבוססת על פולקסווגן גולף, ולפחות בשנותיה הראשונות לא הפגינה יכולת דינמית משכנעת. אבל תודו שמדובר באחת המכוניות היפות על הכביש - גם בגילה המתקדם. תמורת 44 אלף שקלים תוכלו לארגן לעצמכם רכב מדגם 2001 (בן 14, לא לשכוח) עם מנוע 1.8 ליטר מוגדש ו-180 כ"ס. קחו בחשבון שעם השנים (ותחלופת הידיים) יש סיכוי לא רע שבשלב כלשהו עברה ה-TT הנאה תחת ידיו של נהג ובעלים חסר רחמים. אז בדקו אותה היטב-היטב. ועוד פעם היטב.
האלטרנטיבה - מרצדס SLK. כמו ה-TT, כאשר הוצגה לראשונה זכתה הקטנה-ספורטיבית של מרצדס לביקורת על יכולתה הדינמית הפושרת. וכמו ב-TT, המראה הנפלא יכול לעמעם את האכזבה מהיכולת הבינונית, והרחוקה מהמראה המבטיח. ובכלל, עם גג קשיח-מתקפל קשה לטעות. ה-SLK שנכנסת בתקציב היא ה-200 משנת דגם 2002, ובמחיר של 47 אלף שקלים בלבד.
ספורט-סדאן - ב.מ.וו 330i
קשה לטעות עם ב.מ.וו סדרה 3, אבל ה-330i היא כבר פנינה של ממש, עם מראה מצוין, מנוע שישה צילינדרים נהדר (וצליל שאפשר להתמכר לו), בנפח 3.0 ליטר והספק מרבי צנוע במונחי 2014 של 233 כ"ס בלבד. אלא שגם כך, המכונית הזו שבגרסת ארבע דלתות יכולה לתפקד כסופר-משפחתית, מסוגלת לזנק ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות בלבד. הרבה-הרבה יותר מהר מכל משפחתית מודרנית שתעמידו לצדה. מעבר לכך תקבלו גם רמת אבזור מרשימה מאד עם ריפודי עור וכיוון חשמלי למושבים, ותיבת הילוכים אוטומטית מצוינת. אם הצלחתם להשיג אחת מהבודדות עם תיבה ידנית, אתם בכלל ברי מזל. האיכות גבוהה, היכולת הדינמית מרשימה, ההנעה אחורית כראוי והחבילה תרגיש צעירה גם היום. המחיר? 43.5 אלף שקל לדגם 2004.
האלטרנטיבה - אלפא רומיאו 156. אחת המכוניות הטובות שייצרה אלפא בעשורים האחרונים, אם לא הטובה שבהן, הגיעה אלינו גם בגרסת שישה צילינדרים ו-2.5 ליטר. כוח ממש לא חסר, צליל המפלט נהדר, והעיצוב פנטסטי. נכון, איכות הייצור וההרכבה אינן ברמה של הטובות בקטגוריה, וגם היכולת הדינמית אינה משתווה לזו של ה-330i. מצד שני, היא עולה רק 36 אלף שקלים לדגם 2005.
סאלון - ב.מ.וו סדרה 5
בין אם זו ה-535i החדשה יותר (עידן "באנגל") או ה-540i מהדור שלפניה (והנאה יותר לטעמנו), ב.מ.וו סדרה 5 הייתה ונותרה מכונית סאלון מהטובות בתעשייה, אם לא הטובה שבהן. היא מרווחת מאד, נוחה ומציעה יכולת דינמית גבוהה מכל מתחרותיה. בהתחשב במחיר הרכישה שלה כחדשה, סדרה 5 עם מנועים חזקים נהנתה מהצלחה יחסית בישראל, ואלה חדשות טובות עבור מי שמחפש אחת במצב טוב במיוחד. חדשות טובות נוספות הן שנהגיה רגועים יחסית לחובבי רכב במכוניות ספורט, כך שיש להניח שההתייחסות אליה הייתה עדינה יותר. בתקציב שלנו נכנסת 535i או 540i משנת 2001, במחיר של 50 או 47 אלף שקלים בהתאמה.
האלטרנטיבה - מרצדס E קלאס תעניק לכם איכות דומה בכל הנוגע לתא הנוסעים ולנסיעה עצמה, אך היא פחות דינמית ולטעמנו פחות מיוחדת.
סופר-מיני ספורטיבית - טויוטה יאריס TS
ה-TS, ובשמה המלאה טויוטה יאריס T-ספורט, היא סופר-מיני נהדרת. יש טובות יותר מבחינה דינמית ובוודאי מהירות ממנה, אך לנהגים מתחילים היא קרובה למושלמת. המנוע הצנוע מספיק ל-106 כ"ס בלבד, ומעניק לה בידיים הנכונות ביצועים זריזים גם-אם-לא מופרזים. בנוסף לכך היא קלה וזולה מאוד לתחזוקה. מכונית במצב טוב, ויש לא מעט כאלה, תעניק לכם התנהגות וניהוג מהנים בכביש מפותל, מבלי לדרוש מיומנות נהיגה גבוהה מדי. המחיר - 40 אלף שקל לשנתון 2006.
האלטרנטיבה - פיז'ו 206GTi ורנו קליאו ספורט (B). שתיהן מציעות (הרבה) יותר כוח, אך הן רגישות יותר להזנחה ויקרות יותר לתיקון. בכל זאת, מדובר בשתי קטנות-חמות מעולות. בתקציב: 206 משנת 2005 ב-25.5 אלף שקל, קליאו 2004 ב-22.5 אלף שקל.
קומפקטיות ספורטיביות - פולקסווגן גולף GTI/V6
לפניכם שתי גרסאות מעניינות של האמא-של-הקומפקטיות-חמות, פולקסווגן גולף המיתולוגית. אלה שתי גרסאות שונות - מאד - באופיין, כאשר ה-GTI נחשבת לספורטיבית-עממית-יחסית, בעוד ה-V6 מהודרת (וחזקה) יותר. הראשונה תעלה לכם 49 אלף שקל לדגם 2006 (דור 5) עם מנוע 2.0 ליטר טורבו, ה-V6 עולה 31 אלף לשנת 2003 (דור 4). פער השנים הגדול משמעותי, והדור החמישי של הגולף טוב בבירור מקודמו - איכות, מרווח, יכולת דינמית ונוחות. ובכל זאת, ה-V6 מסקרנת במיוחד בגלל המנוע החריג לקטגוריה ושוב - צליל המפלט המשכר. בשני המקרים תקבלו ליד מכונית בעלת יכולת להביך מכוניות מודרניות ומאד יקרות.
האלטרנטיבה - סיטרואן C4 VTS. הגרסה הספורטיבית של ה-C4, עם שלוש דלתות ועיצוב מעט חייזרי, נחלה כישלון בישראל. ואלה חדשות טובות עבורכם, כי מחירה כמשומשת לא פחות ממגוחך - 36.5 אלף שקלים למכונית מדגם 2007 - השנה המתקדמת ביותר ברשימה. אז נכון, ה-VTS היא לא העיפרון הכי חד בקלמר הדינמי של קונצרן PSA, אך זו עדיין מכונית מיוחדת שמספקת לא מעט חיוכים.
גג נפתח - מאזדה MX-5
ה-MX-5, שכונתה בעבר גם מיאטה, היא רודסטר דו-מושבית עם הנעה אחורית, מפרט יוצא דופן בתגי מחיר עממיים. מכונית הספורט הקטנה אינה חזקה במיוחד, אבל מציעה חווית נהיגה מהנה מאוד וגג נפתח לימים בהם מזג האוויר מאפשר. בתקציב - שנת 2003 ב-45.5 אלף שקל.
האלטרנטיבה - פיז'ו 307CC. לא ספורטיבית, חזקה או מהנה במיוחד לנהיגה, אבל מספקת חווית גג נפתח (קשיח-מתקפל חשמלית) במחיר נוח, ואפילו שני מושבים אחוריים כדי להסיע את החברים (הנמוכים) שלכם. המחיר - 39.5 אלף שקל לשנת 2006.
ספורט - סובארו אימפרזה STi
תקראו לה רפליקת ראלי, משפחתית-ספורטיבית או סתם ספורט. אבל עם טורבו גדול ורעב והנעה כפולה, ה-STi מציעה ביצועי-על, לא פחות מכך. היא גם הציעה אותם באמצע שנות ה-2000, ובמחיר משומש שהפך היום שווה לכל נפש. היכולת הדינמית מרשימה, גם אם ההיגוי
מהווה חוליה חלשה יחסית. מצד שני, ההנעה הכפולה מתוחכמת, ואחיזת הכביש אינה פחות ממדהימה, על כל סוג כביש או שביל.
עם כנף אחורית גדולה או בלי, עם חישוקים מוזהבים או רגילים ובצע כחול-סובארו או לבן-ליסינג, מדובר בפצצת אנרגיה מוטורית מזן משובח. איכות תא הנוסעים נמוכה אמנם, האבזור צנוע ונוחות הנסיעה אינה מרשימה בלשון המעטה. מכוניות כאלה גם עברו בדרך כלל תחת ידיים מאד תובעניות, כך שקחו זאת לתשומת לבכם בבדיקה ובבחירה בכלל. מצד שני, רק 44.5 אלף שקלים (דגם 2005) למכונית שמסוגלת לקרוא תיגר על הכי ספורטיביות על הכביש, גם כיום.
האלטרנטיבה - בתקציב הזה אין.
פספסנו מכונית מהנה במיוחד בפחות מ-50 אלף שקל? ספרו לנו בתגובות