שתף קטע נבחר
 

הונדה תציע שדרוג בטיחות ל-12 אלף ג'אז

בעקבות כישלון במבחן בטיחות, הונדה ביצעה שיפור למבנה הג'אז המשווקת באמריקה, ותציע אותו רטרואקטיבית לבעלי מכוניות קיימות

הונדה משדרגת מכוניות - אחרי שכבר עלו לכביש. יצרנית הרכב היפנית הודיעה על שדרוג בטיחות חינם ל-12,000 בעלי מכוניות בארה"ב, למרות שלא מדובר בתקלה בטיחותית. העדכון אינו רלוונטי לישראל.

 

 

מבחן ריסוק בחפיפה נמוכה - כך זה נראה:

 

היצרנית תבצע שיפורים למכוניות מדגם הג'אז באמריקה (סופר-מיני המשווקת שם תחת השם פיט), לאחר שהמכונית כשלה במבחן הבטיחות המחמיר של ה-IIHS, הארגון של חברות הביטוח לבטיחות בדרכים - עם הציון הנמוך ביותר ("עלוב"). במבחן מכונית מרוסקת למכשול במהירות של 64 קמ"ש, כאשר רק 25% משטח החרטום פוגע במכשול - לעומת 40% במבחנים מחמירים פחות.

 

הונדה ג'אז החדשה (פיט באמריקה): 

 

המכונית כשלה במבחן שנערך בשנת 2013, וזכתה למבחן חוזר השנה - לאחר שמהנדסי היצרנית שיפרו רכיבים שונים בה. התוצאה הפעם הייתה טובה משמעותית, עם הציון השני בטיבו ("עובר").

 

ההבדל בין ציונים - השוואת מכוניות שהצליחו וכשלו במבחן: 

 

הונדה אינה מחויבת לבצע שיפור רטרואקטיבי למכוניות שכבר נעות על הכביש (או בכלל), משום שגם במצב המקורי הפיט עומדת בדרישות תקני הבטיחות האמריקאים. מבחן ה-IIHS נחשב למחמיר בהרבה מזה שמבצעות הרשויות באמריקה, ואף מהמבחן של ה-Euro NCAP באירופה.

 

מכוניות קומפקטיות במבחן ה-IIHS: 

 

אלא שביצרנית החליטו שעדיף להציע את השיפור ללקוחותיהם, ויבצעו אותו ללא תשלום. במסגרת השיפור מכונאי היצרנית יבצעו חיזוקים למרכב הרכב, באופן דומה לזה שמבוצע בדגמים שמיוצרים כעת לאחר העדכון. הדגם, אגב, עדיין אינו נמכר בישראל - אלינו מגיעה עדיין הג'אז הקודמת, שהוחלפה על-ידי הדגם שנמכר בארה"ב ויפן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים