המכונית ללא נהג של גוגל נתקלת במכשול: החוק
מדינת קליפורניה הציבה פס האטה בפני המכונית האוטונומית של גוגל: ענקית הטכנולוגיה נדרשה להתקין בה הגה ודוושות
מכונית ללא נהג - אבל עם הגה. גוגל הפסידה בקרב על תצורת הרכב האוטונומי, לאחר שמדינת קליפורניה הבהירה לענקית הטכנולוגיה כי אין בכוונתה לאשר לגוגל להעלות לכביש מכוניות ללא דוושות וגלגל הגה.
- מרצדס: נייצר משאית ללא נהג בשנת 2025
- תחזית: מכוניות ללא נהג יגדילו את הזיהום
- רכב אוטונומי? לנהג אסור לנמנם בזמן הנסיעה
הוול-סטריט ג'ורנל מדווח כי המכונית, שנחשפה מוקדם יותר השנה ומזכירה מעין כדור ולא מצוידת בפקדי שליטה ידניים, תיאלץ לעבור שינויים לפני שתורשה לנוע בכביש ציבורי. גוגל רצתה כי המכוניות האוטונומיות שפיתחה ינועו ללא גלגל הגה, דוושת האצה או בלימה - ולמעשה יהיו תא אוטונומי לכל דבר בלי אפשרות להתערבות נהג.
המכונית ללא נהג של גוגל:
אלא שמשרד התחבורה של קליפורניה חושב אחרת, וחוק שייכנס לתוקף ב-16 בספטמבר יחייב מכוניות אוטונומיות באפשרות להתערבות נהג. ובמילים אחרות - במקרה הצורך נהג נדרש להיות מסוגל לנהוג במכונית ידנית בכביש הציבורי, מה שאומר כי גם המכונית של גוגל תידרש להציע גלגל הגה ודוושות.
גוגל נדרשה להחליט מה ברצונה לעשות - לבחון את המכוניות כפי שהן בכבישים פרטיים, לצאת מחוץ לקליפורניה או לעמוד בדרישות החוק. בענקית הטכנולוגיה מצהירים כי יעמדו בדרישות, זאת באמצעות התקנת גלגל הגה ודוושות זמניים, בתקווה שבהמשך ניתן יהיה להציע מכונית בלעדיהם.
"בדרך זו נהגי המבחן שלנו יוכלו לבחון את הרכב האוטונומי, ובמקרה הצורך יוכלו להשתלט על הרכב", כך מסרה דוברת החברה קורטני הון.
הדרישה החדשה של מדינת קליפורניה אינה המכשול הראשון בו נתקלה גוגל בחודשים האחרונים. מוקדם יותר השנה ביקשה החברה להתחיל בבחינת אופנועים ומשאיות ללא נהג - אך נענתה בשלילה. בינתיים, גוגל תיאלץ להסתפק במכוניות הקטנות, מהן יעלו לכביש 100 יחידות שמהירותן המרבית תוגבל ל-40 קמ"ש.