אודי מחליפה מערכת חשמל - מ-12 ל-48 וולט
עלייה בצריכת חשמל במכונית בכלל, והמעבר לדגמי כלאיים ומכוניות חשמליות בפרט, מביאים לכך שנדרשת מערכת חשמל חזקה יותר - כך על-פי אודי
אודי מציגה מיני-מהפיכה בכל הנוגע למערכת החשמל של הרכב. יצרנית הרכב הגרמנית הודיעה כי תחליף חלקים במערכת החשמל ממתח של 12 וולט ל-48, זאת כתוצאה מהצורך להציע מתח שיתאים למערכות אלקטרוניות חדשות.
מערכת 48 וולט כפי שהופיעה ב-RS 5 TDI לתצוגה:
היצרנית מסבירה כי בכדי להציע מגדש חשמלי (תחליף למגדש העל המסורתי) שיקטין את תצרוכת הדלק ויפעל בנפרד מעומס המנוע, כמו גם אביזרים נוספים, נדרש שדרוג של מערכת החשמל.
מערכת ה-48 וולט בדגם התצוגה. לחצו על התמונה להגדלה
על-פי הודעת אודי, המערכת החדשה תשלב בתחילה אזורי 12 ו-48 וולט עם ממיר DC/DC שיחבר ביניהם. היצרנית הדגימה מערכת בשלב פיתוח בשני דגמי תצוגה שנחשפו לאחרונה, ה-RS 5 TDI וה-A6 TDI, שתיהן עדיין לא מוצעות בייצור סדרתי ונחשפו לרגל 25 שנים למנוע הטורבו-דיזל הראשון שכונה TDI (באודי 100).
אודי A6 TDI קונספט:
אודי לא מצהירה מתי בדיוק תיכנס המערכת החדשה לייצור, ובאילו דגמים - אך לדבריה זה יקרה בקרוב, ונמצא בשלבי פיתוח אחרונים. הטמעת מערכת חשמל במתח גבוה תאפשר לחסוך גם במשקל חיווט וניצול טוב יותר של מחולל זרם החילופין (אלטרנטור).