רנו תציע מכונית מירוץ חדשה - גם לחובבים
מכונית מירוץ חדשה בשם רנו ספורט R.S. 01, תוצע לקבוצות נהגי מירוץ מקצועיים וחובבים, עם משקל עצמי של פחות מ-1,100 ק"ג ויותר מ-500 כ"ס
חיים במדינה מתוקנת? אם עניתם כן, בקרוב תוכלו לרכוש מכונית מירוץ חדשה של רנו, המיועדת לא רק לנהגי מירוץ מקצועיים, אלא גם לנהגים חובבים שעבורם תחרויות ספורט מוטורי הן תחביב סוף שבוע לגיטימי. ולא, בישראל תחרויות כאלו לא קיימות, אין מסלולים והמכונית הזו אינה מורשה לנוע על הכביש הציבורי.
המכונית החדשה, שמכונה רנו ספורט R.S. 01, אינה מבוססת על מכונית קיימת מהיצע רנו. היא תוכננה מאפס כדגם תחרותי, ותציע מנוע ניסאן והנעה אחורית. יחידת הכוח, טווין-טורבו V6 בנזין בנפח 3.8 ליטר, מבוססת על מנוע ניסאן GT-R, ותספק "יותר מ-500 כ"ס ו-61 קג"מ", כך על-פי ההערכה הראשונית של רנו. למכונית מהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש, נתון האצה מעמידה ל-100 קמ"ש לא פורסם.
ה-R.S. 01 מצוידת בתיבת שבעה הילוכים סיקוונסיאלית, דיפרנציאל מוגבל החלקה והנעה אחורית. אבזור הבטיחות היחיד הוא ABS, והמיומנות של הנהג האוחז בהגה, כמובן. ואפרופו זה - רנו בחרה כאן במערכת תגבור הגה הידראולית, במקום החשמלית שמשמשת את מרבית דגמי הכביש שלה כיום (כולל הדגמים הספורטיביים).
למכונית המירוץ בלמי סיבי פחם בקוטר 380 מ"מ עם קליפרים בעלי שש בוכנות, מתלי אוהלינס מתכווננים ומרכב באורך 471 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ, גובה של 112 ס"מ בלבד ועם בסיס גלגלים של 274 ס"מ. המרכב עוצב כדי להציע יעילות אווירודינמית מרבית. לדברי רנו, למכונית כושר הצמדה דומה לזה של מכונית פורמולה 3.5 חד-מושבית של רנו, ומבחינת ביצועים ויכולת היא ממוקמת בין דגמי GT3 לקטגוריית ה-DTM הגרמנית.
למרות זאת, היא לא צפויה לפי שעה לזכות בדירוג של הפדרציה הבינלאומית למכוניות (ה-FIA) שאחראית למרבית תחרויות הספורט המוטורי. לכן רנו מתכננת להציע אותה במסגרת סבב עצמאי של היצרנית, בו יוכלו להתחרות נהגים מקצועיים או נהגים חובבים (מה שמוגדר על-ידי ה-FIA כקטגוריות Pro-Am). רנו לא מפרסמת את תג המחיר (הגבוה מאוד ככל הנראה) של המכונית - שתחליף בהיצע הדגמים את המגאן טרופי.