שתף קטע נבחר

 

מתקרבים לפתרון תעלומת המטוס המלזי

אוסטרליה חושפת כי שיחה שנעשתה לטלפון לווייני במטוס אחרי היעלמותו סיפקה מידע חדש על מסלולו, וייתכן שהתרסק דרומית משחשבו. בינתיים "מלזיה איירליינס" קורסת: הפסדים כבדים וירידה של 33% בהזמנות

תקווה חדשה בחיפושים אחרי טיסה MH370: אוסטרליה חשפה היום (ה') פרטים חדשים על היעלמות המטוס המלזי בחודש מרס השנה, פרטים שעשויים להוביל לכך שהחיפוש יתרחב לאזור דרומי יותר באוקיינוס ההודי. לפי ממשלת אוסטרליה לאחר שאבד הקשר עם המטוס נעשה ניסיון להתקשר אליו באמצעות טלפון לווייני.

 

עוד חדשות בעולם :

 

איש על המטוס לא ענה אמנם, אולם ניסיון השיחה הזה של אנשי "מלזיה איירליינס" על הקרקע אפשר לקבל פרטים על תנועותיו של המטוס, ומהם עולה האפשרות שהוא פנה דרומה בשלב מוקדם יותר מכפי שחשבו עד כה.

בודקים מטוס של "מלזיה איירליינס" לפני ההמראה. הלקוחות איבדו אמון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
בודקים מטוס של "מלזיה איירליינס" לפני ההמראה. הלקוחות איבדו אמון(צילום: EPA)

מטוס הבואינג 777 של "מלזיה איירליינס" המריא מקואלה לומפור שבמלזיה לבייג'ינג ב-8 במרס, והפך לאחת מתעלומות התעופה הגדולות בהיסטוריה. אחרי פחות משעה אחרי ההמראה הוא סטה באופן חד ממסלולו וטס לפי הערכות ללב האוקיינוס ההודי העצום, עד שאזל לו הדלק ושם התרסק. עד לרגע זה לא ברור מה גרם למטוס לסטות ממסלולו, אולם יש חשד שאחד הטייסים הסיט אותו וריסק אותו במתכוון - אף שלא ברור מדוע. כמעט חצי שנה אחרי היעלמות המטוס לא נמצא אף לא שריד אחד שלו או של 239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו עליו.

 

סגן ראש ממשלת אוסטרליה, וורן טרוס, אמר היום כי לא חל שינוי באזור החיפושים הכללי, אולם ראש הסוכנות לבטיחות תעופה באוסטרליה, מרטין דולן, הצהיר כי ייפגש בשבוע הבא עם מומחים כדי להחליט אם יש להרחיב את אזור החיפוש הנוכחי, שמתפרש על פני כ-60 אלף קמ"ר. הוא הודה כי נראה שאזור החיפושים יורחב דרומה.

 

המידע החדש הופק מהראשונה מבין שתי שיחות לטלפון הלווייני על המטוס שביצעו אנשי צוות הקרקע של "מלזיה איירליינס" כדי ליצור קשר עם הצוות בטיסה MH370. חוקרים היו מודעים לניסיונות ההתקשרות האלה כבר מזמן, אולם רק לאחרונה הם הצליחו לנתח את המידע שהן מספקות כדי לאסוף רמזים נוספים על כיוון הטיסה של המטוס. בשלב שבו בוצעו השיחות לטלפון הלווייני המטוס כבר היה בלתי ניתן לאיתור על-ידי מכ"מים אזרחיים.

 

דולן אמר כי הממצאים החדשים מצביעים על כך שהמטוס כבר היה בשלב של טיסה לכיוון דרום כשנעשה ניסיון ההתקשרות הראשון בטלפון הלווייני, פחות מ-20 דקות אחרי שהמטוס נעלם מהמכ"מים הצבאיים. "עד כה הייתה אפשרות שהפנייה דרומה נעשתה מעט מאוחר יותר", הסביר את השינוי שחל כעת בהערכות. כעת מנסים החוקרים לחשב אילו חלקים של אזור החיפושים יש לבחון תחילה. בקרוב יתחדשו החיפושים בעזרת כלי חיפוש מתקדמים יותר.

תורים דלילים במסופים של החברה המלזית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תורים דלילים במסופים של החברה המלזית(צילום: AFP)
 

בחודש שעבר פקד את "מלזיה איירליינס" אסון נוסף, שהפך אותה בעיני רבים לחברת התעופה המקוללת בעולם והמיט עליה חורבן תדמיתי. מטוס נוסעים של החברה שהיה בדרך מאמסטרדם לקואלה לומפור נפגע מטיל שירו ככל הנראה מורדים פרו-רוסים במזרח אוקראינה בשעה שטס בשמי המדינה, התרסק וכל הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפונו - קרוב ל-300 - נספו.

 

כשברקע שני האסונות האלה פרסמה היום החברה דו"ח כספי עגום נוסף, כשברקע הידלדלות ההזמנות לטיסות במטוסי החברה. לפי הדו"ח

ההפסד של החברה ברבעון השני גדל ל-97.6 מיליון דולר, קרוב לפי שניים מההפסד בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת עדיין היה זה שיפור מסוים לעומת ההפסד ברבעון הראשון של השנה. מאז הפלת המטוס מטיסה MH17 בשמי אוקראינה פחתו ההזמנות בכ-33%.

 

לפי מקורות במלזיה, כרבע מ-20 אלף עובדי "מלזיה איירליינס" עלולים לאבד את עבודתם במסגרת היערכות מחדש של החברה וייתכן שהטיסות לכמה מקומות בעולם ייפסקו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
בתור לטיסה של "מלזיה איירליינס"
צילום: AFP
מומלצים