מוזיאון הקורבט ו-GM ישחזרו מכוניות שנהרסו בבולען
הבולען הגדול שנפער במרכז מוזיאון הקורבט בארה"ב, הרס שמונה מכוניות יחידות במינן. כעת במוזיאון ובג'נרל מוטורס משלבים כוחות כדי לשפץ חלק מהן
ג'נרל מוטורס ומוזיאון הקורבט, שניזוק בפברואר השנה לאחר שנפער בו בולען גדול ממדים, הודיעו על כוונתם לשחזר חלק מהמכוניות שנהרסו באסון. שלוש מתוך שמונה המכוניות שנפלו לתוך החור שנפער באדמה, ישוחזרו למצבן המקורי. יתר המכוניות יוצבו במוזיאון שבקנטאקי, ארה"ב, במצבן הנוכחי, לאחר שהוחלט לא לשחזרן.
קריסת המוזיאון ב-12 בפברואר השנה. הבולען הפך לאטרקציה תיירותית
אסון הטבע התרחש ב-12 בפברואר 2014, ותועד במצלמות האבטחה של המוזיאון. הסרטונים הפכו ללהיט ביוטיוב, וזכו ללמעלה משמונה מיליון צפיות. וגם המוזיאון יצא נשכר - כאשר מספר המבקרים בו זינק כמעט פי שניים בזכות האטרקציה שנוצרה במרכזו. מסיבה זו התקיימו דיונים ממושכים בקרב הנהלת המוזיאון האם להשאיר את החור כחלק מהתצוגה, אך בישיבה שנערכה בסוף השבוע הוחלט לבסוף לסתום אותו ולשחזר את המוזיאון - שחוגג השבוע יום הולדת 20 - למצבו המקורי.
שמונה מכוניות נהרסו בקריסת המוזיאון, חלקן יחידות מסוגן. במבצע חילוץ שארך שבועות, הצליחו במוזיאון להוציא מהבור את כל המכוניות, כאשר חלקן נקבר תחת האדמה ונדרשה חפירה כדי לאתרן.
המכוניות שניזוקו וישוחזרו הן אב-טיפוס של שברולט קורבט ZR1 "בלו דביל" (Blue Devil, שטן כחול) משנת 2009, והקורבט המיליון שיוצרה משנת 1992. שתיהן ישוחזרו על-ידי ג'נרל מוטורס (ה-ZR1 הייתה במוזיאון בהשאלה מהיצרנית). מכונית שלישית שתשוחזר היא קורבט משנת 1962, אותה ישחזר המוזיאון בעצמו במימון ג'נרל מוטורס. מלבד זאת, היצרנית תעביר למוזיאון 250 אלף דולר לסיוע בשיקום ההריסות.
חמש המכוניות האחרות יישמרו במצבן ההרוס, חלקן משום שאי אפשר לשחזרן וחלקן מכיוון שהשחזור אינו כלכלי. במקום, חמש המכוניות יזכו לעמוד בתצוגה מיוחדת במוזיאון, שתציין את היום בו נפער הבולען - תצוגה שמנהלי המוזיאון מקווים שתמשוך קהל מבקרים רב.
בהנהלת המוזיאון מסבירים כי בחרו באפשרות זו למרות ש-GM הציעה מימון נוסף לשיקום המכוניות, מכיוון שלטענתם אסון הטבע הפך לחלק מהערך ההיסטורי של מכוניות אלו וכי התקבלו בקשות רבות מחובבי קורבט שלא למחוק לחלוטין את זכר האסון. וכמובן שזינוק של יותר מ-70% בהכנסות ממבקרים בארבעת החודשים מאז נפתח המוזיאון מחדש אחרי האסון, תרם אף הוא לכך שהתקבלה החלטה זו.
המכוניות שנפלו לבולען ולא ישוקמו הן הקורבט המיליון וחצי שיוצרה משנת 2009, קורבט Z06 מאלט האמר (Mallet Hammer) משנת 2001, מהדורת "40 שנה" משנת 1993, מכונית קוצבת מ-1984 ו-ZR-1 ספיידר משנת 1993, ששהתה במוזיאון בהשאלה מהאוסף של GM.