שתף קטע נבחר

אורי גלר: "תרמתי את הכסף מפיקוד העורף"

אמן החושים מגיב לביקורת על מיליוני השקלים ששילם משרד הביטחון לקמפיין הפרסומי בכיכובו: "קיבלתי סכום מזערי ביחס לתעריף הרגיל שאני מקבל"

"לא עשיתי את הקמפיין לפיקוד העורף בשביל הכסף אלא כי אני ציוני", כך אמר היום (ג') מביתו באנגליה אמן החושים אורי גלר, בתגובה לפרסום שלפיו משרד הביטחון השקיע בפרויקט כ-10 מיליון שקל במשך שנתיים. בשיחה עם ynet הגיב גלר לביקורת בישראל על סדר העדיפויות התקציבי של משרד הביטחון ואמר כי הסכום שקיבל עבור הקמפיין היה זעיר ביחס לתעריף שהוא מקבל עבור פרסומות בחו"ל. לדבריו, את הכסף שקיבל הוא תרם ליחידת עוקץ בצה"ל ולנזקקים.

 

"רוב האנשים שואלים על הכסף, וברור שתמיד מעוניינים לדעת כמה אורי גלר הרוויח מזה אישית", אמר. "אז בואו נתחיל להרגיע את הציבור הסקרן בקשר אליי. הקמפיין היה חשוב לי כי למעשה הוא למען הצלת חיים והיערכות אוכלוסיית מדינת ישראל לשעת חירום. וזה היה גם ממש צירוף מקרים או טלפתיה שהפרסום יצא חודשיים לפני תחילת 'צוק איתן'".

 

 

את הקמפיין הזמינו פיקוד העורף ומשרד הביטחון ממשרד הפרסום מקאן אריקסון, וזאת בניגוד לשאר משרדי הממשלה, המקדמים קמפיינים דרך לשכת הפרסום הממשלתית. על פי משרד הביטחון, עלות הקמפיין ב-2013 עמדה על 5.2 מיליון שקל, וב-2014 עמדה על 4.3 מיליון שקל.

 

מעבר ליחידת הכלבנים של צה"ל, גלר לא היה מוכן לפרט למי תרם את הכסף והסכים רק לומר שהיעד היו אנשים הסובלים ממחלות. לשאלה על העלות הכוללת של הקמפיין הוא אמר: "אין לי ידע כמה עולה קמפיין כגון זה בארץ ואני לא מוכן להעביר ביקורת - לא על מקאן אריקסון, לא על פיקוד העורף ולא על משרד הביטחון.

 

"כשקיבלתי את הקמפיין אמרו לי 'מה פתאום? זה ממש קצת, למה אתה מסכים?', אבל לא בראש שלי בכלל להרוויח מקמפיין כה חשוב למדינת ישראל. למען צה"ל, למען המדינה ולמען עזרת התושבים אעשה הכול. את המחיר הפעוט הזה אני נותן בחזרה. אצלי זה לא כסף, אני ציוני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים