לינקים: הסתיו של אפל
זו שוב התקופה הזו בשנה בה כל העיניים נשואות לפלא הבא מטעם אפל. זה לא משנה אם הוא יהיה טוב או לא, מיליוני מכשירים נמכרים עוד לפני שבכלל מישהו נגע בהם. וגם: מי הכי יפה בטוויטר, איך נגננבו התמונות של הידועניות ואיזה מידע אתם בכלל מוסרים מרצון. ויש גם כבש. מה שתרצו. שבוע דיגיטלי
הסתיו, כך ידוע לאנשי הטכנולוגיה, נהוג שתחילתו בתחזיות, אמצעו בתלונות, וסופו בתורים. והכל סביב האקסקליבר של הטלפונים, היהלום שבכתר, המכשיר הסלולרי של אפל. אייפון. ב-2014 התחזיות מדברות על 2 מכשירים, אחד גדול אחד גדול יותר ואולי שעון.
האירוע הוא ב-9.9 ואחריו, השיח יסוב סביב השאלות למה באמת יש שני מכשירים שאחד מהם בודל 4.7 אינץ' ואחד 5.5, ולמה יש שעון. או למה אין. ולמה הוא יקר מדי.
##
לתורים המתפתלים בדרך להגשמת החלום הגדול אין קשר לטכנולוגיה. זה בדיוק כמו שלחכות לביטלס בשדה התעופה תוך בכי לא היה קשר למוזיקה ושלדת אין קשר לאמונה. זה לא אומר שלביטלס לא הייתה מוזיקה מעולה, או שנביא זה או אחר טעה לגבי זה שצריך להיות נחמדים יותר אחד לשני או משהו. או שאפל מייצרת מכשירים לא טובים. נהפוך הוא. הם מצוינים.
##
אבל אף אחד לא משנה את החיים שלו עבור זה. מכשיר טוב יכול לגרום לך להוציא כצרכן ממוצע אולי 100 דולר יותר ממה שאתה רגיל על נוקיה. ממש אולי. כדי שתוציא 500 דולר יותר, כדי שתעבוד עבור משהו 36 חודשים צריך יותר דלק מזה.
את המעמד שלה הרוויחה אפל על אדי המפץ של 2007 עם האייפון הראשון ששינה את עולם התקשורת והטכנולוגיה. היא המשיכה בשינוי הרגלים ופתיחת שוק חדש עם האייפד.
בשנים האחרונות היא מנצחת אולי בנקודות, אולי ברווחים ובטח בהתעניינות ציבורית. כי עדיין אפל. האם הפעם יהיה עוד מהלך משנה משחק בתוך המכשיר הגדול או המכשיר הגדול יותר? האם יהיה בהם רכיב שיחליף את כרטיס האשראי שלנו? האם שעון הוא משנה משחק?
##
##
זה לא כזה מופרך: חברת השעונים סווטש מנסה להנהיג מ-1999 שעון אינטרנטי. הם חילקו את היממה ל-1000 יחידות וכל יחידה נקראת ביט (שאורך כדקה וחצי). הספירה מתחילה בחצות בשעון חורף של מרכז אירופה. כך, אם אני רוצה לקבוע עם חבר מפפואה גינאה החדשה, אני יכול לומר לו שניפגש ב-400@,
אצלי זה יהיה 10:36 בבוקר. אצל החבר שלי 17:36.
ואנחנו מבררים את זה כאן
בינתיים הסידור הזה לא עוד לא התקבל.
מכה קלה בענן
ולא רק דברים שמחים וציפיות השבוע באפל. גניבת התמונות של כוכבות הוליווד הוציאו מהענקית הקליפורנית הודעה כי לאחר שבדקה והפכה בדבר משך 40 שעות נראה שגניבת התמונות של כוכבות הוליווד אינה באשמת באג או חולשה באתרי האחסון שלה, בתוכנות ובמכשירים.
על פיה ככל הנראה מדובר בסיסמה חלשה, שאלת אבטחה מטופשת וכן הלאה.
##
אני לא בטוח שזה באמת משנה. אכן, עדיף לבחור ססמה שאינה 12345678 ו להשתמש בשאלת אבטחה שאינה "מי היא קטניס אוורדין".
אבל גם צריך להבין שחוזק שרשרת כמו החוליה החלשה שלה: גם אם לא יכולים להיות וירוסים במכשירי אפל (לא נכון), תמיד תהיה דרך להגיע לחומר שיש לאנשים מוטיבציה להשיג.
במתקפה ממוקדת, אם יש תמונות עירום שלך ואת ג'ניפר לורנס - ישיגו אותן. אפשר: לפרוץ לבית שלך, לגנוב את המכשיר, לנחש את הססמה, כי אין הגנה מקסימלית - בטח שלא בענן. בטח שלא במייל.
מה הכלל? הייתי אומר שלא לשמור מסמכים מאוד חשובים שמישהו יודע שיש לנו עם חיבור לאינטרנט, וגם לא תמונות עירום.
##
כמובן שלורנס לא אשמה בשום דבר אלא קורבן. מי שגנב את התמונות אגב הוא לא האקר מגניב או משהו כזה אלא פושע. וכן, זה גם לא בסדר להסתכל על התמונות האלה כי זו חדירה לפרטיות.
אני לדוגמה הצלחתי להתאפק איזה חצי שעה.
##
עוד בנושאי פרטיות, הפעם ללא חשד לפלילים. המעצבת ענת קניג יצרה במסגרת פרויקט הגמר שלה אפליקציה תיאורטית לשמירה על המשתמש. בנוסף הנה סרטוני הסבר שיסבירו לכם על המחיר שאנחנו משלמים.
על חיפוש בטוח:
ועל עוגיות:
##
עוד קצת באנימציה, אחד המשחקים היפים שראיתי בזמן האחרון.
##
ועוד השבוע: תחרות #הכי כוסית בטוויטר מתקיימת זו השנה השנייה. אפשר להצביע כאן.
טוב? רע? אפשר למחות כך: #אני_מהממת_נקודה.
##
וככה איקאה צוחקת על הפרסומות של אפל ומציגה את הקטלוג שלה. הגיע גם אליי הביתה, מאוד הופתעתי שלא בחלקים.
דווקא לא רע שיתקדמו וישלחו את הקטלוג שלהם במייל. או אולי שמי שרוצה פשוט ייכנס לאתר שלהם?
##
וזה עוד לא נגמר: חברת סרגלי הכלים קונדואיט הצטרפה לאתגר דלי הקרח עם 270 דליים שנשפכו על עובדי החברה ותרומה לאגודה הישראלית ל-ALS
הולם יותר שהיו שופכים צבע שלא יורד. לא?
##
ושימו לב: יש אנשים שכבר נמצאים בתור לחנות אפל בשדרה החמישית וסופרים לאחור. הם אפילו לא יודעים מה יציגו ומתי ימכרו, רק משערים. ומי ישמע מה זה כבר יהיה: מכשיר אחד גדול, אחד גדול יותר.
ואולי שעון.
אה, ועוד דבר אחד: זה ווינטר השה. הוא בא כשקוראים לו.