שתף קטע נבחר

 

טייסים ותיקים מאיימים: "לא נתייצב לעבודה"

תקנה שתיכנס לתוקפה בקרוב תמנע מבני 65 ומעלה לטוס באופן מסחרי בארץ ובחו"ל. איגוד הטייסים טוען שהרשויות מתעלמות, כמה מהטייסים מאיימים לנקוט צעדים אישיים. משרד התחבורה: "זו החלטה של ארגון התעופה הבינלאומי"

מאיימים להישאר על הקרקע: חמישה טייסים ותיקים בחברות תעופה ישראליות הודיעו כי הם שוקלים אם להתייצב לטיסות מתוכננות עקב כניסת התקנה שתמנע מהם להמשיך בעבודתם. בהתאם לתקנה של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי, החל מ-13 בנובמבר בני 65 ומעלה לא יוכלו להטיס טיסות מסחריות בנתיבים בינלאומיים ואף בטיסות פנים.  

 

טייסים ותיקים מאיימים: "לא נתייצב לעבודה"    (צלמים: אסי כהן , ניצן דרור ואסף מגל)

טייסים ותיקים מאיימים: "לא נתייצב לעבודה"    (צלמים: אסי כהן , ניצן דרור ואסף מגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

רשות התעופה האזרחית יצרה בעבר פתרון זמני לאחר שהחליטה על הענקת פטור אישי לטייסים ושינתה את הגדרת תפקידם, אולם הפעם החליטו הרשויות בישראל שלא להתערב ואף לאמץ את התקנה בטיסות פנים.

 

התקנה נקבעה בין היתר בשל סיבות בריאותיות ועלייה בסיכוי ללקות בהתקף לב. כניסת התקנה לתוקפה נוגעת לכ-30 טייסים בכל שנה, שעלולים למצוא את עצמם ללא עבודה שנתיים לפני גיל הפנסיה. חמישה טייסים ותיקים כבר הודיעו כאמור כי בכוונתם לנקוט יוזמות אישיות.

 

בעוד מדינות בעולם הגישו לארגון התעופה הבינלאומי בקשות להחרגה ואף קיימו דיונים על גורל הטייסים שלא יוכלו לעבוד, באיגוד הטייסים הישראלי טוענים כי רשויות התעופה בארץ מתעלמות מהנושא.

 

"שיעור הטייסים שלא יוכלו לטוס עומד על חמישה אחוזים מכלל הטייסים הישראלים", סיפר בכיר באחת מחברות התעופה שאחראי על שיבוץ הטייסים. "כל החברות מוכרות כרטיסים הרבה לפני שצוותי האוויר משובצים, ולכן פער בטייסים זמינים ייצור בלגן. קיימת סכנה לביטולי טיסות ושיבושים בלוחות הזמנים, והכול בגלל שהרשויות מזלזלות בציבור".

 

יו"ר איגוד הטייסים, קברניט יוסי שוב, פנה בחודש שעבר בנושא לשר התחבורה ישראל כץ ולמנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום, אך לדבריו המכתב שהעביר זכה להתעלמות מוחלטת. "מדוע בחרה רשות התעופה האזרחית שלא להודיע על החרגה ומה הסיבה שחזרה בה מהתחייבותה לתת פטורים לטייסים הוותיקים?", תהה שוב במכתבו.

 

באיגוד הטייסים טוענים כי אין מניעה בריאותית לאפשר לטייסים לעבוד עד צאתם לפנסיה. באיגוד אומרים כי העובדה שהטייסים נדרשים לעמוד במהלך השנה בחמישה מבחני כשירות מאפשרת סינון קפדני ללא קשר לגיל.

 

"חברות התעופה עודכנו כבר לפני שנה" 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "ההגבלה נובעת מהחלטה של ארגון התעופה הבינלאומי (ICAO), שהגדיר כי הסטנדרט לגיל המרבי לטיסה של קברניטים וטייסי משנה הוא 65. רשות התעופה האזרחית (רת"א) מודעת לאספקטים השונים של החלטה זו ודנה בהם".

 

מארקיע נמסר כי "בחברה נערכים לכניסת התקנה לתוקף, ונעשה כל שביכולתנו לשלב את אותם טייסים בתפקידים אחרים. יחד עם זאת חשוב לנו מאוד לציין כי בעקבות כניסת התקנה לתוקף

 אנו קוראים למדינה להחריג את ציבור הטייסים ולאפשר להם פרישה לגמלאות במלוא הזכויות בגיל 65 או לחלופין לאפשר להם לטוס בקווים הפנים ארציים".

 

מישראייר נמסר כי "החברה תפעל ותתנהל בהתאם לחוק". מאל על נמסר בתגובה כי "לאור החלטת רשות התעופה האזרחית על הגבלת גיל הטיסה ל-65 נערכים באל על לטיפול בנושא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים