שתף קטע נבחר
 

עלייה של 14.7% בגביית המסים באוגוסט

העלייה כללה גידול של 18.7% בגביית מסים ישירים כמו מס הכנסה ומס חברות, וגידול של 10.6% בגביית מסים עקיפים כמו מע"מ ומכסים. חלק מהעלייה נובע מהחלטת הממשלה לדחות לבעלי עסקים בדרום את תשלום המקדמות על מסיהם מיולי לאוגוסט, בשל מבצע צוק איתן

הגירעון בתקציב המדינה עמד בחודש אוגוסט על שיעור של 2.6% מהתוצר במשק - ירידה קלה בהשוואה לחודש יולי, אז נרשם גירעון של 2.7% מהתוצר. הירידה בגירעון התאפשרה בעיקר בזכות עלייה של 14.7% בהכנסות המדינה ממסים ואגרות בהשוואה לאוגוסט 2013.

 

העלייה כללה גידול של 18.7% בגביית מסים ישירים (מס הכנסה, מס חברות ומסים על נדל"ן) וגידול של 10.6% בגביית מסים עקיפים (מע"מ, מכסים ומסי קנייה).

 

חלק מהעלייה נובע מהחלטת הממשלה לדחות לבעלי עסקים בדרום הארץ את תשלום המקדמות על מסיהם מחודש יולי לחודש אוגוסט, בשל מבצע צוק איתן. הדחייה של תשלום המקדמות הכניסה כ-400 מיליון שקל לקופת המדינה בחודש אוגוסט, על חשבון ירידה בהכנסות בחודש יולי.

 

הכנסות המדינה ממסים מאז תחילת השנה גבוהות בסכום של 3.6 מיליארד שקל מהתחזית המוקדמת שעל בסיסה הוכן תקציב המדינה. 1.5 מיליארד שקל מהסכום מיוחסים לגבייה חד פעמית של מסים על עסקאות למכירת חברות ישראליות לגורמים בחו"ל.

 

2.1 מיליארד שקל נוספים מיוחסים לגביית יתר, בעיקר במסים ישירים. במסים עקיפים, כמו מע"מ ומכסים, הייתה גביית יתר עד חודש מאי, אולם מאז היא התאזנה בגביית חסר. לא נותרו כמעט עודפי גבייה נכון לחודש אוגוסט.

 

עלייה קלה בהוצאות הממשלה

הוצאות הממשלה מאז תחילת השנה גבוהות ב-3.7% מהוצאותיה בתקופה המקבילה בשנת 2013. יש לציין, עם זאת, כי משרדי הממשלה עבדו במשך יותר ממחצית שנת 2013 ללא תקציב מאושר, כאשר הם מוציאים מדי חודש אחד חלקי שנים-עשר מתקציבם לשנת 2012.

 

הוצאות המשרדים האזרחיים גדלו בשיעור של 4.7%, כאשר בתקציב המקורי תוכנן גידול של 7.6% בהוצאותיהם. הוצאות משרד הביטחון, לעומת זאת, ירדו ב-1.5%, כאשר בתקציב המקורי תוכננה ירידה של 7%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים