GM תשווק מ-2017 מכוניות עם יכולת נהיגה עצמאית
גם קונצרן הרכב האמריקאי מצטרף לטרנד הנהיגה ללא מגע יד אדם. מבטיח להציג תוך שנים ספורות דגמי קדילאק שיאפשרו נהיגה כמעט אוטונומית והרבה יותר בטוחה
גם האמריקאים רוצים מכונית אוטונומית. קונצרן הרכב GM הודיע אתמול (א') כי כבר בשנת 2017 ישווק מכוניות המסוגלות לנהוג באופן עצמאי, בחלק מהכבישים ובמצבים מסוימים. האמריקאים מכנים את חבילת הטכנולוגיה שתאפשר זאת "אינטליגנטי ומחובר" (intelligent and connected). ולדברי מארי ברה, העומדת בראש הקונצרן, תוך שלוש שנים תציע קדילאק, חטיבת היוקרה של הקונצרן, דגם חדש לחלוטין שיצויד במערכת בקרת שיוט תחת השם סופר-קרוז. במקביל היא מבטיחה לצייד את ה-CTS המהודרת במערכת שתאפשר תקשורת בין כלי רכב (V2V).
- המכוניות ישוחחו אחת עם השנייה - עכשיו הניסוי
ברה בחרה באירוע "הקונגרס העולמי למערכות תחבורה חכמות" שנערך בדטרויט, כדי להציג את תכניות הקונצרן. לדבריה, השימוש בטכנולוגיה מתקדמת מסוג זה, יאפשר כבישים בטוחים יותר. "אנחנו לא עושים זאת רק למען הטכנולוגיה, אלא מכיוון שצרכנים מסביב לעולם רוצים בזה. בעזרת הטכנולוגיה והקדמה, נהפוך את הנהיגה לבטוחה יותר".
מערכת בקרת השיוט המתוחכמת שתציג GM, תאפשר בעתיד למכונית לשמור על נתיב הנסיעה הנבחר מבלי לסטות ממנו, מבלי שהנהג ידרש לגעת אפילו בהגה. בנוסף תאפשר המערכת האטה, האצה ושמירה על מהירות הנסיעה בכביש מהיר. יש לציין כי מערכות המציעות שמירה על נתיב הנסיעה ללא מגע יד אדם, נמצאות בשלבי ניסוי מתקדמים כבר מספר שנים, וצפויות להגיע לשיווק בעתיד הקרוב. מרצדס אפילו מציעה מערכת כזו בדגמי ה-S קלאס הסדרתיים שלה, ניסאן מבטיחה כי עד סוף העשור תציע מכונית בעלת יכולת נהיגה עצמאית מלאה בכל סוג כביש, ויש כמובן את גוגל שפעילה מאד בתחום.
תקשורת בין כלי רכב נמצאת אף היא בשלבי ניסוי מתקדמים בכל העולם. הרעיון בבסיסה של מערכת כזו, מתייחס להעברת מידע רלוונטי בין המכוניות לגבי מצב הכביש, מצב המכונית עצמה, אירועים בלתי צפויים, תנאי מזג אוויר בעייתיים, פקקים שנוצרו, אך גם מכונית המתקרבת במהירות מימין בכביש בו אין לה זכות קדימה. עיבוד כל נתוני המידע שיוזרמו ממשתמשי הכביש, יאפשרו לעדכן את כל הנהגים, ולהפוך את הנהיגה לזהירה יותר. כך למשל, אם רכב יחליק על כתם שמן מפתיע, המידע שיועבר מיידית למערכת מרכזית ומשם לשאר הנהגים על אותו כביש, יזהיר אותם מפני המפגע המסוכן. מערכות כאלה ישולבו גם בתמרורים ושלטי אזהרה אחרים.
יש להזכיר כי הממשל האמריקאי עורך כבר שלוש שנים ניסוי מקיף במערכות מסוג זה. כל זאת כחמש שנים לאחר שבאירופה החל ניסוי כזה. גם ביצרנית הרכב וולוו מפתחים כבר קרוב לעשור מערכת שתאפשר לכלי רכב על אותו כביש לתקשר זה עם זה.