שתף קטע נבחר
 

"שני ימי שביתה ברכבת - נזק של שני מיליון"

התאחדות התעשיינים מבקשת מבית הדין הארצי לעבודה להורות לנהגי ועובדי חטיבת המטענים להפסיק את השביתה בה פתחו במוצאי שבת ולחזור לעבודה סדירה. טוענים: נזקים של מיליונים לתעשייה ולמשק

הנזקים שהסבה השבתת חטיבת המטענים ברכבת ישראל ביומיים האחרונים, נאמדים ביותר מ-2 מיליון שקל. כך טוענת התאחדות התעשיינים בבקשה שהגישה היום (ב') לבית הדין הארצי, להורות לעובדים להספיק את השביתה ולחזור לעבודה סדירה.

 

 

נהגי ועובדי חטיבת המטענים ברכבת פתחו בשביתה במוצאי שבת, בעקבות טענות על תנאי העבודה. מנגד, גורמים בהנהלת הרכבת טוענים לעומת זאת, כי הסכסוך הוא על רקע הליכי משמעות הננקטים נגד מספר עובדים הנחשדים בשימוש בסמים לכאורה בזמן העבודה. בית הדין לעבודה הורה היום לצדדים להגיש את תגובתם עד מחר ב-12:00. 

 

בבקשה, שהוגשה נגד ההסתדרות וועד העובדים, נטען כי כי מאז החלה השביתה - אין כלל הובלות של מטענים על ידי הרכבת, דבר שמסב לחברי ההתאחדות נזק כלכלי המוערך בכמיליון שקלים ליום. לצד זאת טוענים לנזקים עקיפים בסכומים גבוהים בהרבה לתעשייה ולמשק בכללו.

 

"שינוע הסחורות התייקר ב-30%"

בהתאחדות מאוגדים כ-2,000 מפעלי תעשייה בחברות ישירה ועקיפה. "בעקבות השביתה נוצרו עומסים של מטענים, השייכים לחברי המבקשת או המיועדים אליהם, בתחנות הרכבת הקרובות לנמלי הים ובתחנות השונות, מהן אמורים היו המטענים לצאת ולעשות דרכיהם לתחנות האחרות", מפורט בבקשה.

 

"כן מובילה השביתה לייקור שינוע הסחורות בכ-30% לפחות, ייקור שמקורו בשינוע מטענים באמצעות משאיות במקום באמצעות הרכבת, וכן לעיכוב ארוך במשלוחים בשל כך ששינוע באמצעות משאיות זמין פחות משינוע באמצעות רכבות".

 

"בנסיבות אלה שביתת עובדי הרכבת פוגעת בפעילות הסחר של מדינת ישראל, כולל סחר החוץ של ישראל, ומשפיעה בצורה ניכרת על היצוא ועל היבוא של הסחורות. השביתה גורמת ותגרום לנזקים כבדים, חלקם בלתי הפיכים לחברי המבקשת, במיוחד נוכח תלותם של חברי המבקשת בשירותי הרכבת".

 

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, אמר כי "רכבת ישראל, כמו גם הנמלים, הם מונופולים בשירות האזרחים והמגזר העסקי. על כן לא נסכים לשביתות פרועות, כאשר הצ'ק של המגזר העסקי חותם על עלותן". 

 

בהתאחדות מבקשים מבית הדין להורות לעובדים לחזור החל ממחר לעבודה וכן להורות להנהלה ולהסתדרות לקיים מו"מ אינטנסיבי במטרה למצוא פתרון לסכסוך בין הצדדים. עוד מזהירים שם, כי "אומדן הנזקים יהיה גבוה פי כמה אם תימשך השביתה ולא יינתן צו דחוף למניעתה, שיחייב את עובדי הרכבת לחזור לעבודתם התקינה".


פורסם לראשונה 08/09/2014 14:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
רכבת ישראל
צילום: אביגיל עוזי
צילום: יהודה עשור
חייק. "נזקים כבדים, חלקם בלתי הפיכים"
צילום: יהודה עשור
מומלצים