הקוף שילמד לתכנת דרך משחק
חברת CodeMonkey הישראלית מציעה אתר שילמד תכנות באמצעות משחק של קוף שצריך לתפוס בננות ומתאים לילדים כבר מגיל 9
לימוד תכנות יכול להיות אתגר, במיוחד לילדים שקשה להם להבין קודים מורכבים. אתר CodeMonkey (קוף התיכנות, בתרגום חופשי) מלמד ילדים את יסודות התכנות לאורך שנת לימודים, באמצעות משחק.
המטרה במשחק היא לתכנת את הקוף כך שישיג את הבננה, ועקרון המשחק דומה למשחקי סלולר כמו אנגרי בירדס או קאט דה רופ, שבהם עולים בשלבים ומשיגים יותר כוכבים. מנכ"ל קודמאנקי, יונתן שור, מסביר שלעומת פרויקטים אחרים שמלמדים תיכנות כמו Scratch, כאן לומדים שפת תכנות ממשית בקוד פתוח שנקראת Coffee Script, שדומה בעקרנותיה לשפות פופולריות בשוק.
"זה כמו לימוד שפה נוספת", מסביר שור, "וכמה שאתתה מתחיל יותר מוקדם יותר זה יושב במקום טוב יותר במוח". עוד הוא אומר כי תפקידם של המורים וההורים לעשות את זה בצורה כיפית ולא מלחיצה. שור מספר כי לפני 10 שנים לימד ילדים תיכנות במסגרת שנת שירות, ושם הכין להם משחקים בשביל ללמד אתם לתרגל, ומשם הרעיון.
האתר שהא אחד מבוגרי המאיץ MindCET של מט"ח, התקבל השבוע לחממה שבה שותפה חברת המשחקים זינגה.