טלוויזיות: הישראלים רוצים מותגים מוכרים
סקר חשף כי רכישת טלוויזיה ממותג ידוע חשובה יותר לצרכנים הישראלים מאשר איכות המותג או החדשנות הטכנולוגית שבו. הצרכנים מוכנים לשלם יותר עבור מותג מוכר, בניגוד לרכישות אחרות בהן המחיר הוא זה שקובע
עוד בערוץ הצרכנות :
- עובדות קטנות על המותגים הגדולים
- אל תשלמו יותר: בכמה כדאי לקנות מצרכים לחג?
- תחרות עזה וללא מותגים: למה זול בגרמניה?
מערכת יחסים עם המותג מתחילה כאשר הצרכן מתוודע אליו באמצעות פרסום באמצעי התקשורת השונים, מפה לאוזן או במפגש ישיר עם המותג במהלך קניות. כאשר המוצר רלוונטי לצרכן, הוא יגביר את הקשב ויאסוף פרטי מידע בנושא. אלו יתהוו ליצירת תדמית המותג בעיני הצרכן ומותג שתדמיתו תהא חיובית יילקח בחשבון בעת החלטת הקנייה.
לא חשוב טיב המכשיר - חשוב המותג שמאחוריו
בסקר בקרב כ-100 קונים נמצא שרכישת טלוויזיה ממותג ידוע חשובה יותר ממותג יוקרתי או מרכישת טלוויזיה שמיוצרת ביפן. עוד נמצא בסקר כי אין הבדל מובהק בין מותג ידוע לבין החשיבות שיוחסה לטכנולוגיה גבוהה של המכשיר. ניתן היה להעריך שהטכנולוגיה תהיה חשובה מהמותג.
התפקיד הקריטי של שם המותג וההעדפה הברורה של מותגים מוכרים ומבוססים מחייבת את היצרניות לנקוט אמצעים על מנת למקם את שם המותג במקום נחשק בעיני הצרכנים. כיוון שהאלטרנטיבות של המותגים השונים אותם שוקל הצרכן הן כולן שמות שהצרכן מכיר ומחזיק עליהם תדמית חיובית, על היצרניות להשקיע בפרסום המותג ובשמירת שם המותג זמין בתודעתו ובזיכרונו של הצרכן.
פרסום באמצעי התקשורת היא הדרך הנפוצה, הפשוטה והמהירה לחשוף את הצרכנים למותג. הגירויים החיוביים והמידע שניתן בפרסומות מסייעות ליצור תדמית מותג חיובית. דרך נוספת מומלצת לפרסם היא ברשתות החברתיות, למשל עמוד פייסבוק למותג מסוים או הקמת פורום צרכנים מטעם המותג. זוהי דרך נוספת לשמור על המותג זמין לתודעתם של הצרכנים, אולם יש כאן ערך מוסף.
הפרסום ברשת החברתית או הפורום מאפשר לנטרל את מידת הביקורתיות שבה מתייחסים לפרסומות. בנוסף, ניתן לספק מידע חיוני המבליט את יתרונות המותג על פני האחרים. הרשת החברתית או הפורום מאפשרים לצרכנים לקרוא גם דעות אחרות. כידוע, דעות חיוביות של אחרים יעלו את קרנו של המותג בקרב הצרכנים שגם לא מכירים את המותג. גישה חיובית למותג ניתן להקנות גם בהתנסות אישית קצרה לא מחייבת של קונה פוטנציאלי.
מכאן, שבכל שלבי הקנייה יכול היצרן להביא להעדפת המותג שלו על פני אחרים באמצעות הגברת החשיפה, עידוד התנסות אישית ויצירת נגישות למותג ולמוצרים. זאת נשמעת כמו משימה פשוטה, אך בעולם בו מתנהלים קרבות שיווקיים והצרכנים מוצפים במותגים ובעומס של פרסומות, מדובר במשימה מורכבת ביותר.
הכותבת היא מרצה לשיווק במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה