שתף קטע נבחר

תקלה במחשב החדש? חכי שבועיים לתיקון

מיכל קנתה מחשב של DELL ולטענתה אחרי שימוש קצר, החל להשמיע רעש חזק. אחרי שבועיים של שיחות עם נציגים שהבטיחו לחזור אליה ולא התקשרו, נלקח המחשב למעבדה והיא נתבקשה להמתין עוד שבוע. אחרי שפנתה ל-ynet, הוצע לה מחשב חדש. החברה: "המחשב נמצא תקין אך נערוך בדיקה מעמיקה"

כמה זמן צריך כדי לאסוף מחשב חדש לתיקון? מיכל, גרפיקאית וסטודנטית, קנתה ב-21 באוגוסט באילת מחשב INSPIRION 5547 DELL. המחשב היה מוכן לעבודה אחרי התקנת תוכנות כשבוע אחרי כן, אך במהלך הסופ"ש הוא החל להרעיש בחוזקה. ביום שני 1 בספטמבר, אחה"צ היא התקשרה לחברה, והנציג אמר לה לחזור לחברה בבוקר שלמחרת.

 

 

בעיות בתיקון המחשב? ספרו לנו  

 

"חשוב לי לציין שהקפדתי לדווח ולפתוח את הקריאה שלי כבר ב-4 בספטמבר, תאריך שנמצא בתוך פרק הזמן של שבועיים מהקנייה, אך בפועל הם לא פתחו לי קריאה באותו יום", סיפרה ל-ynet. "כשהתקשרתי אחר הצהריים לברר מה קורה עם זה, אמרו לי שצריך לחכות שלושה ימים לאישור להעברה לבדיקה. כמובן שלא התקשרו".

 

זה לא למעבדה, זה כן למעבדה

מיכל התקשרה גם לרשת שבה נקנה המחשב ושם אמרו לה לפנות שוב לDELL. ביום חמישי 11 בספטמבר מיכל התקשרה שוב ל-DELL כדי לראות מה קורה עם בקשת העברת המחשב לבדיקה. "נציגה בשם רותם חזרה אלי ב-15:00 ואמרה לי שיתקשרו אלי מהמעבדה ב-19:00-17:00 לתאם העברה. כמובן שלא התקשרו", סיפרה. "היא גם הבטיחה שתגיע ביום ראשון ותתקשר אליי אפילו לפני פתיחת השרות לוודא שהם התקשרו לתאם. כמובן שהיא לא התקשרה.

 

"כשהתקשרתי בראשון 14 בספטמבר ב-9:30, אחרי שלא התקשרו אלי, ענה לי דני איתו כבר שוחחתי בעבר בשיחות קודמות. הוא אמר לי, שבכלל מחכים לאישור מ-DELL להחלפה בלי מעבדה ושאהיה סבלנית.

 

"כשאמרתי לו,שאני ממתינה לקריאה למעבדה, הוא אמר לי שזה לא הטיפול הנדרש, אלא בדיקה להחלפה בלי מעבדה. הוא גם ציין בפני שהקריאה שלי נרשמה רק ביום חמישי, ומה שהיה קודם לכן - לא תקף. שעה אחרי שיחתנו התקשרו אליי לתיאום למעבדה, כבר חשבתי שאני משתגעת. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה.

 

"התקשרתי שוב ל-DELL לברר, והם אמרו שכן - הוזמן לי טכנאי, זאת בניגוד למה שנאמר לי בשיחה עם דני. בראשון בצהריים סופסוף לקחו לי את המחשב (+כבל+קרטונים שעדיין אצלי) - שבועיים אחרי שיחתנו הראשונית. עכשיו עליי לחכות שבוע נוסף כדי לראות מה גזר דין המעבדה, ומי יודע אולי אצטרך לצאת לקרב נוסף - כי אף אחד לא מבטיח לי מחשב חדש... למה? סחבת של שבועיים רק לבדיקה, זה יותר זמן מהזמן שהמחשב היה אצלי. ואני עוד חשבתי שאחרי שבוע כבר אקבל מחשב חדש".

 

אין חובה לספק מחשב חלופי

מחשב חלופי היא לא קיבלה, זה לא נהוג וחבל. החלפה של המחשב החשוד כתקול, במחשב חדש גם זו לא חובה - לחברה יש זכות לנסות לתקן את המחשב קודם כל, למרות שמחשב חדש אמור להגיע ללקוח תקין ולא מקולקל.

 

"עכשיו לפחות חודש לא יהיה לי מחשב כמו שצריך, ועוד אצטרך להתקין אותו מחדש + בזבוז העבודות, הזמן והכסף שהלך", היא טוענת. "יתכן שגם לא אספיק להגיש בזמן את העבודות לאוניברסיטה. אני עדיין לא מבינה למה מחשב חדש צריך להכנס למעבדה. בשבוע הבא אנחנו נכנסים גם לתקופת החגים, ואז הכל זוחל בעצלתיים.

 

"אני בסחבת איומה, שוחחתי עם שרשרת של נציגי שירות כשאף נציג שרות לא מוכן לקחת אחריות על דברי נציג אחר. אני לא מבינה את הנוהל האמיתי שלהם, ומה לצפות כי כל נציג ראה את הדברים אחרת. אף מנהל לא הסכים לדבר איתי והזמן שגזלו ממני השיחות זה סיפור בפני עצמו וכך גם כל מנעד הרגשות והתגובות דרך בכי, כעס וגם צחוק שעברו עלי. אני מרגישה שאני מטרחנת ונמאס לי מזה, אני במצוקה אמיתית וצריכה את המחשב לפני החג".

 

מחברת DELL ישראל נמסר: "אנו ב-DELL ישראל עושים כמיטב יכולתנו בכדי להבטיח את שביעות רצונם של לקוחותינו. למרות שהמחשב נמצא תקין בבדיקות המעבדה, הוצע ללקוחה מחשב חדש ובזמן שנבצע בדיקה מעמיקה יותר למחשב הספציפי. יידענו את הלקוחה על כך הבוקר ואנו נתאם מולה את ההחלפה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים