שתף קטע נבחר
 

פיז'ו רומזת: כך ייראה המחליף של ה-3008

המתחרה החדש של מאזדה CX-5 יהיה נועז יותר בעיצוב ועשוי להציע גרסת כלאיים מתקדמת עם מנוע בנזין

פיז'ו מספקת הצצה ראשונה לכיוון אליו צועד מחליף ה-3008, רכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית. פיז'ו עושה זאת באמצעות רכב התצוגה קווארץ (Quartz), שיוצג בתערוכת פריז בחודש הבא, ומבוסס על פלטפורמת EMP2 החדשה, שמשמשת את פיז'ו 308.

 

 


 

הקווארץ הוא רכב פנאי בעל אורך של 450 ס"מ ורוחב של 206 ס"מ (יתר המידות לא פורסמו), והוא מצויד בארבעה מושבים. מידות אלו לא מצביעות בהכרח על גודלו של הרכב הסדרתי, שצפוי בעוד כשנה לפחות ויציע חמישה מושבים. הדגם הסדרתי גם צפוי לוותר על חישוקי הגלגלים הענקיים ("23), ויציע עיצוב שמרני יותר בפנים ובחוץ.



 

לדגם התצוגה מערכת הנעת כלאיים מתקדמת, הכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, עם 270 כ"ס ו-33.6 קג"מ. מנוע זה מניע את הגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת שישה הילוכים אוטומטית, כאשר לסרן הקדמי מחובר גם מנוע חשמלי (בין מנוע הבנזין לתיבה). מנוע העזר מספק 115 כ"ס.

 

מנוע חשמלי שני נמצא מאחור, ומניע את הסרן האחורי. גם לו 115 כ"ס, ויחד עם המנוע הקדמי הוא מסוגל להניע את הקווארץ ללא בנזין למרחק של 50 ק"מ. הספק מערכת הכלאיים המשולב עומד על עד 500 כ"ס. פיז'ו לא מפרטת האם ניתן להטעין את מצברי המכונית משקע חיצוני (טכנולוגיה שעדיין לא מוצעת על-ידי הצרפתים), או שהטעינה מתבצעת רק בעזרת אנרגיית בלימה ומנוע הבנזין.


 

בכל מקרה, מדובר במערכת כלאיים מתקדמת יותר מזו שמציעה ה-3008 כיום (לא בישראל), עם מנוע דיזל, תיבה רובוטית ומנוע עזר חשמלי בעל הספק נמוך.

 

לדגם התצוגה מתלים פניאומטיים מתכווננים, שמעניקים לקווארץ מרווח גחון של בין 30 ל-35 ס"מ. את העלאת המרכב המערכת מבצעת עצמאית בסיוע מצלמה, שמזהה מכשולים ומעבירה הנחיות למחשב הרכב. בנוסף, למכונית תוכנת ניווט לווייני שמעבירה מידע על תנאי הדרך ומאפשרת לרכב לחזות את אופי הכביש או השביל ולהתכונן מבעוד מועד. מדובר בטכנולוגיה חדשנית, שנמצאת בשיווק במכוניות פאר ספורות - בהן דגמי על של מרצדס ורולס-רויס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו קווארץ
פיז'ו קווארץ
פיז'ו קווארץ
פיז'ו קווארץ
פיז'ו קווארץ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים