שתף קטע נבחר

 

בקשה לייצוגית: החשבון נסגר, העמלות ממשיכות

בקשה לתביעה ייצוגית בסכום של 25 מיליון שקל הוגשה כנגד בנק מזרחי-טפחות בטענה כי הוא ממשיך לגבות דמי ניהול בחשבונות עו"ש גם לאחר שנסגרו

תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית, הוגשה לפני מספר ימים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, כנגד בנק מזרחי-טפחות.

 

 

התביעה, על סך 25 מיליון שקל, הוגשה על ידי בני זוג הטוענים כי הבנק גבה ועודנו גובה, לאחר סגירת החשבון, דמי ניהול מחשבון עו"ש שנוהל על שמם, למרות שהחשבון נסגר בהוראת מפורשת שנשלחה בכתב.

 

על פי כתב התביעה, לבני הזוג היה חשבון עו"ש, אשר נפתח בחודש יולי 2011 בבנק מזרחי טפחות. בחודש פברואר 2014 חתמו השניים על מסמך סגירת חשבון, וכן על הוראה להעברת יתרת הזכות שבחשבונם לבנק אחר. בנוסף, אישרו המבקשים בחתימתם את ביטול מסגרות האשראי והסכמים קיימים בדבר הטבות שניתנו להם בחשבון.

 

לטענת התובעים, במהלך שלושת החודשים שלאחר מכן (יוני-אוגוסט 2014), כלומר, בחלוף חמישה חודשים ממועד סגירת החשבון, חייב הבנק את חשבונם בדמי ניהול בסך כ-20 שקל מדי חודש.

 

לטענת התובעים, באמצעות עו"ד ארנון גרפי, מדובר בעמלות ודמי ניהול שחויבו בניגוד לחוק, ותוך הפרת הוראות ניהול בנקאי הקובעות, כי במידה והודיע הלקוח על סגירת והעברת הפעילות השוטפת בחשבון העו"ש שלו "יפסיק הבנק לגבות מחשבון העו"ש דמי ניהול".

 

"משהודיעו על סגירת חשבונו הבנקאי, הרי שבכך הביע את רצונם לניתוק היחסים ובקשתם לא לקבל כל שירות מאת הבנק", נכתב. בהמשך לכך, נטען כי הוראות ניהול בנקאי קובעות, כי בגמר ביצוע פעולות אלו חובה על הבנק לסגור את החשבון באופן מיידי וללא כל דיחוי, ובהתאם לכך נאסר מפורשות על הבנק לגבות דמי ניהול בחשבון העו"ש.

 

הנזק האישי שנגרם למבקשים בגין גביית דמי ניהול הינו כ-60 שקל, אולם את נזק הקבוצתי מחשבים התובעים בהסתמך על נתוני פתיחות חשבון ומעברים בין בנקים, הנאמדים בכ-60 אלף לשנה. כך לדבריהם, במשך שבע שנים גובה הנזק עומד על סך 25,200,000 שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים