שתף קטע נבחר
 

משאית העתיד תוצג תוך עשור - הנהג יהיה מיותר

הנהג יהפוך ל"מנהל תעבורה", המשאית תיקח פיקוד ותנהג לבד - והכל בשם הבטיחות, היעילות וכמובן החסכון בדלק. מרצדס מציגה את החזון שלה לתחום ההובלה ומבטיחה: נייצר משאית ללא נהג בשנת 2025

מרצדס חשפה את משאית העתיד שלה, שעל-פי החזון של יצרנית הרכב הגדולה, תהפוך למציאות בסביבות שנת 2025. ומהו החזון? גולת הכותרת היא משאית אוטונומית שמאפשרת לנהג לנוח או לעבוד בזמן הנסיעה מבלי לאחוז בהגה, גם אם לא יורשה לנמנם או לעזוב את המושב הקדמי. הגרמנים מבטיחים כי משאית כזו - ללא צורך בנהיגה ידנית חלק מהזמן - תצא לשוק ב-2025.

 

 

מרצדס פרסמה את מרבית הפרטים על המשאית החדשה ביולי שעבר, אז תחת הסוואה כבדה. כעת היצרנית חושפת תמונות וסרטונים של המשאית, שמיועדת בינתיים לתצוגה ובהתאם מציעה עיצוב עתידני. ספק אם מרצדס אכן תייצר לבסוף משאית שתיראה בדיוק כמו "משאית העתיד 2025", כפי שהיא נקראת כאן. 

 

 

על-פי מרצדס, המשאית תוכל לנוע ללא התערבות נהג בכל מהירות מותרת - מעמידה ועד ל-80 קמ"ש. השימוש בנהיגה אוטונומית מיועד עם זאת בעיקר לדרכים בינעירוניות, למרחקי נסיעה גדולים בהם עייפות הנהג מהווה סיכון משמעותי. ניהול הנסיעה אוטומטית גם יאפשר הימנעות מפקקים - למשל על-ידי תקשורת עם משאיות אחרות או קשר לוויני.

 

 

על-פי היצרנית, מטרת המשאיות האוטונומיות היא להפחית את הסיכון לתאונות דרכים בהן מעורבות משאיות ברחבי העולם. תאונות שבדרך-כלל קשות בתוצאותיהן בגלל הבדל המשקל המשמעותי בין משאית לרכב פרטי, הנסועה הגבוהה מאוד של משאיות וטעויות נהג הנובעות מעייפות, חוסר ריכוז וכדומה. ערך מוסף נוסף של משאיות אוטונומיות יהיה בעלויות התפעול - שכן המשאית תוכל לנוע באופן יעיל יותר בכבישים באמצעות תכנון מסלול ומהירות נסיעה אופטימלי. 

 

 

מרצדס לא מפרסמת מפרט טכני של המשאית, אך ניתן לשער שהיא מצוידת באותו מנוע המספק 449 כ"ס ו-224.2 קג"מ, ותיבת 12 הילוכים אוטומטית של האקטרוס הקיימת (כמו דגם האב-טיפוס שהוצג ביולי).

 

 

היא מצוידת שורה של גלאים מסוגים שונים. אלו כוללים מצלמת סטריאו קדמית עם טווח של 100 מטר ושדה ראייה של 45 מעלות אופקית ו-27 מעלות אנכית. אליה מצטרף חיישן המנטר 70 מטר לפנים ב-130 מעלות ורדאר נוסף עם שדה ראייה צר של 18 מעלות אך טווח גבוה - 250 מטר. ויש עוד: צמד רדארים מנטרים כל העת 130 מעלות סביב המשאית בטווח של 60 מטר, בין היתר לזיהוי עצמים לצד המשאית או תנועה חוצה.

 

 

המשאית נעזרת גם במפת תלת-מימד של תוואי הנסיעה, ובשתי מערכות תקשורת מתקדמות - אחת להעברת נתונים בינה לבין כלי רכב אחרים בסביבה, השנייה לתקשורת עם תשתית הכביש. מערכות התקשורת הללו, שעדיין לא פעילות בעולם - עובדה שמהווה מכשול עיקרי לתחילת שיווק כלי רכב אוטונומיים - מאפשרת לכלי רכב להזהיר אחד את השני מפני סכנות בכביש, פגיעה אחד בשני ושינויים במהירות המותרת, היקף התנועה ותוואי הכביש. על-פי מרצדס, מערכת כזו תתבסס על תקשורת WLAN מסוג 5G בתדר 5.9 ג'יגה-הרץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס משאית העתיד 2025
מרצדס משאית העתיד 2025
מרצדס משאית העתיד 2025
מרצדס משאית העתיד 2025
מרצדס משאית העתיד 2025
מרצדס משאית העתיד 2025
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים