קיה ריו מתחדשת. וגם, אופטימה עם דיזל וחשמל
יצרנית הרכב הקוריאנית מתכוננת לתערוכת פריז, וחושפת מתיחת הפנים לסופר-מיני. לצדה תעמוד גם גרסת כלאיים חדשה של האופטימה - הפעם עם מנוע דיזל
קיה תציג בתערוכת פריז את הריו (Rio) המחודשת, לצד גרסת כלאיים חדשה של האופטימה (Optima). ובעוד הסופר-מיני מתוחת הפנים תגיע אלינו במהלך שנה הבאה, את האופטימה - שתצויד במנוע דיזל ומנוע עזר חשמלי - כפי הנראה לא נזכה לראות בישראל.
אופטימה T-הייבריד:
הריו המחודשת, שנחשפה בינתיים רק בגרסת ההאצ'בק אך תוצע גם בדגם סדאן, זוכה לעדכון קל מאוד. זה כולל פגושים חדשים מלפנים ומאחור, עיצוב חדש לחישוקי הגלגלים ופנסי ערפל שונים. את שינוי העיצוב משלימה תוספת של שני גווני מרכב חדשים - צהוב וכחול.
בתא הנוסעים העדכון אף הוא לא גדול, וכולל מסך מולטימדיה חדש ("7) שיוצע בחלק מהגרסאות, דיפונים דמויי עור (אף הם בתוספת תשלום) ופתחי איוורור עם טבעת כרום. מתחת למכסה המנוע לא בוצעו שינויים, והריו תוסיף להימכר עם מנועים שמספקים בין 75 ל-109 כ"ס ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית מיושנת (או ידנית עם חמישה או שישה יחסי העברה).
נכון לעתה עדיין לא ידוע מתי תגיע לישראל הריו המחודשת, או אם יחול שינוי במחיר הדגם וברמות הגימור. הריו נמכרת כיום אצלנו במספר גרסאות, בהן דגמי האצ'בק וסדאן.
אופטימה T-הייבריד
לצד הריו, קיה תציג בפריז את האופטימה T-הייבריד, גרסת כלאיים חדשה של המשפחתית הגדולה. בניגוד לקודמת שמשלבת מנוע בנזין וחשמל, כאן יש מנוע טורבו-דיזל עיקרי. מדובר במכונית כלאיים מתונה, כלומר כזו בעלת מנוע חשמלי חלש שלא מציע אפשרות תנועה משמעותית בלי סיוע מנוע הבעירה הפנימית.
לחצו על התמונה להגדלה
יחידת הכוח מורכבת ממנוע טורבו-דיזל בנפח 1.7 ליטר (170 כ"ס ו-38.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד), שמשווק באופן סדרתי כיום. אליו מצטרף מנוע חשמלי עם 15 כ"ס ו-5.6 קג"מ בלבד, שיוכל להניע את המרכב במהירות נמוכה מאוד ושיוט. למנוע הדיזל שודך גם מגדש על חשמלי, שמוסיף כ-8 כ"ס ושוקל ארבעה ק"ג. משקל המנוע החשמלי עומד על 10.8 ק"ג והמצברים שנדרשים להפעלתו - מסוג עופרת-פחמן - שוקלים 31 ק"ג.
על-פי קיה, למרות שמערכת הכלאיים אינה מתקדמת כמו זו שמוצעת בין היתר בדגמי טויוטה, היא מסוגלת לשפר בכ-15%-20% את תצרוכת הדלק. ב-T-הייבריד זו עומדת על 23.8 ק"מ לליטר בממוצע לפי חישובי קיה, לעומת 20.4 בגרסת הדיזל הרגילה. גם הביצועים שופרו - עם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.0 שניות (10.2 בדגם הרגיל) ומהירות מרבית של 220 קמ"ש (לעומת 202).
לפי שעה הקוריאנים לא מספקים מועד שיווק לגרסה החדשה, ומצהירים כי מדובר באב-טיפוס שעדיין לא התקבלה החלטה לגבי ייצורו. בכל מקרה, עם מנוע דיזל, נראה שגם אם זה יקרה - הסיכוי לראות את האופטימה T-הייבריד בישראל אינו גדול.