ב.מ.וו 118i M במבחן: מחפשת את הסיבוב
חבילת שיפורים מבית היוצר של חטיבת M הספורטיבית, מוסיפה ל-118i עומק דינמי ומשדרגת את האבזור לטובת חובב ההגה. לקחנו אותה למבחן
- שנת השקה: 2011
- קטגוריה: מכוניות יוקרה קומפקטיות
- מתחרות עיקריות: אודי A3, לקסוס CT 200h, מרצדס A קלאס
- מחיר התחלתי: 175.5 אלף שקל ל-116i אוטו', 194 אלף שקל ל-118i אוטו'
- מחיר לרכב המבחן: 212.5 אלף שקל (118i אוטומטית Luxury)
- גלריית התמונות המלאה של ב.מ.וו 118i עם ערכת M
1. תא נוסעים ותפעול
חבילת ה-M לב.מ.וו סדרה 1, מוצעת בישראל כאופציה ללא תוספת תשלום בכל הגרסאות. היא כוללת מושבים ספורטיביים ושינויי עיצוב קלים בתא הנוסעים, בהם גלגל הגה של M ועוד נגיעות קלות שמזכירות את ה-M135i. מכל בחינה אחרת, זו סדרה 1 המוכרת - עם איכות חומרים גבוהה, איכות הרכבה מצוינת והנדסת אנוש טובה מאוד בדרך כלל. המושבים כמעט זהים ל-M135i (למעט חסרונו של כיוון חשמלי) נראים מצוין ומציעים נוחות, תנוחה ותמיכה טובות.
המרווח בתא הנוסעים אינו גדול במיוחד, והושבת נוסע שלישי במרכז הספסל האחורי צריכה להתבצע רק בחוסר ברירה. מרווח הרגליים מאחור - גם עבור שני נוסעים - סביר בלבד. תא המטען צר, אך בעל נפח סביר.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
שילוב בין מתלים ספורטיביים וצמיגי אל-תקר, מייצר נוחות נסיעה בינונית - בעיר ה-118 נוקשה-אך-יעילה, ואילו בנסיעות ארוכות הנוחות מתקבלת על הדעת. בתמרונים עירוניים ההיגוי מדויק ולא כבד מדי, הראות החוצה טובה ורדיוס הסיבוב לא גדול. בידוד הרעשים טוב, למעט רעשי צמיגים.
3. מנוע ותיבת הילוכים
רכב המבחן צויד במנוע ה-1.6 ליטר טורבו, עם 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. יחידת הכוח חזקה וגמישה, ומספקת ביצועים מרשימים - גם אם אין כל שינוי מבחינה זו לעומת 118i נטולת ערכת M. תיבת השמונה הילוכים של ב.מ.וו, שזכתה מאיתנו לשבחים בעבר, תפקדה מצוין גם הפעם - עם העברות הילוכים מהירות וחלקות ותגובות טובות לפקודות הנהג. מערכת עצור-סע לחסכון בדלק מתפקדת היטב, גם אם פעולתה אינה החלקה ביותר בנמצא. במסלול המבחן רשמה המכונית תצרוכת דלק של 11.1 ק"מ לליטר (35% פחות מנתון היצרנית הרשמי - 17.2 קמ"ל בממוצע).
4. התנהגות ואבזור בטיחות
אם בנהיגה מנהלתית נוקשות המתלים עשויה לעייף, בכבישי-נהיגה היא מתגמלת: היכולת הדינמית של ה-118i עם חבילת M היא הטובה בקטגוריית משפחתיות-קומפקטיות (יוקרתיות או לא), עם רמה גבוהה מאוד של אחיזה מהצמיגים הרחבים (225-45-17 מלפנים ו-245-40-17 מאחור). ה-118i פונה בנחישות ובדיוק רב, תודות לזוויות גלגול מתונות והיגוי בעל משקל ודיוק טובים. כושר הבלימה ותחושת דוושת הבלם מצוינים. כל גרסאות הסדרה 1 משווקות עם שש כריות אוויר. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP שנערך בשנת 2012, זכה הדגם לציון חמישה כוכבים מרבי.
5. אבזור ומחיר
רכב ההדגמה היה ברמת הגימור הגבוהה ביותר של סדרה 1 (למעט M135i). תמורת 212.5 אלף שקל (כולל כ-19 אלף לחבילת Luxury הכוללת חיישני אורות, גשם, חנייה וחלון גג), תקבלו חישוקי "17 קלים ונאים עם צמיגי אל-תקר, מושבי ספורט, פנסי קסנון, הנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם חיבורי USB ובלוטות' ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור.
ציון כולל וסיכום
+ יכולת דינמית, מנוע ותיבת הילוכים, אבזור ואיכות
- נוחות נסיעה, מרחב מחייה
ולבסוף: חבילת השיפורים של M לא מתאימה לכל אחד. אם אתם מעוניינים בקומפקטית-יוקרתית נוחה ומרווחת, אין לכם צורך בה. למעשה, כנראה שאין לכם צורך בב.מ.וו 118i וטוב תעשו אם תבחרו באחת ממתחרותיה. אבל אם אתם חובבי נהיגה המחפשים מכונית בקטגוריה זו, לכו עליה בתוספת חבילת M. היא משדרגת את סדרה 1 למכונית מהנה מאד לנהיגה. וגם אם אינה חזקה באופן קיצוני, היא ללא ספק החבילה המומלצת בפלח שוק זה.
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1.6 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 170 כ"ס ב-4,800 סל"ד |
מומנט מרבי | 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | אחורית / אוטומטית, שמונה הילוכים |
מרכב | חמש דלתות, האצ'בק |
אורך | 432 ס"מ |
רוחב | 176.5 ס"מ |
גובה | 142 ס"מ |
בסיס גלגלים | 269 ס"מ |
משקל | 1,310 ק"ג |
נפח תא מטען | 360 ליטר |
100-0 קמ"ש | 7.5 שניות |
מהירות מרבית | 222 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 11.1 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 134 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 4 |
מחיר לגרסה שנבחנה | 212,500 שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי Euro NCAP |