זה מדבק: צעצועי האבולה נחטפו מהמדפים
חברה שמוכרת מוצרים בהשראת נגיפים מספרת שהבהלה העולמית הובילה לשיא מכירות. "זה ה'טי-רקס' של החיידקים", אומרים בחברה ומשווקים את המוצרים ככלי חינוכי. בין הלקוחות הנאמנים: ארגון הבריאות העולמי
נראה שזו הפעם היחידה שבה מוזכרת המילה "אבולה" כדבר שילדים מעוניינים בו לחג.
עוד חדשות בעולם:
נראה כארנב, הלך כאדם: זהו הקנגורו הקדום
הרפובליקנים כבר לא פוחדים מהומואים
שבדיה רודפת אחרי צוללת מסתורית זרה
חברת הצעצועים האמריקנית Giantmicrobes, שמתמחה בייצור צעצועי קטיפה בהשראת נגיפים, מחלות וחיידקים, מכרה עד כה את מלוא מוצרי האבולה שלה, ומתעקשת כי לא מדובר בפרובוקציה אלא במוצרים בעלי ערך חינוכי לדור הצעיר.
המוצרים כוללים בובת אבולה קטנה ב-9.95 דולר, בובה גדולה ב-29.95 דולר ודגם של צלחת פטרי, הכלי המעבדתי לגידול חיידקים, ב-14.95 דולר. "מאז הגילוי ב-1976, הפך האבולה ל'טי-רקס' של החיידקים", אמרו בחברה מקונטיקט.
ב- Giantmicrobes מתארים את בובת החיידק כ"צעצוע ייחודי ומדבק", ומזהירים את הילדים: "אתם לא רוצים לקבל אבולה". באתר החברה נכתב: "תקופת דגירה של יומיים עד 21 יום מובילה לסימפטומים שכוללים חום, כאבי ראש, כאבי גרון, חולשה, שלשולים, כאב בטן, הקאות
ודימומים פנימיים וחיצוניים. ואז, בין 50 ל-90 מהקורבנות מתים".
לאחרונה, כשמספר הקורבנות של הנגיף הקטלני עלה ל-4,500, בעיקר במערב אפריקה, נרשמה התלהבות חסרת תקדים בקרב הקונים מצעצועי הנגיף, שמזכיר בצורתו כעך.
בחברת הצעצועים מציינים שאחד הלקוחות הנאמנים שלה הוא ארגון הבריאות העולמי, יחד עם רשתות בתי מרקחת והצלב האדום האמריקני. באתר נכתב כי כל מי שמאוכזב מהמחסור הנוכחי של צעצועי האבולה יכול להירשם ב"רשימת המשאלות" באתר ולחכות להגעת סחורה חדשה.