שתף קטע נבחר

 

מערכת תשמיד מטענים מרחוק. כך זה ייראה

מערכת מרובת חיישנים שפיתחה אלתא תאפשר לכוחות קרקעיים שמתמרנים בשטח אויב להשמיד מוקשים ומטענים ממאות מטרים. הייצור יתחיל ב-2016

מזהה מטעני חבלה ממאות מטרים: התעשייה האווירית הציגה אתמול (ג') סרטון הדמיה שחושף את מערכת CIMS, שמסוגלת לאתר ולהשמיד מיד מוקשים ומטעני חבלה ממרחק בטוח שבו מתמרן כוח קרקעי בשטח אויב. המערכת פותחה בחברת הבת אלתא.

 

סרטון הדמיה שמציג את המערכת החדשה

סרטון הדמיה שמציג את המערכת החדשה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

עוד בחדשות:

תמר אריאל נקברה: "איך עושים ילדה כזו?"

אישום: הזמין אוכל ושדד את השליחים

 

כיום בידי צה"ל אמצעי שיבוש והשמדה קרובים יחסית של מטענים, כמו דחפורי ה-די9 הענקיים שחושפים וסופגים מטענים, ומובילים את הכוחות. יחד עם זאת, גם מבצע "צוק איתן" הוכיח כי עדיין לא נמצא פתרון זיהוי מקדים למטעני החבלה (אלה שלא ידועים למודיעין מראש) תוך כדי תנועת הכוחות.

 

המערכת של התעשייה האווירית מותקנת על גבי כמעט כל רכב קרבי, מג'יפי סיור ממוגנים, ובכללם האמרים, ועד לנגמ"שים. המערכת מורכבת משלושה חלקים עיקריים: ה-ADS, מכ"ם "SAR" עם מצלמה אלקטרואופטית, ה-MIDS, מכ"ם חודר קרקע לזיהוי מטענים מוטמנים מתחת לאדמה וה-MD, המורכבת מסנסורים המגלים מתכות. שילוב החלקים מאפשר זיהוי של זירות מטענים במקביל, בזמן אמת, בכל מזג אוויר, כולל בערפילים נמוכים ובחשכה, ובסביבה טופוגרפית קשה.

המערכת החדשה בפעולה (צילום: תעשייה אווירית ) (צילום: תעשייה אווירית )
המערכת החדשה בפעולה(צילום: תעשייה אווירית )

אנשי אלתא עמלו על פיתוח המערכת בשנתיים וחצי האחרונות ביוזמה עצמית בעקבות ניתוח צרכי השוק הביטחוני, ולא כבקשה של מערכות ביטחון בארץ או בעולם. "ניסינו להבין מה גורם לכוחות מתמרנים לנוע פחות מהר", הסביר ל-ynet מנהל הפרויקט מהתעשייה האווירית, עופר שרון, "הבנו שסוגיית המטענים היא סיבה מרכזית לכך. המערכת מכילה גם עמדת נשק שיכולה לירות על המטען כדור נפיץ או מספר כדורים נפיצים כדי להשמידו בבטחה, אך עבור מטענים תת-קרקעיים יהיה ניתן לבצע מעקף או להפעיל כלי הנדסי מהשיירה נגדם".

 

לדבריו, החלקים הרגישים במערכת, בהם המכ"מים והסנסורים, מוגנים מאיומי האויב, ויכולת הניוד והמהירות של הכלי המוביל עליו תותקן המערכת, כמעט ולא תיפגע: "המערכת תיפתח בערך ברוחב הכלי עליו תותקן, מהצורך לכסות את שטח מרחב ציר הנסיעה".

 

פתיחת חלקה הקדמי של המערכת לזיהוי מטענים תת-קרקעיים תגביל את מהירות הנסיעה של הרכב לכ-10 קמ"ש בעוד שימוש במכ"ם העילי בלבד יאפשר המשך נסיעה בכ-20 קמ"ש, שנחשבת

 למהירות סבירה של כוח רכוב מתמרן בשטח אויב.


משקלה של המערכת מסתכם במאות קילוגרמים (מתוכם כ-100 ק"ג למכ"ם העילי), ובחודשים הקרובים יחלו ניסויים מבצעיים לאב הטיפוס שפותח. "להערכתנו מבצוע המערכת תסתיים באמצע 2015 והייצור יחל ב-2016", הוסיף שרון. עלות כל מערכת שלמה מוערכת במיליוני דולרים בודדים, אך כמו באמצעי לחימה מתקדמים אחרים - רכש נרחב יקטין את העלות.


פורסם לראשונה 21/10/2014 21:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תעשייה אווירית
המערכת החדשה
צילום: תעשייה אווירית
מומלצים